Piotr Smolnicki - Zapisywanie czasu
Wernisaż: 2007-11-08 18:00:00
Grafiki Smolnickiego to swoiste zapisywanie czasu. O swojej wystawie Piotr Smolnicki mówi: „W dzisiejszych czasach właśnie refleksja i zatrzymanie w czasie stało się moim największym azylem, w którym czasu nie odmierzam." Artystę interesuje problem pamięci, a może nawet bardziej zapamietywania przeszłości.
Prace Piotra Smolnickiego są efektem wykorzystania technik fotograficznych w grafice. Tworzone przez niego grafiki wykorzystują w pełnił także możliwości wynikające z warsztatu fotografa. Potrzeba użycia fotografii, jej przetwarzania i wykorzystywania na nowo w grafice jest dla Smolinickiego czymś naturalnym i oczywistym. Artysta eksperymentuje z emulsją światłoczułą, którą różnymi sposobami nanosi na płyty graficzne, używa techniki offsetowej oraz szlachetnej w formie algrafii. Właśnie algrafie Smolnickiego to prace bardzo ciekawe i doceniane m.in. wyróżniane licznym nagrodami. Smolnicki jest twórcą stale poszukującym. Poszerzania granice medium tworząc odbitki na przezroczystych materiałach.
Grafiki Smolnickiego to swoiste zapisywanie czasu. O swojej wystawie Piotr Smolnicki mówi: „W dzisiejszych czasach właśnie refleksja i zatrzymanie w czasie stało się moim największym azylem, w którym czasu nie odmierzam." Artystę interesuje problem pamięci, a może nawet bardziej zapamietywania przeszłości. Taka problematyka idzie w parze z technikami fotograficznymi, wszak fotografia to zamrożenie momentu na wieczność, współczesna proteza pamięci, czy nawet "śmierć chwili". Prezentowane na wystawie prace są nieco autobiograficzne, to reportaż z obszarów pamięci artysty, i jednocześnie jego przekaz, informacja dla odbiorcy.
Od strony wizualnej to ogromnie interesujące, wysmakowane estetycznie kompozycje, o zdecydowanej finezji rysunku. Eksplorują wzory i faktury spotykane tyleż w przyrodzie co w sennych marzeniach. Jest w nich coś z klimatu archeologicznych odkryć i zbiorów przypadkowego muzeum historii naturalnej, ale jakby pochodzących z XXII wieku.
Powrót
Prace Piotra Smolnickiego są efektem wykorzystania technik fotograficznych w grafice. Tworzone przez niego grafiki wykorzystują w pełnił także możliwości wynikające z warsztatu fotografa. Potrzeba użycia fotografii, jej przetwarzania i wykorzystywania na nowo w grafice jest dla Smolinickiego czymś naturalnym i oczywistym. Artysta eksperymentuje z emulsją światłoczułą, którą różnymi sposobami nanosi na płyty graficzne, używa techniki offsetowej oraz szlachetnej w formie algrafii. Właśnie algrafie Smolnickiego to prace bardzo ciekawe i doceniane m.in. wyróżniane licznym nagrodami. Smolnicki jest twórcą stale poszukującym. Poszerzania granice medium tworząc odbitki na przezroczystych materiałach.
Grafiki Smolnickiego to swoiste zapisywanie czasu. O swojej wystawie Piotr Smolnicki mówi: „W dzisiejszych czasach właśnie refleksja i zatrzymanie w czasie stało się moim największym azylem, w którym czasu nie odmierzam." Artystę interesuje problem pamięci, a może nawet bardziej zapamietywania przeszłości. Taka problematyka idzie w parze z technikami fotograficznymi, wszak fotografia to zamrożenie momentu na wieczność, współczesna proteza pamięci, czy nawet "śmierć chwili". Prezentowane na wystawie prace są nieco autobiograficzne, to reportaż z obszarów pamięci artysty, i jednocześnie jego przekaz, informacja dla odbiorcy.
Od strony wizualnej to ogromnie interesujące, wysmakowane estetycznie kompozycje, o zdecydowanej finezji rysunku. Eksplorują wzory i faktury spotykane tyleż w przyrodzie co w sennych marzeniach. Jest w nich coś z klimatu archeologicznych odkryć i zbiorów przypadkowego muzeum historii naturalnej, ale jakby pochodzących z XXII wieku.
Powrót