Pulsujące struktury obrazów
Pomimo to, że w pracach z ostatniego cyklu wyraźnie widać fascynację elektrotechniką: schematami elektronicznymi, rysunkiem architektonicznym, charakterystycznym migotaniem dawnych monitorów, nie należy zapominać o wpływach z innych dziedzin i kulturowych przestrzeni, które również reflektują w sztuce Krzysztofa Pająka. Niezwykle ważnym aspektem jest przecież kolor: czysty, intensywny, nasycony, nierzadko „wspomagany” efektami fluorescencyjnymi, wolny i dominujący. Raz nieodparcie przywołujący świetlistość barwy mozaik i witraży, w innym miejscu - kolorystyczne bogactwo sztuki kultur pierwotnych. Ten ostatni trop pobrzmiewa także bardziej dosłownie: poprzez kształty, wizerunki idoli i totemów. Artysta nie ukrywa zresztą swojej fascynacji egzotyką i pozaeuropejskimi kulturami, szczególnie starożytnym Egiptem i prekolumbijską Ameryką.
Dążenie do scalenia malarskiego organizmu ma w twórczości artysty znaczenie podstawowe.
Powrót