MARCOLLA Jolanta (ur. 1950)
odbitka żelatynowo-srebrowa, vintage print/papier barytowy, 27,7 x 28,7 cm (karton),
4 fotografie (10,50 x 9,70 cm) naklejone na karton (27,70 x 28,70 cm), edycja 3/3
sygnowany na odwrociu kartonu: 'Jolanta Marcolla "Low necks" 1980 r., edycja 3/3, odbitka autorska'
WYSTAWIANY:
- "Plays" Heidelberger Kunstverein, Niemcy 1981
- "Konceptualizm. Medium fotograficzne", Muzeum Miasta Łodzi, Łódź 2010
- "Polska Fotografia Konceptualna", Freies Museum, Berlin 2011
LITERATURA:
- Łukasz Guzek, Rekonstrukcja sztuki akcji, 2017, s. 173
cena wywoławcza: Wykup abonament
MARCOLLA Jolanta (ur. 1950)
gelatin silver print, vintage print on Baryta paper, 27.7 x 28.7 cm (cardboard)
4 photographs (10,50 x 9,70 cm) pasted on the cardboard (27,70 x 28,70 cm), edition 3/3
signed on the reverse of the cardboard: 'Jolanta Marcolla "Low necks" 1980 r., edycja 3/3, odbitka autorska'
EXHIBITED:
- 'Polska Fotografia Konceptualna', Freies Museum, Berlin, 2011
- 'Konceptualizm. Medium fotograficzne', Museum of the City of Lodz, Lodz, 2010
- 'Plays', Heidelberger Kunstverein, Germany, 1981
LITERATURE:
- Lukasz Guzek, Rekonstrukcja sztuki akcji, 2017, p. 173
cena wywoławcza: Wykup abonament
MARCOLLA Jolanta (ur. 1950)
1980
sześć odbitek żelatynowo-srebrowych, cztery w formacie 14,1 × 14,3 cm,
naklejone na karton 44 × 46 cm oraz dwie odbitki 12,9 × 17 cm i 12,9 × 16,5 cm, naklejone na karton 24,9 × 37,6 cm,
sygn. "Jolanta Marcolla", dat., tytuły, nakład i opis: "vintage print, fotografia analogowa" na naklejkach na odwrocie każdego kartonu
nakład: 2/2, 2/4
vintage
W latach 80. Marcollę interesowało badanie granic sztuki i wyznaczanie nowych obszarów dla artystycznej manipulacji. Prezentowane fotografie są efektem takiej właśnie analizy, w której artystka pokazuje, jak łatwo odbiorca może ulec wizualnej iluzji. Podejmowała prace nad badaniem przekazu fotograficzno-
-filmowego, a efektem tych doświadczeń były liczne realizacje z wykorzystaniem tego medium.
Wystawy: Plays, Heidelberger Kunstverein, Niemcy (1981); Konceptualizm. Medium fotograficzne, Muzeum Miasta Łodzi (2010); Polska Fotografia Konceptualna, Freies Museum, Berlin, Niemcy (2011).
cena wywoławcza: Wykup abonament
MARCOLLA Jolanta (ur. 1950)
1980
six gelatin silver prints, four prints: 14.1 × 14.3 cm,
mounted on cardboard 44 × 46 cm and two prints: 12.9 × 17 cm and 12.9 × 16.5 cm, mounted on cardboard 24.9 × 37.6 cm,
signed "Jolanta Marcolla", dated, titled, edition and inscription "vintage print, fotografia analogowa" on labels on the reverse of each cardboard
edition: 2/2, 2/4
vintage
In the 1980s, Marcolla was dedicated to exploring the limits of art and defining new areas for artistic manipulation. This photograph is an effect of such analyses, whereby the artist demonstrates how easily a viewer can be misled by a visual illusion. She has investigated photographic and video media, with the effect of producing a number of works by means of them.
Exhibitions: Plays, Heidelberger Kunstverein, Germany (1981); Conceptualism. A Photographic Medium, Museum of the City of Łódź (2010); Polish Conceptual Photography, Freies Museum, Berlin, Germany (2011).
cena wywoławcza: Wykup abonament
MARCOLLA Jolanta (ur. 1950)
1976
trzy odbitki żelatynowo-srebrowe, 21,4 × 16 cm, 9 × 6,8 cm, 9 × 6,8 cm,
naklejone na karton 24 × 15,5 cm,
sygn., dat. i opis na naklejce na odwrocie kartonu
unikat
vintage print
Prezentowana praca jest przykładem na twórcze poszukiwania Marcolli, którą interesowała ledwo zauważalna przestrzeń na granicy dwóch stref: rzeczywistości i kreacji artystycznej. Uważa ona ową przestrzeń za teren intelektualnej gry i manipulacji artystycznej, których efektem jest pojawienie się nowych znaczeń i konstrukcji myślowych. Motorem jej pracy są pytania o granice sztuki i wyznaczanie nowych obszarów dla artystycznej manipulacji.
cena wywoławcza: Wykup abonament
MARCOLLA Jolanta (ur. 1950)
1976
three gelatin silver prints, 21.4 × 16 cm, 9 × 6.8 cm, 9 × 6.8 cm,
mounted on cardboard 24 × 15.5 cm,
signed, dated and described on label on the reverse of the mount
unique object
vintage print
This work is an example of the artistic experiments pursued by Marcolla, who is interested in the hardly noticeable border area between reality and artistic creation. The artist considers it to be an area of intellectual play and artistic manipulation, which result in the creation of new meanings and thinking constructs. Her work is driven by questions about the borders of art and by a desire to delimit new areas for artistic manipulation.
cena wywoławcza: Wykup abonament
MARCOLLA Jolanta (ur. 1950)
film 16 mm, długość 3 min
edycja 1/10 na płycie CD, sygn i opisana na nośniku
cena wywoławcza: Wykup abonament
MARCOLLA Jolanta (ur. 1950)
Fotografia czarno-biała, papier, odbitki żelatynowe, 5 x (27 x 48 cm), (każda fotografia naklejona na płytę pilśniową);
sygn., dat., na odwrocie; odbitki autorskie, edycja: 1/2, vintage print.
cena wywoławcza: Wykup abonament
MARCOLLA Jolanta (ur. 1950)
Pocałowanie dwóch palców prawej reki... Dla Leosia, 1976
Fotografia czarno-biała, papier, odbitka srebrowa, 13 x 16,3 cm;
sygn., dat., na przodzie; odbitka autorska, edycja: 1/1, vintage print.
cena wywoławcza: Wykup abonament
MARCOLLA Jolanta (ur. 1950)
Dwie płyty dvd z wyborem filmów artystki
m.in.: Kiss, 1975; Cap, 1975; Forced response, 1976; North, South, East, West, 2010,
sygn: Jm 2012; edycja: 2/10
cena wywoławcza: Wykup abonament
MARCOLLA Jolanta (ur. 1950)
Fotografia czarno-biała, papier, 30 x 27,5 cm; na odwrocie naklejka autorska; wydruk autorski, edycja:
cena wywoławcza: Wykup abonament
MARCOLLA Jolanta (ur. 1950)
Bez tytułu z cyklu Korowody, 2010
Tusz, papier, 24 x 34,5 cm, sygn., data i opis p.d.
cena wywoławcza: Wykup abonament
MARCOLLA Jolanta (ur. 1950)
Bez tytułu z cyklu Korowody, 2010
Tusz, papier, 24 x 34,5 cm, sygn., data i opis p.d.
cena wywoławcza: Wykup abonament
MARCOLLA Jolanta (ur. 1950)
3 odbitki srebrowo-żelatynowe, papier na kartonie, 50 x 40 cm; sygn. na awersie i odwrocie; odbitka autorska, nakład: 1/2, vintage print
cena wywoławcza: Wykup abonament