BUCZKOWSKI Janusz (ur. 1932)
1965
odbitka żelatynowo-srebrowa, 28 × 36,8 cm,
trzykrotnie sygnowana i dat. na przodzie, sygn., dat., tytuł, informacja o wystawach, publikacjach, nagrodach, nakład, pieczęć autorska oraz naklejka "VIGEX, Geelong, Victoria, Australia / Salon 1984" na odwrocie
nakład: 4/10
vintage
"Fotografia łączy w sobie realizm i czarnoksięstwo" - twierdzi Buczkowski. I tak w jego krajobrazach obecny jest magiczny czynnik, który sprawia, że fotografie te nie pozostają czystą dokumentacją, lecz autorską wypowiedzią.
Nagroda: III nagroda na Międzynarodowej wystawie ORWO, Berlin (1965).
Publikacje: Janusz Buczkowski. Fotografia artystyczna (PANZET, 2008), Fotografia - Sztuka ziemi kieleckiej (Kieleckie Centrum Kultury, 1997).
Wystawy, m.in.: VIGEX Salon, Geelong, Victoria, Australia (1984); II Biennale Krajobrazu Polskiego, Kielce (1975); Puszcza jodłowa, Sofia, Bułgaria (1977); Końskie (1978); Budapeszt, Węgry (1978).
Inne egzemplarze tej fotografii znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Kielcach, Muzeum Leśnictwa w Gołuchowie.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUCZKOWSKI Janusz (ur. 1932)
1965
gelatin silver print, 28 × 36.8 cm,
three signatures and dated on the front, signed, dated, titled, list of exhibitions, publications, awards, edition, artist’s stamp and label reading "VIGEX, Geelong, Victoria, Australia / Salon 1984" on the reverse
edition: 4/10
vintage
As Buczkowski says, "photography combines realism and sorcery." Consequently, his landscapes feature an element of magic, which makes the photographs go beyond pure documentation and become a powerful means of expression.
Award: 3rd prize at the International ORWO Exhibition, Berlin (1965).
Publications: Janusz Buczkowski. Art Photography (PANZET, 2008), Photography - Art of the Kielce Land (Kieleckie Centrum Kultury, 1997).
Major exhibitions: VIGEX Salon, Geelong, Victoria, Australia (1984); 2nd Polish Landscape Biennial, Kielce (1975); Fir Forest, Sofia, Bulgaria (1977); Końskie (1978); Budapest, Hungary (1978).
Other prints of this photograph are owned by the National Museum in Kielce, and the Forestry Museum in Gołuchów.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUCZKOWSKI Janusz (ur. 1932)
Żniwa na Kielecczyźnie, ok. 1970
fotografia, brom, papier; 39 x 50 cm;
na odwrocie stempel autorski
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUCZKOWSKI Janusz (ur. 1932)
1978/1979
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 31,3 x 40,8 cm,
sygn., dat., opis oraz pieczęć autorska na odwrocie,
nakład: 1/10
vintage print
Znana praca Buczkowskiego łączy w sobie mistrzowskie podejście do tematu pejzażu i jego zainteresowanie człowiekiem. Nawet jeśli człowiek nie pojawia się w pracach artysty, jego obecność sygnalizowana jest jako zarys czy ślad - w postaci zaoranych pól, którym nadał nowe formy i struktury.
Praca była wielokrotnie eksponowana podczas wystaw w kraju i za granicą, m.in.: ZPAF, Toruń (1978); Wystawa retrospektywna Janusza Buczkowskiego, BWA Kielce, BWA Włocławek, Bielsko-Biała (1982); Muzeum Fotografii, Bièvres, Francja (1982); 44-ty Międzynarodowy Salon Fotografii, Tokio, Japonia (1987).
Zdjęcie wielokrotnie publikowane.
Inne odbitki tej fotografii znajdują się w kilku kolekcjach muzealnych i prywatnych.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUCZKOWSKI Janusz (ur. 1932)
1978/1979
gelatin silver print, 31.3 x 40.8 cm,
signed, dated, described and artist`s stamp on the reverse,
edition: 1/10
vintage print
This well-known work of Buczkowski, combines the artist`s masterly approach to landscape photography and his interest in people. Even if people are not portrayed by the artist in a straightforward and distinct fashion, they are present as figures or we can see the traces of their activity, such as ploughed fields.
The featured work has been widely exhibited in Poland and abroad: ZPAF, Toruń (1978); Janusz Buczkowski. A retrospective, BWA Kielce, BWA Włocławek, Bielsko-Biała (1982); Museum of Photography, Bièvres, France (1982); 44th International Salon of Photography, Tokyo, Japan (1987).
It has also made its way into several publications.
Other prints of the same photographs are owned by several museums and private collectors.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUCZKOWSKI Janusz (ur. 1932)
Geometria ziemi (znana także jako Geometria pól)
1958/1968
odbitka żelatynowo-srebrowa, tonowana sepią, papier, 22 x 28,4 cm,
sygn., dat., opis, informacja o albumie i wystawach oraz pieczęć autorska na odwrocie,
nakład: 1/10
vintage print
Co charakterystyczne dla krajobrazów zarówno Buczkowskiego, ale też innych przedstawicieli Kieleckiej Szkoły Krajobrazu to ziemia dotknięta ręką człowieka. Interesowały ich bowiem geometryczne kształty pól i działek nadane naturze przez ludzi.
Praca wielokrotnie eksponowana podczas wystaw w kraju i za granicą. Publikacje: Kielecka Szkoła Krajobrazu (Fine Grain, 2002); Janusz Buczkowski. Fotografia artystyczna (PANZET, 2008) - dołączona do pracy.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUCZKOWSKI Janusz (ur. 1932)
Geometria ziemi II (znana także jako Geometria świętokrzyskich pól II)
1958/1968
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 22,5 x 29,3 cm,
sygn. i dat. na przodzie,
sygn., dat., opis, informacja o albumie i wystawach oraz pieczęć autorska na odwrocie,
nakład: 1/10
vintage print
Zdarzało się Buczkowskiemu wracać w miejsca uprzednio już sfotografowane i rejestrować je ponownie w innych warunkach pogodowych, co sprawiało, że całkowicie zmieniał się nastrój uzyskanego obrazu. Powstawały kolejne wariacje tego samego pejzażu. Prezentowana fotografia ukazuje tę samą okolicę, co praca Geometria ziemi (poz. 4).
Praca wielokrotnie eksponowana podczas wystaw w kraju i za granicą. Inna odbitka tej fotografii znajduje się zbiorach Francuskiego Muzeum Fotografii, Bièvres (Francja).
Publikacje: Kieleckie Krajobrazy (KAW, 1983); Janusz Buczkowski. Fotografia artystyczna (PANZET, 2008) - dołączona do pracy.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUCZKOWSKI Janusz (ur. 1932)
1974
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 33,5 x 48,6 cm,
sygn. na przodzie,
sygn., dat., opis, spis wystaw, albumów, kolekcji i nagród, pieczęć autorska oraz tytuł na odwrocie,
nakład: 1/10
vintage print
Elżbieta Łubowicz tak pisała o kadrach twórców Kieleckiej Szkoły Krajobrazu: "Właściwe malarskiemu lub graficznemu obrazowi reguły kompozycji wyznaczają na tych fotografiach autonomiczny świat, gdzie pejzaż i jego elementy tworzą idealnie zestrojoną wewnętrznie, dynamiczną równowagę". Praca Buczkowskiego jest znakomitą reprezentacją twórczości tej grupy.
Praca nagradzana, wielokrotnie eksponowana podczas wystaw w kraju i zagra- nicą. Reprodukowana w kilku publikacjach. Inne odbitki tej fotografii znajdują się w kilku kolekcjach muzealnych i prywatnych.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUCZKOWSKI Janusz (ur. 1932)
Geometry of Earth (albo known as Geometry of Fields)
1958/1968
gelatin silver print, sepia-toned, 22 x 28.4 cm,
signed, described, information about the album and exhibitions, artist`s stamp on the reverse,
edition: 1/10
vintage print
What is characteristic of the photography both by Buczkowski and the other representatives of the Kielce School of Landscape, is that they gave preference to landscapes marked by human presence. Their main interest was in the man-made geometrical shapes of the fields and plots.
The featured work has been exhibited in Poland and abroad.
Publications: Kielce Landscape School (Fine Grain, 2002); Janusz Buczkowski. Fine Art Photography (PANZET, 2008) - attached to the work.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUCZKOWSKI Janusz (ur. 1932)
Geometry of Earth II (albo known as Geometry of Świętokrzyskie Fields II)
1958/1968
gelatin silver print, 22.5 x 29.3 cm,
signed and dated on the front,
signed, dated, described, information about the album and exhibitions, artist`s stamp on the reverse,
edition: 1/10
vintage print
Buczkowski would come back to places he had previously visited and photo- graph them again in changed weather conditions, which gave the same scene a completely new mood. Thus he would produce successive variants of the same landscape. This photograph shows the same piece of land as in Geometry of Earth (Lot No. 4).
The featured work has been exhibited in Poland and abroad. Another print of this pho- tograph is in the collection of the French Museum of Photography, Bièvres (France).
Publications: Kielce Landscapes (KAW, 1983); Janusz Buczkowski. Fine Art Photography (PANZET, 2008) - attached to the work.
cena wywoławcza: Wykup abonament
BUCZKOWSKI Janusz (ur. 1932)
1974
gelatin silver print, 33.5 x 48.6 cm,
signed on the front,
signed, dated, described, list of exhibitions, publications, collections and prizes, artist`s stamp and title on the reverse,
edition: 1/10
vintage print
As Elżbieta Łubowicz commented on the photographs produced by representatives of the The Kielce Landscape School, "the rules of composition characteris- tic of painting and graphic arts create an autonomous world in the photographs, where the scenery and its elements form a perfectly tuned inherent and dynamic balance." Buczkowski`s work is a perfect representation of the group`s art.
The photograph has won awards and has been widely exhibited in Poland and abroad. It has also made its way into several publications. Other prints of the same photographs are owned by several museums and private collectors.
cena wywoławcza: Wykup abonament