2010 object - Plexiglass display case, cardboard, c-print, gelatin silver print, CDs, ink printer cartridge, 39 x 29 x 5,5 cm, signed "Rytka Zygmunt," dated and titled on the reverse
As early as the 1970s, Rytka started to show an interest in the mass media. When creating his photographs, installations, and video art he reproduces and records the works on a variety of media. Thus, this work both builds on his private experience with various artistic techniques, and reflects his thoughts about the permanence and impermanence of matter. By using a traditionally made print, a CD, and an ink printer cartridge, Rytka consciously produced a track record of his own artistic path, via which he had come across a variety of photographic reproduction techniques. This composition is a unique comment about the passing of time, and reflects the artist’s fascination with the technologies prevailing at the time. Other objects from the series are owned by the Museum of the History of Photography in Cracow.
Członek ZPAF od roku 1980. Artysta intermedialny o tradycji neoawangardowej, posługujący się fotografią, tworzący instalacje. W latach 70. realizował filmy eksperymentalne, a w 80. wideo. Od lat 80. związany z łódzkim środowiskiem niezależnym - początkowo Kulturą Zrzuty, potem Galerią Wschodnią, a także z galerią FF w Łodzi. Od tego samego czasu, czyli początku lat 80. wystawiał w Małej Galerii ZPAF-CSW w Warszawie.
Ważnymi realizacjami były prace z wystawy Ciągłość nieskończoności (1983), ukazujące chęć zmierzenia się, a nawet panowania nad naturą, której nie można jednak, mimo licznych prób, skodyfikować i opanować. W końcu lat 80. wystawą Obiekty chwilowe (Galeria Wschodnia w Łodzi) rozpoczął, tworzone do dziś, instalacje. Cykl Kontakt (1994) jest kontynuacją analizy medialnej, ale o większym składniku biologii. Ideą cyklu było zderzenie świata natury ze sferą nauki (fizyki i chemii). Przestrzeń neuronowo-optyczna przedstawia świat widoczny w zasięgu „wyciągniętej ręki artysty”. Zygmunt Rytka miał wiele wystaw indywidualnych i zbiorowych w kraju i za granicą. Jego prace znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego we Wrocławiu, w Galerii Studio w Warszawie, Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie, Muzeum Sztuki w Łodzi i Muzeum Historii Fotografii w Krakowie, a także w wielu kolekcjach prywatnych.
Informacje dla kupujących:
Bidders who cannot participate in the auction in person can place their bids (specifying their maximum bid) on the days directly preceding the auction. The organiser’s staff will bid on their behalf (the maximum declared bid being confidential). Bids can be submitted at the following phone numbers: +48 506 122 445, +48 22 818 94 68.
Bidders can bid for individual lots by phone, provided they contact the organiser prior to the auction.
An extra commission fee of 18% is charged by the organiser on the hammer price. The fee is also charged on any post-auction sale.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl