Temat kwietniowego wydania „Arteonu” to modernizm i modernizacje. O prezentowanej w Tate Modern w Londynie wystawie „Van Doesburg i międzynarodowa awangarda”, kolejnej z serii prezentacji poświęconych epoce wczesnego modernizmu, pisze Karolina Majewska. O krakowskich wystawach fotografii Yigala Gawze (prezentującej architekturę Bauhausu w Tel Awiwie) i Michała Zawady (zapomniane modernistyczne wille w Skoczowie) pisze Aneta Rostkowska. Ekspozycję „Modernizacje 1918-1939” w ms2 w Łodzi recenzuje Emilia Kiecko. Historię od wizjonera modernizmu Roberta Mosesa do street artu, w kontekście architektonicznej rewolucji w nowojorskiej metropolii, opisuje Jakub Dąbrowski. Ponadto wystawie „Early years”, przygotowanej przez Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, a otwartej 27 lutego w Berlinie, inaugurującej wydarzenia i działania związane z wielodyscyplinarnym projektem „Promised city”, krytycznie przygląda się Sabina Czajkowska, a wystawę Bartka Materki w Bunkrze Sztuki recenzuje Przemysław Chodań.
Okładka: Theo van Doesburg, „Simultaneous Counter-Composition”, 1929-1930, fragment, The Sidney and Harriet Janis Collection, materiały prasowe Tate Modern