Drugi wernisaż w młodej galerii Fabryka Trzciny potwierdza, że Klima Bocheńska uważnie wybiera ambitną sztukę przepełnioną sensem.
Biosfera Michała Slezkina, to cykl wielkoformatowych akwareli na papierze, będących zapisaniem energii artysty w swoistym systemie łagodnych, zaokrąglonych linii.
Slezkin przyjmuje nietypową postawę twórczą zwróconą ku obserwacji siebie. Jest to obserwacja w pewien sposób bezstronna, biologiczna, wyłączająca nadmierny psychologizm. A kiedy przestaje władać psychika, człowiek zaczyna funkcjonować w znacznie potężniejszym
systemie - kosmosie. Odczuwa wtedy siebie w relacji do wszechświata, poddanego tym samym wielkim cyklom, co przyroda. W niej zachodzą pewne przemiany pod wpływem oddziaływania ciał kosmicznych. I człowiek jest na nie wrażliwy, jednak dla niego istnieją przede wszystkim inne wpływy zewnętrzne, związane z kulturą, sztuką, innymi ludźmi, naturą. Można reagować na nie mechanicznie, bądź poddawać je refleksji i próbować je ukierunkować. Jednak, żeby wzrosła świadomość, potrzebna jest obserwacja siebie.
Slezkin z pokorą człowieka będącego malutką cząstką wszechświata obserwuje swoje reakcje. Wykorzystuje najpowszechniejszy, a jednocześnie
niezrozumiały mechanizm
ludzki - to, że niematerialne bodźce (muzyka, uczucia, przeżycia, postrzeżenia) wywołują w nas organiczną, chemiczną reakcję ciała. Jego prace są dziennikiem tych obserwacji. Wyłania się z nich koncepcja człowieka jako
mikrokosmosu - skończonego w sobie, lecz niepoznanego- starającego się w każdym momencie utrzymać dynamiczną równowagę z makrokosmosem.
Etapem wstępnym do tego rodzaju tworzenia jest wyczyszczenie siebie z indywidualnego postrzegania i zjednoczenie z uniwersalną energią duchową. Ta łączność wynika z organicznego rezonansu powstającego w trakcie
wyciszenia i kontemplacji. Źródłem tej sztuki jest wewnętrzny wymiar Życia.
Znana jest historia powstania malowidła na suficie Sali Dharmy w buddyjskiej świątyni Myoshinji w Kioto. Opat tego klasztoru poprosił malarza o stworzenie obrazu smoka. Malarz przyjął zlecenie, jednak nigdy nie widział smoka i nie wiedział jak go namalować. Wtedy opat poradził mu, aby stał się tym smokiem, przekształcił w niego, zamiast posługiwać się konwencjonalnym wzorcem. Malarz zaszył się w swoim pokoju i długo koncentrował swe myśli na smoku. Gdy się nim stał, poczuł, że musi go namalować, gdyż smok w jego wnętrzu przynaglał go, by wyraził jego formę.
Prace Slezkina przedstawiają duchową jakość świata, korzystając z jego fizycznego przejawu, jednak nie czyniąc go treścią przekazu.
Wybrane prace:
Nota biograficzna:
Michał Slezkin - urodzony 12 lipca 1960 w Warszawie. Studia na ASP w Warszawie na wydziale grafiki w latach 1982- 1989. plakat w pracowni Profesora Macieja Urbańca, malarstwo w pracowni Teresy Pągowskiej. Tworzy wielkoformatowe prace na papierach w technice akwarelowej, oleje oraz obiekty wielowymiarowe w żywicach syntetycznych. Zajmuje się również grafiką użytkową i reklamową, sięgając po nowe techniki multimedialne.
Pierwsza indywidualna wystawa artysty odbyła się w galerii „Brama” w 1985
roku. W 1990 wystawa w Galerii Promocyjnej, a następnie w 1991 prace
Slezkina prezentowane były na wystawach w Pradze i Budapeszcie, w
ramach programu Ministerstwa Spraw Zagranicznych. W 1994r. odbyła się wystawa instalacji multimedialnych w Saint
Tropez.
Urodzony 12 lipca 1960 w Warszawie. Studia na ASP w Warszawie na wydziale grafiki w latach 1982- 1989. plakat w pracowni Profesora Macieja Urbańca, malarstwo w pracowni Teresy Pągowskiej. Tworzy wielkoformatowe prace na papierach w technice akwarelowej, oleje oraz obiekty wielowymiarowe w żywicach syntetycznych. Zajmuje się również projektami konceptualnymi, sięgając po nowe techniki multimedialne.
Pierwsza indywidualna wystawa artysty odbyła się w galerii „Brama” w 1985 roku. W 1990 wystawa w Galerii Promocyjnej, a następnie w 1991 prace Slezkina prezentowane były na wystawach w Pradze i Budapeszcie, w ramach programu Ministerstwa Spraw Zagranicznych. W 1994r. odbyła się wystawa instalacji multimedialnej w Saint Tropez.
Kolejne projekty prezentowane były 2003 Bochenska Gallery, wystawa malarstwa, prace na papierze „Biosfera“. 2005 wystawa malarstwa, prace olejne na płótnie „Skitoma“. 2007 Galeria BWA w Zielonej Górze, projekt multimedialny „Jeden“. 2009 Bytom Galeria Kronika, fragment projektu multimedialnego „Bohdan i Michał Slezkinowie - Państwo“, w ramach wystawy zbiorowej „Piekło Rzeczy“.
Obecnie razem z Michałem Wolińskim i Krzysztofem Gutfrańskim w przestrzeni Piktogram/BLE, przygotowuje nowy projekt.
Inne wydarzenia Galerii
15 września - 04 października
Ewa Trafna - Byłam cząstką...
Miasta rodzą się, rozkwitają i umierają. Żyją tak długo jak…
27 października - 30 listopada
BIAŁO CZARNE - wystawa...
Nowo otwarta galeria inauguruje działalność wystawą malarstwa.…
04 - 17 listopada
Tomasz Sikora - Ziemia...
Prezentowane na wystawie zdjęcia powstały na przełomie lutego…
Ostatnio dodane relacje
19-07-2019
Wernisaż wystawy Krzysztofa Pająka KODY DNA
28-06-2019
Wernisaż wystwy fotografii poświęconych Korze
24-06-2019
Wystawa Konrada Jarodzkiego - Polowanie na węgorze
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl