Relacja z Biennale des Antiquaires w Paryżu




Aktualny kryzys nie ominął również rynku sztuki… I dlatego, choć paryskie Targi Antykwaryczne – Biennale des Antiquaires – istnieją od 1956 roku, 21-sza edycja odbywa się w okresie szczególnej niepewności. Nawet, jeżeli recesja nie dotknęła wszystkich amatorów dzieł sztuki, to na rynku króluje atmosfera przeczekania złej passy. 

Ale i dlatego też - tegoroczne Biennale posiada charakter szczególny. Organizatorzy Targów – chcąc udowodnić, że pomimo wszystko – „rynek sztuki trzyma się mocno” – zaapelowali do wystawców o zaprezentowanie swych najlepszych pozycji, takich których okazja kupienia już się nie powtórzy. Ta „nec plus ultra” kolekcja zgromadziła więc śmietankę światowych wystawców. Po raz pierwszy przyjechała do Paryża Galeria Partridge – najważniejszy na świecie wystawca mebli i dzieł sztuki XVII i XVIII-ego wieku. Do ekskluzywnego klubu antykwarycznego dołączyli w tym roku między innymi: Landau Fine Art (Kanadyjczycy specjalizujący się w obrazach XIX i początku XX wieku), Amerykanin - Anthony Blumka (sztuka renesansowa), Harry Winston (biżuteria), czy włoski – Moretti (stare obrazy). 
 
 
  
 

Na 7 tysiącach metrów kwadratowych - w Carrousel du Louvre zobaczyć można ponad 7000 dzieł sztuki. Od archeologii grecko-rzymskiej, sztuki azjatyckiej i prymitywnej, kilimów, dywanów, rysunków, obrazów starych mistrzów, malarstwa współczesnego – przez rzeźbę i białe kruki bibliofilskie – po biżuterię starą i współczesną, numizmatykę, broń, meble i dzieła sztuki: od IX-tego wieku po lata 50-te. Tradycyjnie już, nie zabrakło francuskiej sztuki dekoratywnej: od XVI wieku do współczesnej… 
Pomimo kryzysu, organizatorzy liczą, że Biennale odwiedzi ponad 80 tysięcy gości. 

Wstęp: 12.5 euro. 
Biennale kończy się 29 września.


 ________________________________________________________________

Wybrane pozycje z Targów Antykwarycznych:

 
 
 
Portret młodego efeba marokańskiego, autorstwa Van Dongena, przypominający stylem Matisse'a. 
(Proponowany przez Galerie Hopkins-Custot)
 
  
  
 
 

Portret mężczyzny w czerwonym płaszczu Rembrandta proponowany przez Galerie Robert Noortman - oczekuje się, że osiągnie sumę dość astronomiczną…


 
 
 
 
 

 

Melancholijny portret Dory Maar, nigdy dotąd nie eksponowany PICASSO
wystawia Galeria Jana Krugiera z Genewy
 
 
 

Tkanina "Groteski" 
Królewska Manufaktura z Beauvais Epoka Ludwika XIV - około 1690 (Galeria Chevalier)

 
 
 
 
 
  
Najpiękniejszą konsolkę "Ludwik XV" zobaczyć można było w stoisku Didier Aarona
  
 
  
   
 
 
 

Biurko hebanowe zdobione pozłacanym brązem - PHILIPPE MONTIGNY, 
zegar: Jean-Louis Bouchet. 
Epoka Ludwika XVI, okolo 1780. (Galeria Partridge)

 
 
 
  
 
 
Maestro di San Torpe (Piza 1295 - 1335) 
Matka Boska z Dzieciątkiem i dwa Anioły Niżej: Święty Stefan - Jan Chrzciciel i Święty Wawrzyniec. 
Tempera - 67 x 83 cm (Galeria Moretti)

Pewnego grudniowego wieczoru 1951, Harry Winston spacerował nowojorską Piątą Avenue…. Wśrod przedświątecznego tłumu oślepiła go nagle korona ostrokrzewia, wisząca na drzwiach jednego z domów, której zamrożone kryształki odbijały światło, tworząc trójwymiarowy obraz. Od tego czasu kolia "Liście" jest ozdobą jego kolekcji. 
(Galeria Harry Winston)



  
 

 
Biblioteka obrotowa z bambusa, dębu i brązu. Na szczycie króluje orzeł, nogi w formie smoczych głów
Japonia, okolo 1900 
Sygnatura : Dainihon Kobe Kusamae Iwato To Dai Nihon 
Galeria: Aveline - Jean-Marie Rossi

     
Relacja przygotowana przez Artinfo.pl




Galeria prac


Powrót