Teka akwafort (suite d`eaux-fortes originales de Jahl, presentee par Jean Cassou, Paris 1951); wyd. Editions Jeanne Castel; [4], s. nlb 10, VI, nlb. 84; 4 akwaforty w tekście; 18 akwafort całostronicowych (wym. odb. płyty: 195 x 150 mm); egz. 64; jeden z 80 egz. odbitych na welinie de lane; sygn. oł. rzy numerze taki; karty i grafiki w bardzo dobrym stanie. Zniszczony grzbiet oprawy broszurowej; całość w tekturowej, standardowej tece wydawniczej.
JAHL Władysław
Studiował prawo we Lwowie, historię sztuki w Krakowie. Studia artystyczne odbył w l. 1912-14 w Académie de la Grande Chaumiere w Paryżu, oraz u Józefa Pankiewicza w Hiszpanii (od ok. 1917 r.). Stale mieszkał w Paryżu. W 1914 r. wyjechał do Hiszpanii, gdzie powracał jeszcze parokrotnie (1923, 1925, 1926, 1929). Sztuka hiszpańska w istotny sposób oddziałała na ukształtowanie się artystycznej postawy Jahla. W Hiszpanii od 1917 r. uczył się malarstwa pod kierunkiem J. Pankiewicza.ale często jeździł do Hiszpanii, gdzie pracował jako kierownik artystyczny kilku pism i scenograf Teatru Odeon w Madrycie. Po powrocie do Paryża w 1919 r. wystawiał na Salonach Jesiennym, Niezależnych, Tuileries oraz Malarzy i Grafików Francuskich. Należał do Związku Artystów Polskich we Francji. Prezentował swą twórczość także w Polsce - w Poznaniu, Krakowie, Warszawie i Lwowie. Ponadto eksponował swe prace w Madrycie, Nowym Jorku, Rzymie, Londynie, Grenoble i Bilbao. Malarska stylistyka Jahla uformowała się pod wpływem francuskiego postimpresjonizmu i ekspresyjnego nurtu École de Paris. Często powracającym w jego malarstwie motywem była postać Don Kichota; uwysmuklona sylwetka błędnego rycerza, wyłaniająca się z dynamicznie naszkicowanego, abstrakcyjnego tła, nawiązywała do sztuki El Greca. W latach 20. Jahl wielokrotnie malował fragmenty ogrodowej architektury utrzymane w biało-szarej tonacji, którą ożywiały akcenty ostrych barw. Formę budował spontanicznie kładzioną plamą barwną, akcentował ukośny dukt pędzla i rozluźnioną, miejscami impastową fakturę. Związany ze środowiskiem École de Paris - zaprzyjaźniony m.in. z Mojżeszem Kislingiem i Melą Muter - wystawiał na paryskich Salonach, a także w Madrycie, Rzymie, Nowym Jorku. Brał udział w wystawach krajowych. Jego sztuka ukształtowała się w kręgu wpływów J.Pankiewicza, środowiska École de Paris oraz fascynacji barokowym malarstwem hiszpańskim, zwłaszcza obrazami El Greca. W czasie wojny zaginął duży zespół prac artysty pozostawiony w jego paryskiej pracowni.
.
Informacje dla kupujących:
Artinfo.pl przyjmuje zlecenia kupna obiektów oferowanych na aukcji. Formy zgłoszenia:
Polecamy skorzystanie z funkcji "ZGŁOSZENIE KUPNA" znajdującej się przy każdym obiekcie.
Przyjmujemy także zgłoszenia przez telefon i mail:
tel.: 022 818 94 68 tel. kom.: 506 122 445 e-mail:aukcje@artinfo.pl
Licytacja z Artinfo.pl:
W czasie aukcji kontaktujemy się na podany wcześniej numer telefonu i wspólnie licytujemy, relacjonując cały czas przebieg licytacji. Przyjmujemy także górne limity cen (informacje poufne), do poziomu których licytujemy w Państwa imieniu. Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium.
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł
Do 1000 zł przyjmujemy tylko zlecenia z limitem.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Do cen wylicytowanych dom aukcyjny dolicza 12% opłatę organizacyjną.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl