BEYER Karol Adolf (Warszawa, 1818-1877, Warszawa)
PORTRET JADWIGI KOSSOWSKIEJ, 1861
Fotografia, 12 x 9 cm (owal), szkło soczewkowe, ramka wewn. mosiężna, zewn. drewniana; plecy z podpórką, nalepka drukowana: Zakład Fotograficzny Karola Beyera w Warszawie…; piórem: fotografia Jadwigi Kossowskiej 1861 roku
cena wywoławcza: Wykup abonament
BEYER Karol Adolf (Warszawa, 1818-1877, Warszawa)
Dwie fotografie typu carte de visite
ok. 1861-1864, 1865-1867
papier albuminowy naklejony na karton, 9,3 × 5,9 cm (9,7 × 6,2 cm), 9,2 × 5,4 cm (10,3 × 6 cm),
nazwiska portretowanych na przodzie każdej pracy, napis "Karol Beyer w Warszawie" na przodzie jednej pracy, nadruk nazwy zakładu fotograficznego na odwrocie
vintage prints
Będąc pionierem polskiej fotografii, Beyer jako jeden z pierwszych wykonywał w Polsce tzw. carte de visite. To rodzaj fotografii o niewielkich rozmiarach, opatentowanej w Paryżu w połowie XIX w. Zdjęcie przyklejone do nieco większego kartonika przedstawiało zazwyczaj pojedynczego modela na tle zasłony i specjalnego tła, w otoczeniu rekwizytów, takich jak meble czy kolumna. Dzięki kontaktom z fotografami francuskimi Beyer poznał wszystkie ważniejsze techniki fotograficzne tego okresu. Wykonywane przez niego portrety były nie tylko oczywiście rzemieślniczo dopracowane, ale przede wszystkim charakteryzowały się wysokimi walorami artystycznymi.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BEYER Karol Adolf (Warszawa, 1818-1877, Warszawa)
Two carte de visite photographs
ca. 1861-1864, 1865-1867
albumin paper mounted on cardboard, 9.3 × 5.9 cm (9.7 × 6.2 cm), 9.2 × 5.4 cm (10.3 × 6 cm),
names of portrayed persons on the front of each work, inscription "Karol Beyer w Warszawie" on the front of one photograph, studio name printed on the reverse
vintage prints
Being a pioneer of Polish photography, Beyer was among the first photographers in Poland to produce carte de visite. Carte de visite was a type of small photograph which was patented in Paris in the mid-19th century. The photo was mounted on a slightly bigger card. Usually, it showed a model against a curtain and special background, surrounded by props, such as furniture or a column. Thanks to contacts with French photographers, Buyer became familiar with all the major photographic techniques of his time. Thus, not only were Buyer’s portraits refined in technical terms, but were also characterised by high artistic qualities.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BEYER Karol Adolf (Warszawa, 1818-1877, Warszawa)
Tableau III Rady Stanu Królestwa Polskiego
1863-1866
papier albuminowy 22,7 x 27,8 cm, naklejony na karton 27,9 x 33,8 cm,
widoczna na przodzie odbitki sygn. "Fot. K. Beyer" pochodzi z negatywu fotografii,
vintage print
Beyer, uznawany za pierwszego zawodowego fotografa warszawskiego, wykonywał w swoim fotograficznym atelier portrety wielu ważnych osobistości i urzędników. Prezentowana fotografia przedstawia członków III Rady Stanu Królestwa Polskiego, reaktywowanej w 1861 r. w ramach koncesji administracyjnych rządu rosyjskiego, przyznanych Królestwu w następstwie ówczesnych manifestacji patriotycznych. Zakres kompetencji, organizację i skład osobowy Rady Stanu normowały ukazy cesarskie, które jednocześnie rozwiązywały odpowiednie urzędy centralne, przenosząc ich atrybucje na Radę. Do Rady Stanu wchodzili członkowie z urzędu i z nominacji cesarza. W centrum widoczny jest portret Wiktora Arcimowicza (1820-1893) - ówczesnego wiceprezesa Rady Stanu.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BEYER Karol Adolf (Warszawa, 1818-1877, Warszawa)
Tableau III of The Council of State of The Congress Kingdom of Poland
1863-1866
albumin paper 22.7 x 27.8 cm, mounted on cardboard 27.9 x 33.8 cm,
the "Fot. K. Beyer" inscription in the print comes from the negative,
vintage print
Considered to be the first professional photographer in Warsaw, Beyer portrayed in his atelier a number of important figures and officials. The photograph shows members of the 3rd Council of State of the Congress Kingdom of Poland reactivated in 1861 under administrative concessions granted by the Russian government to the Kingdom following the patriotic manifestations at the time. The powers, organisation and membership of the Council of State were governed by the tzar`s ukase, which abolished the respective central authorities, transferring their power to the Council. The Council of State consisted of members appointed ex officio or nominated by the emperor. The portrait in the centre shows Wiktor Arcimowicz (1820-1893), who was the Vice-President of the Council of State.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BEYER Karol Adolf (Warszawa, 1818-1877, Warszawa)
[FOTOGRAFIA portretowa - kobieta 2]. [l. 60. XIX w.].
Fotografia form. 8,7x5,8 cm na oryg. podkładzie form. 10x6,3 cm autorstwa Karola Beyera w Warszawie
cena wywoławcza: Wykup abonament
BEYER Karol Adolf (Warszawa, 1818-1877, Warszawa)
fotografia czarno-biała, papier albuminowy na tekturce,
9,7 x 6,2 cm (wymiar tekturki) 9,1 x 5,9 cm (wymiar odbitki);
na odwrocie opis ołówkiem, pieczątka zakładowa; odbitka
autorska (zakładowa), nakład: nieokreślony, vintage print
cena wywoławcza: Wykup abonament
BEYER Karol Adolf (Warszawa, 1818-1877, Warszawa)
Portret kobiety z dziećmi, lata 60 XIX w
dagerotyp, 9,5 x 7 cm ( w świetle oprawy), 18 x 15,5 cm
cena wywoławcza: Wykup abonament