Wyniki konkursu YOUNG CREATIVE CHEVROLET
Konkurs Young Creative Chevrolet rozstrzygnięty!
Konkurs, który w Polsce organizowany jest po raz pierwszy, a w Europie od 2007 roku, skierowany jest do studentów uczelni i kierunków artystycznych. W pierwszej polskiej edycji do udziału zgłosiło się 28 szkół, co uplasowało Polskę na trzecim miejscu wśród wszystkich państw europejskich startujących w konkursie! Laureaci polskiej edycji konkursu Young Creative Chevrolet otrzymali nagrody pieniężne wraz z możliwością udziału w europejskim etapie wydarzenia.
Nagrody w konkursie Young Creative Chevrolet rozdane!
21 maja 2012 r. odbyła się gala finałowa pierwszej polskiej edycji konkursu Young Creative Chevrolet. Podczas uroczystości wręczono nagrody, które otrzymali: Tomasz Ferczykowski – I miejsce w kategorii Moda, Katarzyna Cielątkowska – II miejsce w kategorii Moda i Claudia Tyborski – III miejsce w kategorii Moda.
Wszyscy zwycięzcy tej kategorii pochodzą z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. W pozostałych kategoriach konkursowych przyznano tylko trzecie nagrody. Otrzymali je: Katarzyna Olga Jarecka z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych w Warszawie (Sztuki Wizualne), Michał Kaźmierczak z Wyższej Szkoły Technologii w Katowicach (Fotografia) oraz Adam Kalinowski i Michał Misiejuk z Politechniki Białostockiej (Film).
Prace konkursowe oceniali: Karolina Zmarlak, nowojorska projektantka mody polskiego pochodzenia, Arkadiusz Jakubik, znany aktor i reżyser, Katarzyna Sagatowska, fotografka-dokumentalistka i kuratorka oraz Michał Łojewski, jeden z najbardziej uznanych grafików w Polsce. Eksperci oceniając prace skupili się na kreatywności i pomysłowości studentów, na walorach technicznych oraz na powiązaniu pracy z marką Chevrolet.
„Ze zwycięską pracą w kategorii Moda nawiązałam swego rodzaju romans. Urzekło mnie w niej kilka elementów – ciekawy krój i ponadczasowość stroju oraz fakt, że praca jest bardzo przemyślana, spójna i dobrze współgra z charakterem marki Chevrolet” – uzasadniła wygraną w kategorii Moda jurorka Karolina Zmarlak.
Celem konkursu jest wyłonienie najciekawszych osobowości twórczych oraz wspieranie młodych, utalentowanych artystów w dążeniu do samodzielnego zaistnienia na rynku sztuki. Oczekiwania w stosunku do poziomu artystycznego prac były wysokie, dlatego też jurorzy przyznali trzy trzecie nagrody w kategoriach Fotografia, Film i Sztuki Wizualne, pozostawiając dwa pierwsze miejsca nieobsadzone. Swoją decyzję uzasadnili faktem, że w tym roku najlepsze prace pokazano w kategorii Moda, zaś prace w pozostałych kategoriach wymagały jeszcze dopracowania od strony estetycznej oraz technicznej.
„Jest to pierwsza polska edycja konkursu, zatem chcieliśmy głównie docenić wkład pracy studentów. Stawiamy jednak wysoko poprzeczkę i oczekujemy, że prace młodych artystów w przyszłym roku będą na jeszcze wyższym poziomie” – podkreśla jurorka Katarzyna Sagatowska.
Uroczyste wręczenie nagród odbyło się w Soho Factory w Warszawie, a wydarzeniu towarzyszyła dyskusja „Od talentu do sukcesu”, którą poprowadził Oliwier Janiak. W dyskusji obok jurorów konkursu wziął też udział Wojtek „Łozo” Łozowski, który wypowiadał się o młodych talentach i osiąganiu sukcesu w Polsce. Podczas wieczoru wystąpiła również grupa improwizowana „Klancyk”, która swoim występem podkreśliła kreatywny charakter wieczoru. Gali towarzyszyła wystawa prac konkursowych Young Creative Chevrolet, zaprezentowana na tabletach, które goście wieczoru mogli przeglądać podczas spotkania.
Konkurs Young Creative Chevrolet, który w Polsce organizowany jest po raz pierwszy, a w Europie od 2007 roku, skierowany jest do studentów uczelni i kierunków artystycznych. W pierwszej polskiej edycji do udziału zgłosiło się 28 szkół, co uplasowało Polskę na trzecim miejscu wśród wszystkich państw europejskich startujących w konkursie! Laureaci polskiej edycji konkursu Young Creative Chevrolet otrzymali nagrody pieniężne wraz z możliwością udziału w europejskim etapie wydarzenia.
Patronami medialnymi YCC są Digital Camera, artinfo.pl, students.pl, dlastudenta.pl, Radio Kampus, Radio Żak i Absolvent.pl.
O marce Chevrolet
Chevrolet jest wiodącą marką koncernu General Motors, czwartą marką samochodową pod względem sprzedaży, a także jedną z najszybciej rozwijających się marek na świecie. Samochody marki Chevrolet to połączenie pasji, śmiałego designu i praktycznych rozwiązań w atrakcyjnych cenach. Marka, która została założona w 1911 r. przez szwajcarskiego konstruktora i kierowcę wyścigowego Louisa Chevroleta w 2011 r. obchodziła stulecie swojego istnienia. W Polsce Chevrolet obecny był już przed II Wojną Światową i był najlepiej sprzedającą się marką na rynku. Obecnie linia Chevroleta obejmuje: niewielkiego Sparka, miejski model Aveo w wersji sedan i hatchback, kompaktowy model Cruze sedan i hatchback, rodzinnego vana Orlando, sedana segmentu D o nazwie Malibu, SUVa Captivę, legendarne samochody sportowe Camaro i Corvette oraz elektryczny model Volt o rozszerzonym zasięgu. W 2012 roku Chevrolet wprowadzi na rynek model Cruze w wersji kombi. Więcej informacji na http://media.chevroleteurope.com oraz www.chevrolet.pl.
_____________________
Dodatkowe informacje o Konkursie:
Uczestnicy konkursu Young Creative Chevrolet będą mieli za zadanie stworzenie pracy nawiązującej do nowej kampanii marki, „Make It Happen”, ukazującej ducha optymizmu i wykorzystania szans.
W polskiej edycji konkursu nagrodzonych zostanie po trzech laureatów w każdej z kategorii. Zdobywcy pierwszego miejsca otrzymają nagrody w wysokości 1200€ i będą mieli okazję otrzymania wygranej o wartości 4000€ w edycji europejskiej wydarzenia.
W Europie będzie to już szósta edycja konkursu, który co roku przyciąga coraz więcej młodych artystów. W 2011 roku w Young Creative Chevrolet wzięło udział 155 studentów z 22 krajów europejskich.
W polskiej edycji kategorii Moda przewodniczyć będzie projektantka prêt-à-porter robiąca karierę i pracująca na co dzień w Nowym Jorku, Karolina Zmarlak, która po ukończeniu prestiżowego Fashion Institute of Technology zdobywała doświadczenie u samej Caroliny Herrery. Prace jurorki od 2009 r. pokazywane są cyklicznie podczas New York Fashion Week, a w Polsce noszone były m.in. przez Martę Żmudę-Trzebiatowską.
„Konkurs Young Creative Chevrolet jest moim zdaniem dużą szansą dla młodych talentów do wykazania się kreatywnością i umiejętnościami. To ważne, że jest marka, kto chce wspierać polski design i pomysłowość młodych osób na uczelniach o profilach artystycznych.” — powiedziała projektantka.
W pozostałych kategoriach prace oceniać będą:
- Arkadiusz Jakubik, znany aktor, reżyser i scenarzysta teatralny, którego film „Prosta historia o miłości” został doceniony na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni;
- Michał Łojewski, współzałożyciel Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej STGU oraz członek i współzałożyciel Klubu Brand Design, zajmujący się identyfikacją wizualną największych marek w Polsce
- Katarzyna Sagatowska, dokumentalistka, kuratorka i autorka licznych wystaw w kraju i zagranicą.
Patronami medialnymi konkursu są: Digital Camera, artinfo.pl, students.pl, dlastudenta.pl oraz Radio Kampus. Więcej informacji na stronie www.youngcreativechevrolet.eu
O marce Chevrolet
Chevrolet jest wiodącą marką koncernu General Motors, czwartą marką motoryzacyjną pod względem sprzedaży, a także jedną z najszybciej rozwijających się marek na świecie. Samochody marki Chevrolet to połączenie pasji, śmiałego designu i praktycznych rozwiązań w atrakcyjnych cenach. Marka, która została założona w 1911 r. przez szwajcarskiego konstruktora i kierowcę wyścigowego Louisa Chevroleta w 2011 r. obchodzi stulecie swojego istnienia. W Polsce Chevrolet obecny był już przed II Wojną Światową i był najlepiej sprzedającą się marką na rynku. Obecnie gama modeli firmy obejmuje: niewielkiego Sparka, miejski model Aveo, kompaktowego Cruze'a, SUVa Captivę, siedmiomiejscowego vana Orlando oraz legendarne Camaro.
Więcej informacji na http://media.chevroleteurope.com oraz www.chevrolet.pl.
KONTAKT
Wojciech Osoś
Chevrolet Poland
+48 22 606 16 09
Wojciech.osos@gm.com
oraz
Maja Zawistowska
Garden of Words
tel. +48 22 829 85 72 w. 25
kom. 507 803 797
m.zawistowska@gardenofwords.pl
Powrót
Nagrody w konkursie Young Creative Chevrolet rozdane!
21 maja 2012 r. odbyła się gala finałowa pierwszej polskiej edycji konkursu Young Creative Chevrolet. Podczas uroczystości wręczono nagrody, które otrzymali: Tomasz Ferczykowski – I miejsce w kategorii Moda, Katarzyna Cielątkowska – II miejsce w kategorii Moda i Claudia Tyborski – III miejsce w kategorii Moda.
Wszyscy zwycięzcy tej kategorii pochodzą z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. W pozostałych kategoriach konkursowych przyznano tylko trzecie nagrody. Otrzymali je: Katarzyna Olga Jarecka z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych w Warszawie (Sztuki Wizualne), Michał Kaźmierczak z Wyższej Szkoły Technologii w Katowicach (Fotografia) oraz Adam Kalinowski i Michał Misiejuk z Politechniki Białostockiej (Film).
Prace konkursowe oceniali: Karolina Zmarlak, nowojorska projektantka mody polskiego pochodzenia, Arkadiusz Jakubik, znany aktor i reżyser, Katarzyna Sagatowska, fotografka-dokumentalistka i kuratorka oraz Michał Łojewski, jeden z najbardziej uznanych grafików w Polsce. Eksperci oceniając prace skupili się na kreatywności i pomysłowości studentów, na walorach technicznych oraz na powiązaniu pracy z marką Chevrolet.
„Ze zwycięską pracą w kategorii Moda nawiązałam swego rodzaju romans. Urzekło mnie w niej kilka elementów – ciekawy krój i ponadczasowość stroju oraz fakt, że praca jest bardzo przemyślana, spójna i dobrze współgra z charakterem marki Chevrolet” – uzasadniła wygraną w kategorii Moda jurorka Karolina Zmarlak.
Celem konkursu jest wyłonienie najciekawszych osobowości twórczych oraz wspieranie młodych, utalentowanych artystów w dążeniu do samodzielnego zaistnienia na rynku sztuki. Oczekiwania w stosunku do poziomu artystycznego prac były wysokie, dlatego też jurorzy przyznali trzy trzecie nagrody w kategoriach Fotografia, Film i Sztuki Wizualne, pozostawiając dwa pierwsze miejsca nieobsadzone. Swoją decyzję uzasadnili faktem, że w tym roku najlepsze prace pokazano w kategorii Moda, zaś prace w pozostałych kategoriach wymagały jeszcze dopracowania od strony estetycznej oraz technicznej.
„Jest to pierwsza polska edycja konkursu, zatem chcieliśmy głównie docenić wkład pracy studentów. Stawiamy jednak wysoko poprzeczkę i oczekujemy, że prace młodych artystów w przyszłym roku będą na jeszcze wyższym poziomie” – podkreśla jurorka Katarzyna Sagatowska.
Uroczyste wręczenie nagród odbyło się w Soho Factory w Warszawie, a wydarzeniu towarzyszyła dyskusja „Od talentu do sukcesu”, którą poprowadził Oliwier Janiak. W dyskusji obok jurorów konkursu wziął też udział Wojtek „Łozo” Łozowski, który wypowiadał się o młodych talentach i osiąganiu sukcesu w Polsce. Podczas wieczoru wystąpiła również grupa improwizowana „Klancyk”, która swoim występem podkreśliła kreatywny charakter wieczoru. Gali towarzyszyła wystawa prac konkursowych Young Creative Chevrolet, zaprezentowana na tabletach, które goście wieczoru mogli przeglądać podczas spotkania.
Konkurs Young Creative Chevrolet, który w Polsce organizowany jest po raz pierwszy, a w Europie od 2007 roku, skierowany jest do studentów uczelni i kierunków artystycznych. W pierwszej polskiej edycji do udziału zgłosiło się 28 szkół, co uplasowało Polskę na trzecim miejscu wśród wszystkich państw europejskich startujących w konkursie! Laureaci polskiej edycji konkursu Young Creative Chevrolet otrzymali nagrody pieniężne wraz z możliwością udziału w europejskim etapie wydarzenia.
Patronami medialnymi YCC są Digital Camera, artinfo.pl, students.pl, dlastudenta.pl, Radio Kampus, Radio Żak i Absolvent.pl.
O marce Chevrolet
Chevrolet jest wiodącą marką koncernu General Motors, czwartą marką samochodową pod względem sprzedaży, a także jedną z najszybciej rozwijających się marek na świecie. Samochody marki Chevrolet to połączenie pasji, śmiałego designu i praktycznych rozwiązań w atrakcyjnych cenach. Marka, która została założona w 1911 r. przez szwajcarskiego konstruktora i kierowcę wyścigowego Louisa Chevroleta w 2011 r. obchodziła stulecie swojego istnienia. W Polsce Chevrolet obecny był już przed II Wojną Światową i był najlepiej sprzedającą się marką na rynku. Obecnie linia Chevroleta obejmuje: niewielkiego Sparka, miejski model Aveo w wersji sedan i hatchback, kompaktowy model Cruze sedan i hatchback, rodzinnego vana Orlando, sedana segmentu D o nazwie Malibu, SUVa Captivę, legendarne samochody sportowe Camaro i Corvette oraz elektryczny model Volt o rozszerzonym zasięgu. W 2012 roku Chevrolet wprowadzi na rynek model Cruze w wersji kombi. Więcej informacji na http://media.chevroleteurope.com oraz www.chevrolet.pl.
_____________________
Dodatkowe informacje o Konkursie:
Uczestnicy konkursu Young Creative Chevrolet będą mieli za zadanie stworzenie pracy nawiązującej do nowej kampanii marki, „Make It Happen”, ukazującej ducha optymizmu i wykorzystania szans.
W polskiej edycji konkursu nagrodzonych zostanie po trzech laureatów w każdej z kategorii. Zdobywcy pierwszego miejsca otrzymają nagrody w wysokości 1200€ i będą mieli okazję otrzymania wygranej o wartości 4000€ w edycji europejskiej wydarzenia.
W Europie będzie to już szósta edycja konkursu, który co roku przyciąga coraz więcej młodych artystów. W 2011 roku w Young Creative Chevrolet wzięło udział 155 studentów z 22 krajów europejskich.
W polskiej edycji kategorii Moda przewodniczyć będzie projektantka prêt-à-porter robiąca karierę i pracująca na co dzień w Nowym Jorku, Karolina Zmarlak, która po ukończeniu prestiżowego Fashion Institute of Technology zdobywała doświadczenie u samej Caroliny Herrery. Prace jurorki od 2009 r. pokazywane są cyklicznie podczas New York Fashion Week, a w Polsce noszone były m.in. przez Martę Żmudę-Trzebiatowską.
„Konkurs Young Creative Chevrolet jest moim zdaniem dużą szansą dla młodych talentów do wykazania się kreatywnością i umiejętnościami. To ważne, że jest marka, kto chce wspierać polski design i pomysłowość młodych osób na uczelniach o profilach artystycznych.” — powiedziała projektantka.
W pozostałych kategoriach prace oceniać będą:
- Arkadiusz Jakubik, znany aktor, reżyser i scenarzysta teatralny, którego film „Prosta historia o miłości” został doceniony na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni;
- Michał Łojewski, współzałożyciel Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej STGU oraz członek i współzałożyciel Klubu Brand Design, zajmujący się identyfikacją wizualną największych marek w Polsce
- Katarzyna Sagatowska, dokumentalistka, kuratorka i autorka licznych wystaw w kraju i zagranicą.
Patronami medialnymi konkursu są: Digital Camera, artinfo.pl, students.pl, dlastudenta.pl oraz Radio Kampus. Więcej informacji na stronie www.youngcreativechevrolet.eu
O marce Chevrolet
Chevrolet jest wiodącą marką koncernu General Motors, czwartą marką motoryzacyjną pod względem sprzedaży, a także jedną z najszybciej rozwijających się marek na świecie. Samochody marki Chevrolet to połączenie pasji, śmiałego designu i praktycznych rozwiązań w atrakcyjnych cenach. Marka, która została założona w 1911 r. przez szwajcarskiego konstruktora i kierowcę wyścigowego Louisa Chevroleta w 2011 r. obchodzi stulecie swojego istnienia. W Polsce Chevrolet obecny był już przed II Wojną Światową i był najlepiej sprzedającą się marką na rynku. Obecnie gama modeli firmy obejmuje: niewielkiego Sparka, miejski model Aveo, kompaktowego Cruze'a, SUVa Captivę, siedmiomiejscowego vana Orlando oraz legendarne Camaro.
Więcej informacji na http://media.chevroleteurope.com oraz www.chevrolet.pl.
KONTAKT
Wojciech Osoś
Chevrolet Poland
+48 22 606 16 09
Wojciech.osos@gm.com
oraz
Maja Zawistowska
Garden of Words
tel. +48 22 829 85 72 w. 25
kom. 507 803 797
m.zawistowska@gardenofwords.pl
Powrót