Tomasz Milanowski - Malarstwo
Wernisaż: 2009-01-22 18:00:00
Formuła malarstwa realizowana przez Tomasza Milanowskiego stanowi jednolitą koncepcję, w której stale obecny motyw kwiatu zostaje zaadoptowany i przetworzony poprzez indywidualną kreację artysty.
Kwiat - charakterystyczny, rozpoznawalny znak stał się pretekstem do poszukiwań formalnych. Artysta z niewyczerpaną energią wnika w strukturę, modyfikuje, multiplikuje motyw w różnorodnych rozwiązaniach barwnych i kompozycyjnych.
W twórczości Tomasza Milanowskiego potrzeba silnej ekspresji przebiega równolegle z dekoracyjno -ornamentalnym walorem. Na powierzchni płócien jednakowego formatu pojawia się kwiat umiejscowiony centralnie, malowany szerokim, ekspresyjnym gestem grubo kładzionej farby. Artysta zaciera konturowe określenie motywu, jego materialną konsystencję. Silnie zróżnicowana faktura powierzchni, pozbawione szczegółów kwiaty nabierają charakteru intensywnych plam barwnych o rozedrganej linii obrysu. Zaznaczone w umownej przestrzeni neutralnego tła sprawiają wrażenie wprawionych w ruch układów. Gest malarski, zagęszczenie, rozmach, sposób prowadzenia narzędzia, szeroki dukt, silne uderzenia pędzla ujawniają dynamiczny proces twórczego działania.
W pracach malarskich Tomasza Milanowskiego odnaleźć można fascynację kolorem i naturą, wizję ustawicznej zmienności w obrębie motywu, którą znamionuje dynamika, emocje i temperament.
Powrót
Kwiat - charakterystyczny, rozpoznawalny znak stał się pretekstem do poszukiwań formalnych. Artysta z niewyczerpaną energią wnika w strukturę, modyfikuje, multiplikuje motyw w różnorodnych rozwiązaniach barwnych i kompozycyjnych.
W twórczości Tomasza Milanowskiego potrzeba silnej ekspresji przebiega równolegle z dekoracyjno -ornamentalnym walorem. Na powierzchni płócien jednakowego formatu pojawia się kwiat umiejscowiony centralnie, malowany szerokim, ekspresyjnym gestem grubo kładzionej farby. Artysta zaciera konturowe określenie motywu, jego materialną konsystencję. Silnie zróżnicowana faktura powierzchni, pozbawione szczegółów kwiaty nabierają charakteru intensywnych plam barwnych o rozedrganej linii obrysu. Zaznaczone w umownej przestrzeni neutralnego tła sprawiają wrażenie wprawionych w ruch układów. Gest malarski, zagęszczenie, rozmach, sposób prowadzenia narzędzia, szeroki dukt, silne uderzenia pędzla ujawniają dynamiczny proces twórczego działania.
W pracach malarskich Tomasza Milanowskiego odnaleźć można fascynację kolorem i naturą, wizję ustawicznej zmienności w obrębie motywu, którą znamionuje dynamika, emocje i temperament.
Powrót