hARTownia to druga realizacja projektu Piętra Sztuki opartego na aranżowaniu wystaw w niewykończonych, miejskich przestrzeniach architektonicznych. Listopadowa edycja ma miejsce w jeszcze nie wynajętym biurowcu przy ul. Marszałkowskiej 76 i jest pokazem wybranych dyplomów z br. z Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie i Poznaniu. Celem organizatorów jest prezentacja i promocja debiutów artystycznych.
Umieszenie obiektów artystycznych na siedmiu piętrach biurowca jest zdecydowanym krokiem ku emancypacji sztuki z galerii i innych miejsc przeznaczonych do działalności artystycznej. Przestrzeń pozornie zwykła, odarta z wartości estetycznych staje się miejscem ciekawym i pełnym znaczeń.
Sztuka wnika w miasto, ale i miasto wnika w sztukę. Autorzy prezentowanych prac mieszkają i tworzą w dwóch polskich
metropoliach - Warszawie i Poznaniu i być może dlatego ich świadomość twórcza jest przeniknięta elementami urbanistycznymi. Oglądający wystawę stają się świadkami niezwykłego dialogu między obrazami a istniejącą sytuacją. Właściwie, obrazy są milczące i dostojne, jakby pozbawione świadomości, że są niezwykle istotnym znakiem, który w umyśle oglądających ludzi jest denotowany jako autokomentarz. Pojawiające się na obrazach konstrukcje inżynieryjne, fragmenty Warszawy i mapy miasta, codzienne przedmioty, ubrania, miejsca są próbą oswojenia własnej codzienności, uwolnienia jej od banalności i
niezauważalności.
Spotykamy się z próbą harmonizacji i uniwersalizacji własnego istnienia, ale w mikroskali- tzn. w skali codzienności.
Obok, pojawiają się utopie i wirtualne niebyty, a także przestrzenie metafizyczne.
Zgodnie z zamierzeniem organizatorów hARTowni każda z prezentowanych rzeźb, obrazów, projekcji multimedialnych podkreśla podmiotowość artysty, jego
indywidualność, zakres zainteresowań artystycznych i preferowane techniki.
Na wybranych przez nas piętrach prezentują:
PIĘTRO SZÓSTE
Ivo Nikić … Do autobusu nocnego wchodzą pijani młodzieńcy. Siadają, wyjmują długopisy, klucze, może nawet noże. Naddzierają pokrycia siedzeń, tną gąbkę. Wychodzą, szramy pozostają. Przychodzi dzień autobus wyjeżdża na trasę. Wsiadają ludzie zajęci swoimi sprawami niczego nie zauważają. Pijani młodzieńcy także nic nie zapamiętali. Szramy pozostały…
Piotr Kopik …Interesuje mnie pogranicze atrakcyjności i nieatrakcyjności obrazu. Śmieci fotografowane czy malowane przed wyniesieniem z domu zostały pokazane osiedlowej społeczności. Każdy, kto wynosił swoje śmieci, mógł je porównać z moimi…
Olga Lubacz …Maluję wybrane fragmenty Warszawy. Wszystkie przedstawione na obrazach ulice i place znajdują się w samym Centrum Warszawy i są lub były na trasie moich codziennych wędrówek. Takie miejsca zazwyczaj mija się bez rozglądania. Przywołując ich obraz w pamięci, okazuje się jaki jest wyraźny…
PIĘTRO SIÓDME
Kacper Borowczyk … Tworzę obrazy na bazie prostych skojarzeń jak na przykład wojna w balonach a jak balony to guma balonowa a jak guma balonowa to tylko różowa. Używam stempli, które wycinam z linoleum, dzięki nim mogę multiplikować żołnierzy. Setki odbić to anonimowy tłum, kawałki mięsa bądź ołowiu…
Monika Szwed … Życie jest jak przepływający obłok, który się pojawia. Śmierć jest jak przepływający obłok, który znika. Życie i śmierć- przychodzenie i odchodzenie są również takie jak to. Jest tylko jedna rzecz, która zawsze pozostaje czysta. Jest czysta i jasna, niezależna od życia i śmierci. A zatem, co jest ta jedną czystą i jasna rzeczą?...
PIĘTRO ÓSME
Marta Jurkowska … Tworząc moją kolekcję dbałam o naturalność i autentyczność zapisu. Nie używałam techniki, która pozwoliłaby uczynić te obrazy
perfekcyjnymi wizualizacjami pozbawionymi jednak życia. Oczywiście, to też jest manipulowaniem, ale w końcu mam do tego prawo…
Marta Kuklik … Interesują ją niemal wszystkie obszary i sposoby oznaczania i reprezentowania: kolorowe chusty rezerwistów z hasłami i emblematami wojskowymi, szyldy afrykańskich zakładów fryzjerskich, opakowania, reklamówki, ulotki, graffiti, napisy na murach kamienic, znaki ostrzegawcze, motywy i postacie z historii sztuki, ikony pop kultury. Marta stapia wszystkie kody wizualne w nowym kontekście przywołując chaos komunikacji…
PIĘTRO DZIEWIĄTE
Karolina Zdunek … Głównym motywem wielkoformatowych obrazów Karoliny są konstrukcje inżynieryjne: stalowe mosty, wiadukty, słupy elektryczne, kratownice. Ujęte w perspektywicznych skrótach przywołują subiektywny stan postrzegania, dziwny stan zawieszenia, jaki może się udzielić podczas nudnej jazdy pociągiem…
Daria Majchrzak … Przestrzeń Internetu i przestrzeń mojej pracy, która powstała, jako strona internetowa, są sobie bliskie. Fascynuje mnie oniryczna przestrzeń sieci gdzie „żadne posunięcie nie jest ostateczne, gdzie zawsze możemy zawrócić”. Umieszczam swoja pracę w miejscu, którego co prawda nie ma na mapie, ale do którego każdy ma dostęp…
Ewa Kulesza … Utopia jest jednym z pojęć, które od samego początku otrzymało swoją właściwość geograficzną. Powinna być wyspą i mieć kształt chmury, jako skrystalizowanie tego, co wydaje się nie mieć materii…
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl