2016/2017 pigment print, dibond, Fomei Jet Premium Matt 235 g, 100 x 150 cm, signed "Karolina Breguła," dated, titled and edition on the reverse edition: 1/5 + 2 a.p.
The Histories of Art is a series of photographic stories whose unconventional subjects are destroyed pieces of art. Breguła chose examples known to the broader public from media releases about the circumstances of the destruction. She makes a reference in her images to works and events which reappear in everyday life in the most unexpected moments and ways. They include the Fettecke by Joseph Beuys, i.e. a lump of butter placed in the corner of a room in the Düsseldorf Academy of Art, which was cleaned by a custodian of the institution; the meteor from La nona ora by Maurizio Cattelan, which was removed from the sculpture by the Polish member of parliament Witold Tomczak, and the hole punched in a Baroque painting by Paolo Porpora by a 12-year boy who tripped while visiting the museum. The work presented here depicts the last incident. Exhibition: Barry Room, Taipei Artist Village, group show, Taipei, Taiwan (2017).
BREGUŁA Karolina
Mieszka i pracuje w Warszawie. Absolwentka szkoły fotograficznej GFU w Sztokholmie, Europejskiej Akademii Fotografii w Warszawie oraz Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej im. L. Schillera w Łodzi i doktorantka na tej samej uczelni.
Artystka wizualna i konceptualna, autorka fotografii, wideo oraz akcji społeczno-artystycznych. W twórczości podejmuje tematy różnorodności, równości i napięć, które pojawiają się na styku różnych kultur. Interesują ją relacje ludzi w dużych społecznościach oraz relacje człowieka ze sztuką. Jej inspiracją jest miasto. W swoich ostatnich pracach skupia się na problemie recepcji współczesnych dzieł.
Występowała i wystawiała w takich instytucjach jak Muzeum Narodowe w Warszawie, CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, CSW Łaźnia w Gdańsku, Muzeum Sztuki w Kalmar w Szwecji czy Real Art Ways w Hartford w USA. Laureatka nagrody Samsung Art Master, stypendium MKiDN, Młoda Polska oraz Funduszu Wyszehradzkiego. Nominowana do nagrody Spojrzenia 2013.
Autorka projektów Niech nas zobaczą (2003), Biuro tłumaczeń sztuki (2010) czy Fire-Followers (2013).
Informacje dla kupujących:
Bidders who cannot participate in the auction in person can place their bids (specifying their maximum bid) on the days directly preceding the auction. The organiser’s staff will bid on their behalf (the maximum declared bid being confidential). Bids can be submitted at the following phone numbers: +48 506 122 445, +48 22 818 94 68.
Bidders can bid for individual lots by phone, provided they contact the organiser prior to the auction.
An extra commission fee of 18% is charged by the organiser on the hammer price. The fee is also charged on any post-auction sale.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl