Galeria w Fabryce Trzciny mogłaby nazywać się Klimy Bocheńskiej Galeria Osobowości. Następną wybitną postacią, którą Klima zaprosiła do współpracy jest Antoni Malinowski.
Cały event, który odbył się 17 czerwca w Galerii był projektem łączącym malarstwo z projekcja filmową i muzyką graną na żywo przez saksofonistę Wojciecha Staroniewicza. Poszukiwania twórcze Mlainowskiego przywiodły go do nieomylnie rozpoznawalnego stylu: charakterystycznego wykorzystania pigmentu i kresek. Duże znaczenie w pracy twórczej Malinowskiego ma proces inspirujący dzieło – analiza, na poły filozoficzna, na poły technologiczna, której wynikiem jest obraz.
Dla artysty ważne jest jednoczesne istnienie obrazu i czasu, w którym się tworzy, w którym się ogląda. Jednak czynnik czasu zazwyczaj umyka naszej uwadze, a jest to sprzeczne z pierwotną forma odbioru malarstwa (np. w Chinach). Malinowski próbuje odrodzić inny sposób oglądania malarstwa, bardziej pełny bo uzupełniony o świadomość elementu czasu. Stąd muzyka, tam wyraźnie znacząca przemijanie, wybrzmiewanie kolejnych dźwięków, które uświadamiają upływanie czasu.
Starożytność odkryła przed Malinowskim jeszcze jedną swoją tajemnicę:
cynobrowego pigmentu (który od 1999r. – zrealizowania ściany w Royal Court Theatre w Londynie – jest znakiem rozpoznawczym artysty). Tylko Malinowski potrafi uzyskać taki pigment, który jest najbardziej zbliżony do tego używanego do fresków w Pompejach!
Ważnym elementem wystawy jest projekcja filmów
(zaplanowana dwukrotnie: na wernisaż i finisaż wystawy). I ona traktuje o relacji między dziełem sztuki a czasem. Jednak dotyka procesu niszczenia i odwołuje się do doświadczenia artysty, który po 12 latach niespodziewanie zobaczył swoja pracę wykonaną niegdyś na chodniku: Przechodzę i widzę tę moja pracę. Trochę podniszczona, ale tam jest. I tak od czasu do czasu mogłem obserwować, że to tam istnieje – starzeje się, niszczeje powoli, niemniej trwa. Po 10 latach poprosiłem kolegę z kamerą i sfilmowaliśmy to zanim zniknie zupełnie. Parę miesięcy później nawiązała się współpraca z Nymanem w związku z Rotterdamem. Dałem mu ten film, by coś do niego skomponował.
Wystawa stanowi swoiste wyzwanie dla widza, staje się inspiracją i źródłem satysfakcji, zwłaszcza, że wszystko odbywa się w niepowtarzalnej atmosferze i scenerii Fabryki.
Wybrane prace:
Nota biograficzna:
Antoni Malinowski
1955 – urodzony w Warszawie
1974 – 79 – Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie
1981 – 82 – Chelsea College of Art, Londyn
od 1980 Antoni Malinowski żyje i tworzy w Londynie
w y s t a w y i n d y w i d u a l n e :
2004 – New Paintings, Gimpel Fils, Londyn
2002 – TRESHOLDescapes, Gimpel Fils, Londyn
2001 – Echoing the Pavilion, The Architectural Association,
Londyn,
De La Warr Pavilion, Baxhill on Sea
1999 – Royal Court Theater Project – Related Work, Gimpel Fils
1998 – A Wall of Drawing for RIBA,
Camden Arts Centre
Angel Row Gallery, Nottingham
Oriel Mostyn, Walia
1995 – Gimpel Fils, Londyn
1993 – Marie Louise Wirth, Zurych
Shetters/ Zufluchten, Langenhagen, Niemcy
1991 – Galeria Dziekanka, Warszawa
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl