ŻAK Paweł (ur. 1965)
odbitka srebrowa, tonowana, 1999 r.
edycja: 7/30
27 x 27 cm
sygn. p.d.
cena wywoławcza: Wykup abonament
ŻAK Paweł (ur. 1965)
Untitled (neg. nr 1381/9), 2018 r.
odbitka żelatynowo-srebrowa, unikat/papier barytowy, 52 x 43 cm (w świetle passe-partout)sygnowany, datowany i opisany na passe-partout
ed. 1/1
cena wywoławcza: Wykup abonament
ŻAK Paweł (ur. 1965)
Bez tytułu (neg. nr 962/5), 2004
odbitka żelatynowo-srebrowa, unikat/papier barytowy, 43 x 36 cm (w świetle oprawy)
sygnowany, datowany i opisany ołówkiem na odwrciu: 'Pawł Żak | bez tytułu (neg. nr 962/5) 2004 | 1/1'
oprawiony autorsko w ramę skrzynkową; opisany na odwrociu oprawy
cena wywoławcza: Wykup abonament
ŻAK Paweł (ur. 1965)
Bez tytułu (Negatyw nr 1039/3), 2012 r.
odbitka żelatynowo-srebrowa, unikat/papier barytowy, 105 x 125 cm,
sygnowany ołówiem u dołu
edycja 1/1
cena wywoławcza: Wykup abonament
ŻAK Paweł (ur. 1965)
Untitled (Negative no. 1039/3)
gelatin silver print, unique work on Baryta paper, 105 x 125 cm
described and signed on the front
edition 1/1
cena wywoławcza: Wykup abonament
ŻAK Paweł (ur. 1965)
unikatowa odbitka srebrowa, podłoże barytowane
(neg.nr 939/7); 1/1
45 x 55 cm
sygn. na odwrocie
cena wywoławcza: Wykup abonament
ŻAK Paweł (ur. 1965)
Bez tytułu (neg. nr 1129/14), 2011 r.
odbitka żelatynowo-srebrowa, unikat/papier barytowy, 86 x 70 cm
sygnowany, datowany p.d.: 'Paweł Żak 2011' i opisany l.d.: 'bez tytułu (neg. nr 1129/14)' i śr.d.: '1/1'
cena wywoławcza: Wykup abonament
ŻAK Paweł (ur. 1965)
Untitled (neg. no 1129/14), 2011
gelatin silver print, one-off print on Baryta paper, 86 x 70 cm
signed and dated lower right: 'Pawel Zak 2011' and described lower left: 'bez tytulu (neg. nr 1129/14)' and at the bottom: '1/1'
cena wywoławcza: Wykup abonament
ŻAK Paweł (ur. 1965)
Bez tytułu (neg. nr 1335/1) z cyklu Bez tytułu
2015
odbitka żelatynowo-srebrowa, 49 x 39 cm (55 x 45 cm),
sygn., dat. i tytuł na odwrocie odbitki oraz na przodzie passe-partout
nakład: 1/1
Otwarty cykl Bez tytułu obejmuje monochromatyczne fotografie roślin, owoców, martwych natur i pejzaży utrzymanych w minimalistycznej stylistyce. Prace te kopiowane są w klasycznej ciemni przez artystę. Poprzez użycie specyficznych materiałów i procesu obróbki uzyskuje on obraz wzbogacony o elementy nieobecne w zarejestrowanej aparatem rzeczywistości. To, co wyróżnia proces wywołania prezentowanej odbitki od innych, to pozostawienie jej w wodzie płuczącej między wywołaniem a utrwalaniem na długi czas przy zapalonym świetle. Pozwala to resztkom wywoływacza utworzyć popielatoróżową warstwę apli na całej powierzchni fotografii, gasząc tym samym biel świateł.
cena wywoławcza: Wykup abonament
ŻAK Paweł (ur. 1965)
Untitled (Negative No. 1335/1) from the Untitled series
2015
gelatin silver print, 49 x 39 cm (55 x 45 cm),
signed, dated and titled on the reverse and on the front of the mount
edition: 1/1
The Untitled series, which is an ongoing project, consists of minimalist monochromatic photographs of plants, fruits, still lifes, and landscapes, copied by Żak himself by means of classic darkroom techniques. By using a specific process and materials, Żak obtains images rich in additional elements not present in the reality he captured with the camera. What distinguishes the process used to produce this print is that Żak left it in the stop bath between development and fixing with the light on for a long time. This caused a uniform gray-pink layer to be formed across the photograph, dimming the whites in the light areas.
cena wywoławcza: Wykup abonament
ŻAK Paweł (ur. 1965)
odbitka srebrowa, tonowana na podłożu barytowym, 27 x 27 cm (w świetle passe-partout)
sygn. i numer. ołówkiem na przodzie: z cyklu Opowieści... 6/50 Paweł Żak 2002
nakład: 6/50
Fotografia w kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie.
cena wywoławcza: Wykup abonament
ŻAK Paweł (ur. 1965)
cena wywoławcza: Wykup abonament
ŻAK Paweł (ur. 1965)
2008/2009
odbitka żelatynowo-srebrowa, 46 × 39 cm (56 × 46 cm),
sygn., dat. i tytuł na odwrocie oraz sygn. "Paweł Żak", dat., tytuł i edycja na przodzie passe-partout
nakład: 1/1
Motywy roślin, owoców i martwych natur są tematem otwartego cyklu realizowanego przez artystę. To jedne z najbardziej rozpoznawalnych fotografii w jego twórczości - monochromatyczne studyjne ujęcia, które Żak osobiście kopiuje w klasycznej ciemni. Poprzez użycie specyficznych materiałów i procesu obróbki uzyskuje on obraz wzbogacony o przypadkowe elementy, nieobecne w zarejestrowanej aparatem rzeczywistości.
Wystawy: Wieczorne fale i inne fotografie, Galeria Refleksy, Warszawa (2010); Fotografie, Galeria Gardzienice, Lublin (2014).
cena wywoławcza: Wykup abonament
ŻAK Paweł (ur. 1965)
2008/2009
gelatin silver print, 46 × 39 cm (56 × 46 cm),
signed, dated and titled on the reverse, signed "Paweł Żak", dated, titled and edition on the front of the mount
edition: 1/1
Żak dedicates one of his ongoing series to plant, fruit and other still-life motifs. They are among his most recognisable works - monochromatic compositions made in a studio and printed by Żak himself in a traditional darkroom. By using a specific process and materials, Żak obtains images enriched with accidental elements not present in the reality captured by the camera.
Exhibitions: Evening Waves and other Photographs, Refleksy Gallery, Warsaw (2010); Photographs, Gardzienice Gallery, Lublin (2014).
cena wywoławcza: Wykup abonament
ŻAK Paweł (ur. 1965)
2004/2005
odbitka żelatynowo-srebrowa, 26 × 33 cm (28,4 × 38,2 cm),
sygn., dat. i opis na odwrocie oraz na przodzie passe-partout
nakład: 7/7 + 2 a.p.
Na tle innych wątków twórczych Żaka Bliski znajomy jest narracją o charakterze zdecydowanie osobistym. Cykl jest serią podwójnych autoportretów będących metaforyczną opowieścią o spotkaniach z samym sobą. Artysta wykonał fotomontaże tradycyjną metodą, bez pomocy narzędzi cyfrowych, wykorzystując odbicie lustrzane. Tłumaczy, że "w praktyce te dwie postaci, te dwa zachowania dzieliło parę sekund odległości. Doświadczyłem tego, że granica między tym, że tu jestem prawdziwy, a tu w odbiciu, się zaciera. Ten cykl jest wizualizacją tego, co się dzieje we wnętrzu człowieka, opowieścią o doświadczeniu jakiejś niezgody na samego siebie w różnych wymiarach".
Wystawiana wielokrotnie w kraju i za granicą.
Publikacje: Światłoczułe. Kolekcje fotografii w Muzeum Narodowym w Warszawie (Muzeum Narodowe, 2009); Adam Mazur, Decydujący moment. Nowe zjawiska w fotografii polskiej po 2000 roku (Karakter, 2012).
Inna odbitka tej pracy znajduje się w kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie.
cena wywoławcza: Wykup abonament
ŻAK Paweł (ur. 1965)
From A Close Acquaintance series
2004/2005
gelatin silver print, 26 × 33 cm (28.4 × 38.2 cm),
signed, dated and described on the reverse and on the front of the mount
edition: 7/7 + 2 a.p.
Unlike the other topics explored by Żak, A Close Acquaintance is clearly a personal narrative. The series consists of double self-portraits telling a metaphorical story about encounters with oneself. The artist produced the photomontages by traditional methods, without resorting to any digital tools, but making use of the mirror image instead. As he explains, the two persons, the two behaviours, were separated from each other by a distance of just a few seconds. What I experienced was a blurred border between my real self here, and my reflected self there. The series is a visualisation of what happens inside you, a story about experiencing some kind of disapproval of yourself depending on the dimension."
The work has been widely exhibited in Poland and other countries.
Publications: PhotoSensitive. Photographic Collections in the National Museum in Warsaw (National Museum, 2009) Adam Mazur, Decisive Moment. New Phenomena in Polish Photography after 2000 (Karakter, 2012).
Another print of this photograph is owned by the National Museum in Warsaw.
cena wywoławcza: Wykup abonament
ŻAK Paweł (ur. 1965)
fotografia
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier
49,7 x 43 cm
sygn., dat. i opis na odwrocie i na przodzie passe-partout
unikat
cena wywoławcza: Wykup abonament
ŻAK Paweł (ur. 1965)
1998
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 41 x 33 cm (45 x 37 cm),
sygn., dat. i opis na odwrocie oraz na przodzie passe-partout,
unikat
Motywy roślinne bardzo często pojawiają się w pracach Żaka. Razem z martwymi naturami i pejzażami zaliczają się do otwartego cyklu bez tytułu, który autor utrzymuje w minimalistycznej stylistyce. Monochromatyczne fotografie kopiowane są osobiście przez artystę. Poprzez użycie specyficznych materiałów i procesu obróbki ciemniowej uzyskuje on obraz wzbogacony o elementy nieobecne w zarejestrowanej rzeczywistości. Dzięki temu powstałe prace, m.in. ta prezentowana, są odbitkami unikatowymi.
Praca wystawiana wielokrotnie, m.in.: Fotografia 98, Pałac pod Baranami, Kraków (1998); Słoneczniki i inne fotografie, Galeria Luksfera, Warszawa (2005); Fotografie, Muzeum Henri Martin, Cahors, Francja (2006); Fotografie, Galeria Gardzienice, Lublin (2014).
cena wywoławcza: Wykup abonament
ŻAK Paweł (ur. 1965)
1998
gelatin silver print, 41 x 33 cm (45 x 37 cm),
signed, dated and described on the reverse and on the front of mount,
unique print
Plants often appear in Żak`s works. In addition to still-lifes and landscapes, they are a central motif of his ongoing untitled series of photographs. The artist makes minimalist monochromatic prints by hand. By using specific darkroom processes and materials, Żak obtains images enriched with elements non-existent in the actual scene, thus creating unique prints, such as the one featured here.
Selected exhibitions: Photography 98, Pałac pod Baranami, Cracow (1998); Sunflowers and other Photographs, Luksfera Gallery, Warsaw (2005); Photographs, Henri Martin Museum, Cahors, France (2006); Photographs, Gardzienice Gallery, Lublin (2014).
cena wywoławcza: Wykup abonament
ŻAK Paweł (ur. 1965)
2010
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 34 x 51 cm (50 x 60 cm),
sygn., dat. i opis na odwrocie oraz na passe-partout,
unikat
Prezentowana praca pochodzi z otwartego cyklu bez tytułu obejmującego monochromatyczne zdjęcia roślin, owoców, martwych natur i pejzaży utrzymanych w minimalistycznej stylistyce, wśród których pejzaże morskie zajmują miejsce szczególne. Prace te kopiowane są w klasycznej ciemni przez samego autora. Poprzez użycie specyficznych materiałów i procesu obróbki uzyskuje on obraz wzbogacony o elementy nieobecne w zarejestrowanej rzeczywistości.
Praca wystawiana wielokrotnie, m.in. na wystawie Wieczorne fale i inne fotografie, Galeria Refleksy, Warszawa (2010).
cena wywoławcza: Wykup abonament