2010 obiekt - gablota pleksi, karton, odbitka barwna, odbitka żelatynowo-srebrowa, płyty CD, wkład atramentowy do drukarki, 39 x 29 x 5,5 cm, sygn. "Rytka Zygmunt", dat. i tytuł na odwrocie
Rytka już w latach 70. XX w. wykazywał w swojej twórczości zainteresowanie zagadnieniem środków masowego przekazu. Tworząc fotografie, instalacje, filmy, wideo, artysta powiela i zapisuje swoje prace na różnego rodzaju nośnikach. Prezentowana praca odnosi się więc zarówno do jego prywatnych doświadczeń warsztatu artystycznego, jak i wpisuje się w jego rozważania dotyczące kwestii trwałości materii i jej przemijalności. Wykorzystanie wizerunku klasycznej odbitki, płyty CD i kartridża z drukarki atramentowej to świadomy zapis własnej drogi twórczej, na której Rytka napotykał różne techniki wykonania zdjęć. Kompozycja jest swego rodzaju zapisem upływającego czasu i przywołaniem fascynacji ówczesnymi technologiami. Obiekty z cyklu znajdują się m.in. w zbiorach Muzeum Historii Fotografii w Krakowie.
Członek ZPAF od roku 1980. Artysta intermedialny o tradycji neoawangardowej, posługujący się fotografią, tworzący instalacje. W latach 70. realizował filmy eksperymentalne, a w 80. wideo. Od lat 80. związany z łódzkim środowiskiem niezależnym - początkowo Kulturą Zrzuty, potem Galerią Wschodnią, a także z galerią FF w Łodzi. Od tego samego czasu, czyli początku lat 80. wystawiał w Małej Galerii ZPAF-CSW w Warszawie.
Ważnymi realizacjami były prace z wystawy Ciągłość nieskończoności (1983), ukazujące chęć zmierzenia się, a nawet panowania nad naturą, której nie można jednak, mimo licznych prób, skodyfikować i opanować. W końcu lat 80. wystawą Obiekty chwilowe (Galeria Wschodnia w Łodzi) rozpoczął, tworzone do dziś, instalacje. Cykl Kontakt (1994) jest kontynuacją analizy medialnej, ale o większym składniku biologii. Ideą cyklu było zderzenie świata natury ze sferą nauki (fizyki i chemii). Przestrzeń neuronowo-optyczna przedstawia świat widoczny w zasięgu „wyciągniętej ręki artysty”. Zygmunt Rytka miał wiele wystaw indywidualnych i zbiorowych w kraju i za granicą. Jego prace znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego we Wrocławiu, w Galerii Studio w Warszawie, Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie, Muzeum Sztuki w Łodzi i Muzeum Historii Fotografii w Krakowie, a także w wielu kolekcjach prywatnych.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji. Organizator aukcji dolicza 18% opłatę do ceny sprzedaży.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl