Magda Hueckel - Autoportrety emocjonalne
Wernisaż: 2010-10-25 18:00:00
Na wystawie Autoportrety emocjonalne Magdy Hueckel w Starej Galeri ZPAF w Warszawie zobaczymy projekt artystki, który składa się z kilku cykli czarno-białych i kolorowych fotografii.
Są to Autoportrety wyciszone, Autoportrety zrezygnowane, Autoportrety obsesyjne, Autoportret - Transformacje oraz wideo Autoportret. Do tej pory projekt prezentowany był w Łodzi, Poznaniu, Toruniu, Paryżu, Arles, Kristiansand (Norwegia) i Santander (Hiszpania).
Cykl Autoportrety wyciszone Hueckel realizuje podczas swoich podróży po świecie. Ukazuje w nich emocje, jakich doświadcza człowiek obcujący z naturą – spokój i siłę. Na przykład - artystka staje przed nami tyłem na tle stepów, pustyń, gór i oceanów. W Autoportretach obsesyjnych skupia się na problemie cielesności. Fotografuje różne partie własnego ciała – dłonie, stopy, nadgarstki i piersi. Umyślnie deformuje je, uzewnętrzniając lęk przed rozpadem ciała, przed chorobą, starzeniem się czy urazami. Autoportrety zrezygnowane pokazują kobietę w trudnych emocjonalnie momentach. Apatię, brak motywacji, czy bezsilność odczytujemy z układu ciała. Na zdjęciach zobaczymy artystkę wyglądającą przez okno, skuloną na podłodze lub siedzącą wśród sterty ubrań. Projekt uzupełnia wideo Autoportret. Film składa się z ponad stu zdjęć, które nakładają się jedno na drugie. Hueckel zarejestrowała na nich różne nastroje i uczucia, które układają się w całość.
Pomimo tego, że fotografie Hueckel są autoportretami, jedynie w wideo widzimy na nich twarz autorki. W swoich pracach artystka skupia się przede wszystkim na emocjach. Świetnie to widać na tak przekrojowej wystawie.
Powrót
Są to Autoportrety wyciszone, Autoportrety zrezygnowane, Autoportrety obsesyjne, Autoportret - Transformacje oraz wideo Autoportret. Do tej pory projekt prezentowany był w Łodzi, Poznaniu, Toruniu, Paryżu, Arles, Kristiansand (Norwegia) i Santander (Hiszpania).
Cykl Autoportrety wyciszone Hueckel realizuje podczas swoich podróży po świecie. Ukazuje w nich emocje, jakich doświadcza człowiek obcujący z naturą – spokój i siłę. Na przykład - artystka staje przed nami tyłem na tle stepów, pustyń, gór i oceanów. W Autoportretach obsesyjnych skupia się na problemie cielesności. Fotografuje różne partie własnego ciała – dłonie, stopy, nadgarstki i piersi. Umyślnie deformuje je, uzewnętrzniając lęk przed rozpadem ciała, przed chorobą, starzeniem się czy urazami. Autoportrety zrezygnowane pokazują kobietę w trudnych emocjonalnie momentach. Apatię, brak motywacji, czy bezsilność odczytujemy z układu ciała. Na zdjęciach zobaczymy artystkę wyglądającą przez okno, skuloną na podłodze lub siedzącą wśród sterty ubrań. Projekt uzupełnia wideo Autoportret. Film składa się z ponad stu zdjęć, które nakładają się jedno na drugie. Hueckel zarejestrowała na nich różne nastroje i uczucia, które układają się w całość.
Pomimo tego, że fotografie Hueckel są autoportretami, jedynie w wideo widzimy na nich twarz autorki. W swoich pracach artystka skupia się przede wszystkim na emocjach. Świetnie to widać na tak przekrojowej wystawie.
Powrót