Stanisław Fijałkowski - Zupełnie nowa autostrada
Wernisaż: 2008-10-10 19:00:00
Najnowsza wystawa Stanisława Fijałkowskiego w Galerii Art NEW Media prowadzi
widza przez Zupełnie nową autostradę, wyznacza nowe drogi poszukiwań poprzez
własną twórczość, życie, wyobraźnię.
Stanisław Fijałkowski proces pracy twórczej, kreację obrazu utożsamia z procesem stworzenia świata. Dzieło plastyczne rozpatruje w obszarze ludzkiego spojrzenia i technicznego artefaktu. Artysta wykreował symboliczne obrazy imaginacji, w których wnika w sferę ludzkiej egzystencji, w sferę psychiki niemożliwej do opisania słowami.
Skrajnie oszczędne środki wyrazu, uproszczona, syntetyczna forma, wrażenie jasności i przezroczystości płaszczyzny płótna posłużyły artyście jako środek do przedstawienia doświadczenia transcendencji rzeczywistości. Jedynie pas tytułowej autostrady przecina zredukowaną niekiedy do dużych, barwnych pól powierzchnię obrazów, zawsze hermetycznie ograniczonych wewnętrznymi ramami. Artysta w niemal niedostrzegalny sposób różnicuje materię malarską, pozostawia widoczne pociągnięcia pędzla, pokazuje fragmenty niezagruntowanego płótna i niedookreślone kształty. Na równi wykorzystuje możliwości malarstwa i rysunku, działanie plamy barwnej i kreślonej węglem linii.
Prace malarskie Stanisława Fijałkowskiego posiadają silną wymowę, pozostawiają swobodę w interpretacji, wykazują specyficzny, medytacyjny charakter.
Powrót
Stanisław Fijałkowski proces pracy twórczej, kreację obrazu utożsamia z procesem stworzenia świata. Dzieło plastyczne rozpatruje w obszarze ludzkiego spojrzenia i technicznego artefaktu. Artysta wykreował symboliczne obrazy imaginacji, w których wnika w sferę ludzkiej egzystencji, w sferę psychiki niemożliwej do opisania słowami.
Skrajnie oszczędne środki wyrazu, uproszczona, syntetyczna forma, wrażenie jasności i przezroczystości płaszczyzny płótna posłużyły artyście jako środek do przedstawienia doświadczenia transcendencji rzeczywistości. Jedynie pas tytułowej autostrady przecina zredukowaną niekiedy do dużych, barwnych pól powierzchnię obrazów, zawsze hermetycznie ograniczonych wewnętrznymi ramami. Artysta w niemal niedostrzegalny sposób różnicuje materię malarską, pozostawia widoczne pociągnięcia pędzla, pokazuje fragmenty niezagruntowanego płótna i niedookreślone kształty. Na równi wykorzystuje możliwości malarstwa i rysunku, działanie plamy barwnej i kreślonej węglem linii.
Prace malarskie Stanisława Fijałkowskiego posiadają silną wymowę, pozostawiają swobodę w interpretacji, wykazują specyficzny, medytacyjny charakter.
Powrót