Axor Massaud - Inspiracje - projekt Hansgrohe
To już trzecia edycja projektu Axor Inspiracje, łączącego w dość niezwykły sposób topowy dizajn, młodą kreatywną fotografię i niesztampową strategię promocyjną. W tym roku Inspiracje poświęcone są filozofii projektowania wyznawanej przez światowej sławy dizajnera Jean-Marie Massaud.
Pretekstem do ich powstania jest kolekcja armatury i akcesoriów łazienkowych Axor Massaud zrealizowanych dla firmy Hansgrohe, która jest mecenasem i pomysłodawcą całego projektu.
Wystawę Axor Massaud Inspiracje publiczność po raz pierwszy mogła podziwiać w warszawskim klubie The Palace 11 października 2007 r. Ciekawie zaaranżowany wieczór poświęcony fotografii, zrealizowany w "naturalnej" scenografii i opatrzony dobrą, różnorodna muzyką, należał do udanych. Adresowany był przede wszystkim do osób z branży architektonicznej i wnętrzarskiej, a także oczywiście fotograficznej. Goście przybyli tłumnie, bo Inspiracje elektryzują środowisko już od kilku lat. Fotografie budziły liczne komentarze i były z uwagą oglądane, choć przyznać trzeba, że niemałą ciekawość budziła także armatura Axor wyeksponowana wraz ze wszystkimi akcesoriami, zwracajaca uwagę swoją wyszukaną i niecodzienną formą. Po wieczorze w Warszawie wystawa pojechała do Galerii Aquademia w Tarnowie Podgórnym pod Poznaniem, która funkcjonuje w siedzibie firmy Hansgrohe. Wernisaż ekspozycji, zorganizowany juz bardziej kameralnie, lepiej tym razem służył samemu oglądaniu zdjęć. Tak jak w warszawie najważniejsza była sama idea Inspiracji jako całościowego projektu, tak tutaj można było bardziej skupić się na poszczególnych pracach i oddać się nieskrępowanej kontemplacji fotografii. Tarnowo Podgórne, mimo że jest nieco oddalone od Poznania warto odwiedzić, aby zobaczyć wystawę. Będzie można ją tam oglądać do 31 grudnia 2007 r., z małą przerwą jednak, gdyż w połowie listopada wystawa uświetni Dzień Designu organizowany w Poznaniu. Na początku przyszłego roku ekspozycja "ruszy w trasę". Będzie można zobaczyć ją w kilku polskich galeriach.
Philippe Starck, najbardziej chyba rozpoznawalny na świecie dizajner, powiedział że w najbliższych latach dizajn podporządkowany zostanie temu, co kreuje Jean-Marie Massaud. To bardzo prawdopodobne, gdyż dla Massaud najważniejszy jest Człowiek, jego emocje i potrzeby. Jednocześnie bezustannie poszukuje w swoich projektach podstawowych zależności i powiązań z Naturą. A ten mariaż w dobie naszego cywilizacyjnego, beznamiętnego stechnicyzowania jest wyjątkową i docenianą wartością.
Trudno się więc dziwić, że mając takie inspiracje, zaproszeni do projektu fotografowie stworzyli interesujące, świeże i bardzo różnorodne propozycje fotograficzne. Fotografowie to Aldona Kaczmarczyk, Robby Cyron, Cezary Hładki, Jacek Kołodziejski, Krzysztof Kazanowski, Piotr Kucia, Krzysztof Opaliński, Marcin Suder, Artur Wesołowski, Wołowski Studio i Michał Zajączkowski. Należą do stajni warszawskiego Studia Melon, które wraz z Hansgrohe współtworzy Inspiracje. Większość z nich, nie po raz pierwszy mierzy się z tym wyzwaniem, a przeciwnie - uczestniczyła w poprzednich dwóch edycjach: Axor Citterio i Axor Starck X .
Idea całego projektu jest prosta. Fotografowie mają całkowitą wolność. Zapoznają się z filozofią, stylistyką i twórczością projektanta, aby w jego duchu zrealizować zdjęcia, które odpowiadają temperamentowi ich fotografii albo - przez zaprzeczenie - poszukać wyzwania i zrealizować koncepcje, będącą całkowitym przeciwieństwem tego, co robią na codzień. Trzeba przyznać, że najciekawsze efekty są wynikiem tego drugiego podejścia do tematu. Na tegorocznej edycji Inspiracji, na szczególną uwagę zasługiwały niezwykłe portrety (w tym autoportret) autorstwa Jacka Kołodziejskiego, utrzymany w klimacie Man Raya tryptyk Robiego Cyrona, bardzo finezyjne, delikatne, a przy bliższym przyjrzeniu się zaskakująco dosłowne białe fotografie Artura Wesołowskiego oraz nieco surrealna, przypominająca wysublimowana reklamę perfum z lat. 20. kreacja Marcina Sudera, który w swojej codziennej pracy jest... reporterem wojennym.
Warto podkreślić, że mecenas projektu zapewnia budżet i nie ma wymagań natury komercyjnej, nie oczekuje że na zdjęciach znajdą się produkty linii Axor, czy też że fotografie będą w jakikolwiek sposób reklamować markę. Mają być wyłącznie interesującą kreacją. Takie podejście to rzadkość. Powoduje, że fotografowie bardzo chętnie biorą udział w Inspiracjach. Zawodowo pracują głownie realizując komercyjne zlecenia, tutaj mogą "wyżyć" się artystycznie, a efekty ich pracy są intrygujące i przekonujące.
Powrót
Pretekstem do ich powstania jest kolekcja armatury i akcesoriów łazienkowych Axor Massaud zrealizowanych dla firmy Hansgrohe, która jest mecenasem i pomysłodawcą całego projektu.
Wystawę Axor Massaud Inspiracje publiczność po raz pierwszy mogła podziwiać w warszawskim klubie The Palace 11 października 2007 r. Ciekawie zaaranżowany wieczór poświęcony fotografii, zrealizowany w "naturalnej" scenografii i opatrzony dobrą, różnorodna muzyką, należał do udanych. Adresowany był przede wszystkim do osób z branży architektonicznej i wnętrzarskiej, a także oczywiście fotograficznej. Goście przybyli tłumnie, bo Inspiracje elektryzują środowisko już od kilku lat. Fotografie budziły liczne komentarze i były z uwagą oglądane, choć przyznać trzeba, że niemałą ciekawość budziła także armatura Axor wyeksponowana wraz ze wszystkimi akcesoriami, zwracajaca uwagę swoją wyszukaną i niecodzienną formą. Po wieczorze w Warszawie wystawa pojechała do Galerii Aquademia w Tarnowie Podgórnym pod Poznaniem, która funkcjonuje w siedzibie firmy Hansgrohe. Wernisaż ekspozycji, zorganizowany juz bardziej kameralnie, lepiej tym razem służył samemu oglądaniu zdjęć. Tak jak w warszawie najważniejsza była sama idea Inspiracji jako całościowego projektu, tak tutaj można było bardziej skupić się na poszczególnych pracach i oddać się nieskrępowanej kontemplacji fotografii. Tarnowo Podgórne, mimo że jest nieco oddalone od Poznania warto odwiedzić, aby zobaczyć wystawę. Będzie można ją tam oglądać do 31 grudnia 2007 r., z małą przerwą jednak, gdyż w połowie listopada wystawa uświetni Dzień Designu organizowany w Poznaniu. Na początku przyszłego roku ekspozycja "ruszy w trasę". Będzie można zobaczyć ją w kilku polskich galeriach.
Philippe Starck, najbardziej chyba rozpoznawalny na świecie dizajner, powiedział że w najbliższych latach dizajn podporządkowany zostanie temu, co kreuje Jean-Marie Massaud. To bardzo prawdopodobne, gdyż dla Massaud najważniejszy jest Człowiek, jego emocje i potrzeby. Jednocześnie bezustannie poszukuje w swoich projektach podstawowych zależności i powiązań z Naturą. A ten mariaż w dobie naszego cywilizacyjnego, beznamiętnego stechnicyzowania jest wyjątkową i docenianą wartością.
Trudno się więc dziwić, że mając takie inspiracje, zaproszeni do projektu fotografowie stworzyli interesujące, świeże i bardzo różnorodne propozycje fotograficzne. Fotografowie to Aldona Kaczmarczyk, Robby Cyron, Cezary Hładki, Jacek Kołodziejski, Krzysztof Kazanowski, Piotr Kucia, Krzysztof Opaliński, Marcin Suder, Artur Wesołowski, Wołowski Studio i Michał Zajączkowski. Należą do stajni warszawskiego Studia Melon, które wraz z Hansgrohe współtworzy Inspiracje. Większość z nich, nie po raz pierwszy mierzy się z tym wyzwaniem, a przeciwnie - uczestniczyła w poprzednich dwóch edycjach: Axor Citterio i Axor Starck X .
Idea całego projektu jest prosta. Fotografowie mają całkowitą wolność. Zapoznają się z filozofią, stylistyką i twórczością projektanta, aby w jego duchu zrealizować zdjęcia, które odpowiadają temperamentowi ich fotografii albo - przez zaprzeczenie - poszukać wyzwania i zrealizować koncepcje, będącą całkowitym przeciwieństwem tego, co robią na codzień. Trzeba przyznać, że najciekawsze efekty są wynikiem tego drugiego podejścia do tematu. Na tegorocznej edycji Inspiracji, na szczególną uwagę zasługiwały niezwykłe portrety (w tym autoportret) autorstwa Jacka Kołodziejskiego, utrzymany w klimacie Man Raya tryptyk Robiego Cyrona, bardzo finezyjne, delikatne, a przy bliższym przyjrzeniu się zaskakująco dosłowne białe fotografie Artura Wesołowskiego oraz nieco surrealna, przypominająca wysublimowana reklamę perfum z lat. 20. kreacja Marcina Sudera, który w swojej codziennej pracy jest... reporterem wojennym.
Warto podkreślić, że mecenas projektu zapewnia budżet i nie ma wymagań natury komercyjnej, nie oczekuje że na zdjęciach znajdą się produkty linii Axor, czy też że fotografie będą w jakikolwiek sposób reklamować markę. Mają być wyłącznie interesującą kreacją. Takie podejście to rzadkość. Powoduje, że fotografowie bardzo chętnie biorą udział w Inspiracjach. Zawodowo pracują głownie realizując komercyjne zlecenia, tutaj mogą "wyżyć" się artystycznie, a efekty ich pracy są intrygujące i przekonujące.
Powrót