Olej, płótno 52 x 42,5 cm Sygnowany u góry czarnym olejem, po l.: 19 | Wlastimil; po p.: 51 | Hofman; na odwrocie czarną farbą napis: Kochanej Hani | i Dr Hoffmanowi | pod drzewko | Wlastimil Hofman | 1951
Hofman studiował w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych (w latach 1896-1901, kolejno u F. Cynka, J. Stanisławskiego, J. Malczewskiego i L. Wyczółkowskiego) oraz paryskiej Ecole des Beaux Arts (1899-1902). Przed II wojną światową mieszkał w Krakowie, lata wojny spędził w Palestynie, po powrocie do Polski osiadł w Szklarskiej Porębie. Największy wpływ wywarło na nim symboliczne malarstwo Jacka Malczewskiego. Hofman posługiwał się jednak bardziej czytelnymi znakami niż Malczewski, do najlepszych jego obrazów należą powstałe w początku wieku XX obrazy religijne osadzone w realiach polskiej wsi i polskim pejzażu, takie jak Spowiedź z 1906 (Muz. Nar. w W-wie), czy Madonna z 1909 (Muz. Nar. w Poznaniu). Religijność malarza bardzo znacząco wpływała na jego sposób przedstawiania świata. Namalowany w czasach socjalizmu obraz Głowy Chrystusa, świadczy o głębokim przywiązaniu Hofmana do tradycji sakralnej, a nawet o odwadze demonstrowania malarstwa innego od oficjalnie propagowanego "socjalistycznego w treści, realistycznego w formie".
HOFMAN Wlastimil - także: Hofmann, Hoffman, Hoffmann; Vlastimil, Wlastimil
Urodził się w Karlinie (obecnie dzielnica Pragi). W latach 1895-1899 studiował w krakowskiej SSP pod kierunkiem F. Cynka, J. Malczewskiego, J. Unierzyckiego i J. Stanisławskiego. Lata 1899-1901 spędził w paryskiej Academie des Beaux-Arts u J.L. Gerôme`a. Od 1901 roku kontynuował naukę w macierzystej uczelni w pracowni L. Wyczółkowskiego. Należał do Towarzystwa Artystów Czeskich "Manes" i Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka". Był współzałożycielem Grupy Pięciu i Grupy Zero. Podczas II wojny światowej był w ZSSR, Tel-Avivie i Jerozolimie. Po powrocie do kraju zamieszkał w Krakowie, a następnie przeniósł się do Szklarskiej Poręby. Na jego pracę ogromny wpływ miała symboliczna twórczość J. Malczewskiego. Hofman malował głównie obrazy religijne, sceny rodzajowe, portrety i pejzaże. Jego modelami byli często biedni, prości ludzie, którzy zyskali w jego pracach ponadczasową godność.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl