Moby Dick Krzysztofa M. Bednarskiego
Wernisaż: 2012-11-29 18:00:00
Rzeźba Moby Dick stała się początkiem całego, rozłożonego na lata cyklu.
W 1987 roku Krzysztof Bednarski stworzył niezwykłą rzeźbę Moby Dick czyli „16 wycinków na nieskończoność", która stała się swego rodzaju manifestem artystycznym drugiej polowy lat 80. XX w. Ta praca, dziś w stałej kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi, przyniosła Bednarskiemu szerokie uznanie i ugruntowała jego pozycję w świecie. Moby Dick jest szczególnym modelem przestrzeni, na którym artysta wielokrotnie dokonywał daleko idących przekształceń, każdorazowo kreując go od nowa. Rzeźba stała się początkiem całego, rozłożonego na lata cyklu, w którym Bednarski dokonywał transformacji motywu łodzi - lewiatana, badał wynikające z nich relacje przestrzenne i znaczeniowe. Ostatnie prace Bednarskiego z tego cyklu to powrót do skali rzeźby – architektury i zarazem maestrii rzeźbiarskiego rzemiosła. Wystawa ukazuje tę drogę, przejście od modeli przestrzeni do pełnej przestrzennej kreacji rzeźbiarskiej.
Kuratorem wystawy jest Waldemar Baraniewski
Powrót
W 1987 roku Krzysztof Bednarski stworzył niezwykłą rzeźbę Moby Dick czyli „16 wycinków na nieskończoność", która stała się swego rodzaju manifestem artystycznym drugiej polowy lat 80. XX w. Ta praca, dziś w stałej kolekcji Muzeum Sztuki w Łodzi, przyniosła Bednarskiemu szerokie uznanie i ugruntowała jego pozycję w świecie. Moby Dick jest szczególnym modelem przestrzeni, na którym artysta wielokrotnie dokonywał daleko idących przekształceń, każdorazowo kreując go od nowa. Rzeźba stała się początkiem całego, rozłożonego na lata cyklu, w którym Bednarski dokonywał transformacji motywu łodzi - lewiatana, badał wynikające z nich relacje przestrzenne i znaczeniowe. Ostatnie prace Bednarskiego z tego cyklu to powrót do skali rzeźby – architektury i zarazem maestrii rzeźbiarskiego rzemiosła. Wystawa ukazuje tę drogę, przejście od modeli przestrzeni do pełnej przestrzennej kreacji rzeźbiarskiej.
Kuratorem wystawy jest Waldemar Baraniewski
Powrót