2013 pigment print, Hahnemühle Photo Rag 308 g, 100 x 150 cm, signed, dated and described on the reverse, edition: 1/5 + 2 a.p.
The work is an allusion to problems related to the conservation of new-media artworks. The collection of the Museum of Modern and Contemporary Art in Seoul (MOCA), South Korea, features a work by Nam June Paik - The More, The Better. For some time now, the giant sculpture, which is made of 250 television sets, has required regular maintenance and repair. Because no method for handling the problem has been found yet, the Museum organised a conference to comment on the issue. The resultant publication suggests that one of the solutions might be to dismantle the installation and store it in the museum`s warehouse. The Street is an enactment of the fictitious removal of some of the work from the Museum. The main character is a man pulling a trolley full of broken TVs. The scene brings to mind Korean streets, where similar trolleys are used for collecting waste paper. The other characters are figures inspired by scenes from Korean masterpieces, like Listening to the Nightingale on Horseback by Kim Hong-do or the film The Meaning of 1/24 Seconds by Kim Ku-Lim. The work was created in partnership with the National Art Studio, Changdong - National Museum of Contemporary Art, Seoul and is a product of a UNESCO residence with the National Museum of Contemporary Art in Seoul.
BREGUŁA Karolina
Mieszka i pracuje w Warszawie. Absolwentka szkoły fotograficznej GFU w Sztokholmie, Europejskiej Akademii Fotografii w Warszawie oraz Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi i doktorantka na tej samej uczelni.
Artystka wizualna i konceptualna, autorka fotografii, wideo oraz akcji społeczno-artystycznych. W twórczości podejmuje tematy różnorodności, równości i napięć, które pojawiają się na styku różnych kultur. Interesują ją relacje ludzi w dużych społecznościach oraz relacje człowieka ze sztuką. Jej inspiracją jest miasto. W swoich ostatnich pracach skupia się na problemie recepcji współczesnych dzieł.
Występowała i wystawiała w takich instytucjach jak Muzeum Narodowe w Warszawie, CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, CSW Łaźnia w Gdańsku, Muzeum Sztuki w Kalmar w Szwecji czy Real Art Ways w Hartford w USA. Laureatka nagrody Samsung Art Master, stypendium MKiDN, Młoda Polska oraz Funduszu Wyszehradzkiego. Nominowana do nagrody Spojrzenia 2013.
Autorka projektów Niech nas zobaczą (2003), Biuro tłumaczeń sztuki (2010) czy Fire-Followers (2013).
Informacje dla kupujących:
Bidders who cannot participate in the auction in person can place their bids (specifying their maximum bid) on the days directly preceding the auction. The organiser’s staff will bid on their behalf (the maximum declared bid being confidential). Bids can be submitted at the following phone numbers: +48 693-108-148, +48 22 818-94-68.
Bidders can bid for individual lots by phone, provided they contact the organiser prior to the auction.
An extra commission fee of 15% is charged by the organiser on the hammer price. The fee is also charged on any post-auction sale.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl