Lech Żurkowski - Przekaz
22 lipca 2008 roku w Galerii Stara Prochownia otwarto wystawę prac Lecha Żurkowskiego "Przekaz". Artysta w swojej twórczości powrócił do zapomnianej sztuki kaligrafii.
Wykorzystując papier i tusz Żurkowski komunikuje się z odbiorcą za pomocą znaku plastycznego i litery, stara się wysłać tytułowy "Przekaz". Operuje krótkimi sentencjami, na wzór starej japońskiej formy poetyckiej - Haiku. Na każdej pracy znajduje się pieczątka nawiązująca do sztuki kaligrafii, która pełni rolę podpisu artysty. Tajemnicza sygnatura sprawia, że w pracach Lecha Żurkowskiego odnajdujemy klimat japońskiej poezji, podsyca ten efekt jeszcze oprawa prac (materiały naciągnięte na bambusy). Poprzez oszczędną plamę, która ilustruje zwięzłe myśli, między innymi Herberta, o. Mariusza Woźniaka, odbiorca zaczyna się zastanawiać, co jest naprawdę ważne. Być może to ta chwila, gdy obserwując padający śnieg, możemy wpaść na pomysł, by "wracać do domu inną drogą", czyli zmienić swoje życie.
Powrót
Wykorzystując papier i tusz Żurkowski komunikuje się z odbiorcą za pomocą znaku plastycznego i litery, stara się wysłać tytułowy "Przekaz". Operuje krótkimi sentencjami, na wzór starej japońskiej formy poetyckiej - Haiku. Na każdej pracy znajduje się pieczątka nawiązująca do sztuki kaligrafii, która pełni rolę podpisu artysty. Tajemnicza sygnatura sprawia, że w pracach Lecha Żurkowskiego odnajdujemy klimat japońskiej poezji, podsyca ten efekt jeszcze oprawa prac (materiały naciągnięte na bambusy). Poprzez oszczędną plamę, która ilustruje zwięzłe myśli, między innymi Herberta, o. Mariusza Woźniaka, odbiorca zaczyna się zastanawiać, co jest naprawdę ważne. Być może to ta chwila, gdy obserwując padający śnieg, możemy wpaść na pomysł, by "wracać do domu inną drogą", czyli zmienić swoje życie.
Powrót