1. MĘŻCZYZNA W KAPELUSZU Ołówek, papier; 13 x 8,6 cm
2. KOREKTA W PRACOWNI Piórko, ołówek, papier; 13,6 x 9,3 cm
3. POPIERSIE JACKA MALCZEWSKIEGO Ołówek, papier; 13 x 7,5 cm
1. MĘŻCZYZNA W KAPELUSZU Ołówek, papier; 13 x 8,6 cm Sygnatura z notatką autorską: Kolega mój i drogi | Przyjaciel z l`ecole | des beaux arts, z którym | jechałem do Londynu, | aby oglądać dzieła Fidiasza | z Partenonu. | 22/III WH (monogram wiązany) 1963.
2. KOREKTA W PRACOWNI Piórko, ołówek, papier; 13,6 x 9,3 cm Sygnowany piórkiem l.d.: WH (monogram wiązany) Na odwrocie autorski (?) napis ołówkiem: Leon Gérome poprawia moje | studjum w l`ecole de | beaux arts | WH (monogram wiązany)| Paris (innym charakterem pisma)
3. POPIERSIE JACKA MALCZEWSKIEGO Ołówek, papier; 13 x 7,5 cm Sygnowany ołówkiem l.d.: WH (monogram wiązany); poniżej podpis - Jacek Malczewski Na odwrocie szkice architektury
Rysunki tryptyku przedstawiają postaci, z którymi Hofman związany był w okresie swoich studiów artystycznych. Postać w kapeluszu, to malarz, przyjaciel z okresu paryskiego - być może Jerzy Karszniewicz. Kolejna scena: "Korekta w pracowni" nawiązuje do nauki u J. Gérôme`a w École des Beaux-Arts, natomiast ukazany w trzeciej kwaterze Jacek Malczewski to profesor Hofmana z krakowskiej ASP.
Wlastimil Hofman kształcił się w latach 1896-1901 w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych u Jacka Malczewskiego (którego twórczość najbardziej zaważyła na jego malarstwie), ponadto u Jana Stanisławskiego i Leona Wyczółkowskiego. W międzyczasie, od 1899 do 1901, studiował w paryskiej École des Beaux Arts od kierunkiem J. L Gérôme`a. Przebywał w Wiedniu, Pradze i Paryżu, a od 1920 r. w Krakowie. Wiele wystawiał m. in.: w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, w TPSP w Krakowie. Był członkiem Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka, Grupy Czterech i Grupy Zero, ponadto Wiedeńskiej Secesji i czeskiego Towarzystwa Artystów Manes. Od 1947 mieszkał na stale w Szklarskiej Porębie. Twórczość Hofmana jest głęboko zakorzeniona w tradycji polskiego malarstwa modernistycznego. Malował sceny religijne, rodzajowe z elementami fantastycznymi, silnie nasączone głęboką symboliką.
HOFMAN Wlastimil - także: Hofmann, Hoffman, Hoffmann; Vlastimil, Wlastimil
Urodził się w Karlinie (obecnie dzielnica Pragi). W latach 1895-1899 studiował w krakowskiej SSP pod kierunkiem F. Cynka, J. Malczewskiego, J. Unierzyckiego i J. Stanisławskiego. Lata 1899-1901 spędził w paryskiej Academie des Beaux-Arts u J.L. Gerôme`a. Od 1901 roku kontynuował naukę w macierzystej uczelni w pracowni L. Wyczółkowskiego. Należał do Towarzystwa Artystów Czeskich "Manes" i Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka". Był współzałożycielem Grupy Pięciu i Grupy Zero. Podczas II wojny światowej był w ZSSR, Tel-Avivie i Jerozolimie. Po powrocie do kraju zamieszkał w Krakowie, a następnie przeniósł się do Szklarskiej Poręby. Na jego pracę ogromny wpływ miała symboliczna twórczość J. Malczewskiego. Hofman malował głównie obrazy religijne, sceny rodzajowe, portrety i pejzaże. Jego modelami byli często biedni, prości ludzie, którzy zyskali w jego pracach ponadczasową godność.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl