Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Artinfo.pl Portal Rynku Sztuki
ul. Dzielna 3, 00-162 Warszawa
tel. 022 818 94 68 | biuro@artinfo.pl
KARTA OBIEKTU
WATERLOO (WAATERLOO, WATERLO) Anthonie, Anton, Antoni | ZESPÓŁ SZEŚCIU PEJZAŻY

(WAATERLOO, WATERLO) Anthonie, Anton, Antoni WATERLOO (Lille 1609 - Utrecht 1690)

ZESPÓŁ SZEŚCIU PEJZAŻY

Akwaforta na papierze. Na odwrocie zatarte pieczęcie Museum Stettin oraz napisy odręczne w j. francuskim i numery w katalogu Bartscha:41-42, 73-74, 77-78.
opisy - zobacz więcej informacji

A) Mężczyzna i kobieta u stóp dębu
10,7 x 15,9 cm (płyta), 13,4 x 18,6 cm (arkusz)
Sygnowany l.g. - "aW."
B. 41

B) Mężczyzna i jego pies pod wzgórzem
10,6 x 16 cm (płyta), 13,4 x 18,6 cm (arkusz)
Sygnowany l.g. - "aW" (monogram wiązany)
B. 42

C) Naga skała
11,3 x 16,6 cm (płyta), 12,1 x 17,3 cm (arkusz)
Sygnowany p.g. - "aWf"
B. 73

D) Pustkowie ze skałami
11,4 x 16,8 cm (płyta), 12 x 17,4 cm (arkusz)
Sygnowany l.g. - "a.W.F."
B. 74

E) Budowla z kopułą i wodospad
13,2 x 15,7 cm (płyta), obcięta
Sygnowany śr.g. - "antoni Waterlo fe. et in ex.";
p.g. - "a"
B. 77

F) Mały pochyły mostek
13,1 x 15,6 cm (płyta), 13,6 x 16 cm (arkusz)
Sygnowany l.g. - "a. Waterlo fe. et in."; p.g. - "B"

Malarz pejzażysta, rysownik i rytownik. Jego rodzina z przyczyn religijnych ok. r. 1620 opuściła Lille i przeniosła się do Holandii. Osiedlił się prawdopodobnie w Utrechcie. W 1640 r ożenił się z Cathalyną van den Dorp i zamieszkał w Leeuwarden (w 1643 r. uzyskał obywatelstwo), później przebywał także w Amsterdamie, by ostatecznie osiąść w Utrechcie. W 1674 r. po śmierci żony pozostawił wszystkie swe dobra synom i schronił się w Hospice St. Job w Utrechcie, gdzie zmarł w 1690 r. Nie wiadomo nic o jego edukacji artystycznej, najprawdopodobniej był samoukiem. Znany jest głównie jako grafik, wykonał także kilka godnych uwagi prac malarskich, które pozostawały pod wpływem Jacoba Ruisdaela, inne, nie sygnowane, uległy rozproszeniu. Stworzył 126 grafik, przypisywanych mu jest kolejnych 20. Prace te mogą jednak być autorstwa Johannesa Ruischera, Waterloo drukował je po śmierci artysty w 1675 r.

Grafiki Waterloo stały się niezwykle popularne w XVIII wieku, szczególnie charakterystyczne dla niego widoki leśne były wielokrotnie powielane głównie przez paryskiego wydawcę Bazana. Ostatnią pracą, wykonaną z oryginalnej płyty Waterloo jest publikowany w zbiorze Philipa Gilberta Hammertona `etchings and Etchers" Podróżnik pod lasem.
Tematem większości jego prac są widoki leśne i pejzaże, tworzył także nawiązujące do mitologii sceny narracyjne, często o ukrytym, alegorycznym znaczeniu. W jego twórczości, choć wywodzi się ona z tradycji holenderskiego malarstwa pejzażowego, zauważalna jest inspiracja malarstwem włoskim. Wprawdzie nie ma dowodów na to, że Waterloo znał Włochy, lecz jest bardzo prawdopodobne, że jak wielu współczesnych mu malarzy, odbył taką podróż (wiadomo, że od 1655 r. podróżował po Europie), z pewnością jednak zetknął się z malarzami, którzy wyjeżdżali na południe.

cena wywoławcza: Informacja dostępna po wykupieniu abonamentu

Szczegółowe informacje o aukcji, na której licytowany był ten obiekt dostępne są po wykupieniu abonemantu.
 
Dodatkowy opis
Nota biograficzna:
WATERLOO (WAATERLOO, WATERLO) Anthonie, Anton, Antoni
Malarz pejzażysta, rysownik i rytownik. Jego rodzina z przyczyn religijnych ok. r. 1620 opuściła Lille i przeniosła się do Holandii. Osiedlił się prawdopodobnie w Utrechcie. W 1640 r ożenił się z Cathalyną van den Dorp i zamieszkał w Leeuwarden (w 1643 r. uzyskał obywatelstwo), później przebywał także w Amsterdamie, by ostatecznie osiąść w Utrechcie. W 1674 r. po śmierci żony pozostawił wszystkie swe dobra synom i schronił się w Hospice St. Job w Utrechcie, gdzie zmarł w 1690 r. Nie wiadomo nic o jego edukacji artystycznej, najprawdopodobniej był samoukiem. Znany jest głównie jako grafik, wykonał także kilka godnych uwagi prac malarskich, które pozostawały pod wpływem Jacoba Ruisdaela, inne, nie sygnowane, uległy rozproszeniu. Stworzył 126 grafik, przypisywanych mu jest kolejnych 20. Prace te mogą jednak być autorstwa Johannesa Ruischera, Waterloo drukował je po śmierci artysty w 1675 r.
Grafiki Waterloo stały się niezwykle popularne w XVIII wieku, szczególnie charakterystyczne dla niego widoki leśne były wielokrotnie powielane głównie przez paryskiego wydawcę Bazana. Ostatnią pracą, wykonaną z oryginalnej płyty Waterloo jest publikowany w zbiorze Philipa Gilberta Hammertona 'Etchings and Etchers' Podróżnik pod lasem.
Tematem większości jego prac są widoki leśne i pejzaże, tworzył także nawiązujące do mitologii sceny narracyjne, często o ukrytym, alegorycznym znaczeniu. W jego twórczości, choć wywodzi się ona z tradycji holenderskiego malarstwa pejzażowego, zauważalna jest inspiracja malarstwem włoskim. Wprawdzie nie ma dowodów na to, że Waterloo znał Włochy, lecz jest bardzo prawdopodobne, że jak wielu współczesnych mu malarzy, odbył taką podróż (wiadomo, że od 1655 r. podróżował po Europie), z pewnością jednak zetknął się z malarzami, którzy wyjeżdżali na południe.
biuro@artinfo.pl  |  www.artinfo.pl
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl