Tomasz Ciepliński - Kadry codzienności
Wernisaż: 2009-10-22 18:00:00
W Galerii SD w Wilanowie miała miejsce wystawa malarstwa Tomasza Cieplińskiego. Kadry codzienności to tytuł wystawy, pod którym kryje się mistrzostwo warsztatu, precyzja rysunku i estetyka wykonania.
Na ekspozycji można zobaczyć obrazy przedstawiające ptaki i martwe natury. Z daleka, prace wyglądają jak fotografie, dopiero z bliska widać, że jest to unikatowa technika pasteli, gdzie każdy kolor nakładany jest osobno warstwami, a użycie pary wodnej daje efekt końcowy czyli precyzyjny trójwymiarowy rysunek. Martwe natury przedstawiają rośliny w szklanych wazonach na czerwonym tle. Wszystkie elementy obrazu migoczą światłem. Jest coś niesamowitego w technice Cieplińskiego, oprócz zagadkowego efektu, mamy do czynienia z mistrzostwem warsztatu. Całkiem inne w odbiorze są obrazy przedstawiające ptaki, głównie gołębie i mewy. W kolorze monochromatycznym, w szarościach, na białym tle. Ptaki namalowane są z anatomiczną dokładnością. Najpiękniejsze są te, które zrywają się do lotu, czuje się w nich siłę i delikatność zarazem.
Obrazy Cieplińskiego są odpowiednio oprawione. Cykl z ptakami, to wielkoformatowe prace, niektóre są w metalowych, spawanych ramach. Efekt ten dodatkowo nadaje surowości i powagi, pewnego rodzaju majestatu.
Nie da się przejść obojętnie obok tych prac. Przede wszystkim zastanawia technika, potem energia, która bije z obrazów. Artysta zaprowadził nas do krainy spokoju i wysublimowanego smaku. Udowadnia jak rzeczy proste, tytułowe Kadry codzienności mogą być piękne i czyste w odbiorze.
Tomasz Ciepliński uczył się u Mariana Kruczka i prof. Krystyny Wróblewskiej. Jest artystą cenionym w Polsce i na świecie, pochodzi z Krakowa.
Powrót
Na ekspozycji można zobaczyć obrazy przedstawiające ptaki i martwe natury. Z daleka, prace wyglądają jak fotografie, dopiero z bliska widać, że jest to unikatowa technika pasteli, gdzie każdy kolor nakładany jest osobno warstwami, a użycie pary wodnej daje efekt końcowy czyli precyzyjny trójwymiarowy rysunek. Martwe natury przedstawiają rośliny w szklanych wazonach na czerwonym tle. Wszystkie elementy obrazu migoczą światłem. Jest coś niesamowitego w technice Cieplińskiego, oprócz zagadkowego efektu, mamy do czynienia z mistrzostwem warsztatu. Całkiem inne w odbiorze są obrazy przedstawiające ptaki, głównie gołębie i mewy. W kolorze monochromatycznym, w szarościach, na białym tle. Ptaki namalowane są z anatomiczną dokładnością. Najpiękniejsze są te, które zrywają się do lotu, czuje się w nich siłę i delikatność zarazem.
Obrazy Cieplińskiego są odpowiednio oprawione. Cykl z ptakami, to wielkoformatowe prace, niektóre są w metalowych, spawanych ramach. Efekt ten dodatkowo nadaje surowości i powagi, pewnego rodzaju majestatu.
Nie da się przejść obojętnie obok tych prac. Przede wszystkim zastanawia technika, potem energia, która bije z obrazów. Artysta zaprowadził nas do krainy spokoju i wysublimowanego smaku. Udowadnia jak rzeczy proste, tytułowe Kadry codzienności mogą być piękne i czyste w odbiorze.
Tomasz Ciepliński uczył się u Mariana Kruczka i prof. Krystyny Wróblewskiej. Jest artystą cenionym w Polsce i na świecie, pochodzi z Krakowa.
Powrót