BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
Technika: wydruk pigmentowy, papier Fomei Jet Premium Matt 235 g,
Data powstania: 2016
Wymiary: 45 x 25 cm
sygn. "Karolina Breguła", dat., tytuł i nakład na odwrocie
Nakład: 1/3 + 2 a.p.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
Historie sztuki z cyklu Historie sztuki
2016/2017
wydruk pigmentowy, dibond, papier Fomei Jet Premium Matt 235 g,
100 x 150 cm,
sygn. "Karolina Breguła", dat., tytuł i nakład na odwrocie
nakład: 1/5 + 2 a.p.
Fotografia należy do cyklu fotograficznych opowieści pt. Historie sztuki, których nieoczywistymi bohaterami są zniszczone dzieła sztuki znane szerokiej publiczności głównie z przekazów medialnych nagłaśniających okoliczności dewastacji. W swoich obrazach Breguła przywołuje prace i wydarzenia, które powracają, nieoczekiwanie pojawiając się w codziennym życiu. Są to m.in. Fettecke Josepha Beuysa, czyli bryła masła umieszczona w rogu pomieszczenia Akademii Sztuk Pięknych w Düsseldorfie, sprzątnięta przez pracownika instytucji, meteoryt z La nona ora Maurizio Cattelana, usunięty z rzeźby przez posła Witolda Tomczaka, oraz dziura w obrazie barokowego malarza Paolo Porpory, powstała na skutek potknięcia się 12-letniego chłopca podczas zwiedzania muzeum. Do tego ostatniego zdarzenia nawiązuje artystka w prezentowanej pracy.
Wystawa: Barry Room, Taipei Artist Village, wystawa zbiorowa, Tajpej, Tajwan (2017).
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
Histories of Art from the Histories of Art series
2016/2017
pigment print, dibond, Fomei Jet Premium Matt 235 g,
100 x 150 cm,
signed "Karolina Breguła," dated, titled and edition on the reverse
edition: 1/5 + 2 a.p.
The Histories of Art is a series of photographic stories whose unconventional subjects are destroyed pieces of art. Breguła chose examples known to the broader public from media releases about the circumstances of the destruction. She makes a reference in her images to works and events which reappear in everyday life in the most unexpected moments and ways. They include the Fettecke by Joseph Beuys, i.e. a lump of butter placed in the corner of a room in the Düsseldorf Academy of Art, which was cleaned by a custodian of the institution; the meteor from La nona ora by Maurizio Cattelan, which was removed from the sculpture by the Polish member of parliament Witold Tomczak, and the hole punched in a Baroque painting by Paolo Porpora by a 12-year boy who tripped while visiting the museum. The work presented here depicts the last incident.
Exhibition: Barry Room, Taipei Artist Village, group show, Taipei, Taiwan (2017).
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
2014
wydruk pigmentowy, papier Hahnemühle Photo Rag Pearl 320 g, 80 x 120 cm,
sygn., dat. i opis na odwrocie,
nakład: 1/5 + 2 a.p.
Trójkąt masła to nowa praca pochodząca z powstającego właśnie cyklu fotograficznego Karoliny Breguły. W tej i innych najnowszych pracach artystka korzysta z absurdalnych asocjacji ze znanymi z historii uszkodzonymi dziełami, by opowiedzieć o nowym życiu uśmierconych obiektów sztuki. Fotografia Trójkąt masła przywołuje Fettecke Josepha Beuysa (1982) - bryłę masła umieszczoną w rogu pomieszczenia w Akademii Sztuk Pięknych w Düsseldorfie, zniszczoną nieświadomie przez jej pracownika.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
2014
pigment print, Hahnemühle Photo Rag Pearl 320 g, 80 x 120 cm,
signed, dated and described on the reverse,
edition: 1/5 + 2 a.p.
The Butter Triangle comes from Breguła`s ongoing series of photographs. In this and other works in the series the artist makes use of absurd associations with well-known damaged masterpieces to tell stories of their post-damage lives. The Butter Triangle photograph invokes Joseph Beuys` Fettecke (1982) - a block of butter stuck into the corner of a room in the Academy of Fine Arts, Düsseldorf, and destroyed unwittingly by one of its employees.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
2013
pigment print, Hahnemühle Photo Rag 308 g, 100 x 150 cm,
signed, dated and described on the reverse,
edition: 1/5 + 2 a.p.
The work is an allusion to problems related to the conservation of new-media artworks. The collection of the Museum of Modern and Contemporary Art in Seoul (MOCA), South Korea, features a work by Nam June Paik - The More, The Better. For some time now, the giant sculpture, which is made of 250 television sets, has required regular maintenance and repair. Because no method for handling the problem has been found yet, the Museum organised a conference to comment on the issue. The resultant publication suggests that one of the solutions might be to dismantle the installation and store it in the museum`s warehouse.
The Street is an enactment of the fictitious removal of some of the work from the Museum. The main character is a man pulling a trolley full of broken TVs. The scene brings to mind Korean streets, where similar trolleys are used for collecting waste paper. The other characters are figures inspired by scenes from Korean masterpieces, like Listening to the Nightingale on Horseback by Kim Hong-do or the film The Meaning of 1/24 Seconds by Kim Ku-Lim.
The work was created in partnership with the National Art Studio, Changdong - National Museum of Contemporary Art, Seoul and is a product of a UNESCO residence with the National Museum of Contemporary Art in Seoul.
estimate: 5000 - 7000 zł
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
2013
wydruk pigmentowy, papier Hahnemühle Photo Rag 308 g, 100 x 150 cm,
sygn., dat. i opis na odwrocie,
nakład: 1/5 + 2 a.p.
Praca powstała w nawiązaniu do problemów konserwatorskich, jakie generują dzieła sztuki nowych mediów. W kolekcji Muzeum Sztuki Współczesnej w Seulu w Korei Południowej (MOCA) znajduje się praca Nam June Paika The More, The Better. Ta gigantyczną wieża zbudowana z 250 telewizorów potrzebuje od pewnego czasu bezustannego reperowania. Ponieważ nie ma jeszcze wypracowanych metod radzenia sobie z tego typu problemami, Muzeum zorganizowało w tej sprawie konferencję. Z publikacji, która powstała jako jej efekt wynika, że jednym z kilku rozwiązań jest demontaż rzeźby i pogrzebanie jej w magazynie.
Ulica jest ilustracją fikcyjnego wywożenia części pracy Nam June Paika z Muzeum. Głównym bohaterem fotografii jest mężczyzna ciągnący wózek obładowany zepsutymi telewizorami. Ta scena kojarzy się z koreańską ulicą, gdzie podobne wózki służą do zbierania makulatury. Inni bohaterowie zdjęcia to postaci zainspirowane scenami z dzieł sztuki koreańskiej, jak na przykład Listening to the Nightingale on Horseback Kima Hong-do czy film The meaning of 1/24 seconds Kima Ku-Lima.
Praca powstała we współpracy z National Art Studio, Changdong - National Museum of Contemporary Art, Seul. Jest efektem stypendium UNESCO na wyjazd do National Museum of Contemporary Art w Seulu.
estymacja: 5000 - 7000 zł
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
fotografia, 30x30 cm
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
Karolina Breguła (1):
Z cyklu "Fotografie korekcyjne"2011
wydruk pigmentowy,
papier Hahnemuhle Photo Rag 308 g, 29 x 42,5 cm,
sygn., dat., opisana na odwrocie,
nakład: 1/5
Zofia Chomętowska (2):
Bez tytułu (Prawdopodobnie uczestnik spotkania Polskiej Agencji Prasowej Polpress)1945/2011
druk wielkoformatowy na folii samoprzylepnej naklejony na PCV, 188 x 140 cm,
nakład: 1/1 (w tym formacie)
Zestaw dwóch fotografii: dokumentacja instalacji fotografii Zofii Chomętowskiej przy Klubokawiarni Chłodna 25 autorstwa Karoliny Breguły (1) oraz praca Zofii Chomętowskiej wyprodukowana dla potrzeb projektu "Fotografie korekcyjne" (2). Projekt "Fotografie korekcyjne" składał się z siedmiu specyficznych fototapet miejskich stworzonych ze zdjęć wybranych przez Karolinę Bregułę z archiwum Zofii Chomętowskiej, która z niezwykłą wrażliwością portretowała stolicę - w latach 30. XX w. jej rozwój, później - wojenne zniszczenia i powojenną odbudowę. Wybrane fotografie Chomętowskiej, usytuowane przez Bregułę w 7 różnych miejscach w Warszawie, miały stanowić nowy, krytyczny kontekst dla współczesnej stolicy, wskazywać jej niedoskonałości, uzupełniać jej brakujące elementy, korygować. Projekt powstał w ramach programu "Żywe Archiwa" prowadzonego przez Fundację Archeologia Fotografii, którego kuratorką jest Karolina Lewandowska.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
Dobrzy sąsiedzi, Niemcy, 2007/2010
fotografia barwna, wydruk, papier, 15 × 80 cm; sygn., dat., opisana na przodzie; wydruk autorski, nakład: 1/3 + 1 a. p.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
fotografia barwna, papier, 28 x 21,5 cm (wym. obrazu); sygn., dat., opisana na odwrocie; wydruk autorski, nakład: 1/1 + 1 a.p.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
fotografia barwna, papier, 28 x 21,5 cm (wym. obrazu); sygn. dat., opisana na odwrocie; wydruk autorski, nakład: 1/1 + 1 a.p.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
fotografia czarno-biała/papier,
20 x 20 cm,
edycja: 1/5
sygn. i dat. na odwrocie: `KAROLINA BREGUŁA / `WIDZI MI SIĘ PAŁAC" / ROK 2005 / ODBITKA 1-5`
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
fotografia barwna, dibond, aluminium, pleksi,
10,9 x 15,3 cm;
sygn., dat. i opisana (tuszem) na odwrocie;
wydruk autorski, nakład: 2/5
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
fotografia barwna, dibond, aluminium, pleksi,
10,9 x 15,3 cm; sygn., dat. i opisana (tuszem) na odwrocie;
wydruk autorski, nakład: 2/5
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
edycja 1/30
50 x 50 cm
2006
Galeria 65
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
fotografia barwna, komórkowa, naświetlenie na papierze fotograficznym przyklejona na płytę PCV, zakryte pleksi, 50 x 50 cm; sygn. i dat. na odwrocie: KAROLINA BREGUŁA / "LOVEBOOK" / 2/30; wydruk autorski, nakład: 2/30
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
fotografia barwna cyfrowa, komórkowa, naświetlenie na papierze fotograficznym przyklejona na płytę PCV, zakryte pleksi, 50 x 50 cm; sygn. i dat. na odwrocie: KAROLINA BREGUŁA / "LOVEBOOK" / 1/30; wydruk autorski, nakład: 1/30
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
video
DVD
III miejsce w konkursie
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
fotografia barwna, cyfrowa poddana obróbce cyfrowej, na podkładzie PCV, pokryta pleksi;
40 x 40 cm;
sygnowana i opisana na odwrocie;
odbitka autorska, nakład: 1/30
cena wywoławcza: Wykup abonament
BREGUŁA Karolina (ur. 1979)
Z cyklu Widzi mi się pałac, 2005
fotografia czarno-białą, cyfrowa, poddana obróbce cyfrowej, na podkładzie PCV, pokryta pleksi;
40 x 40 cm;
sygnowana i opisana na odwrocie;
odbitka autorska, nakład: 2/30
cena wywoławcza: Wykup abonament