technika własna, asamblaż, druk barwny, lustro, olej, sklejka; 73 x 147 x 7 cm (wymiar całości kompozycji w autorskiej oprawie); opisana i sygnowana na odwrocie na nalepionej autorskiej nalepce: SCENA W PARKU/1986R./Hasior Wł 147/73/7 (napis odręczny).
„Konglomerat wpływów skłania do ustalenia ich proweniencji. Robiono to już wielokrotnie, raz uznając że dominantą jego kompozycji są nawiązania do tradycji ludowej i chrześcijańskiej, innym razem szukając podobieństw z Rauschenbergiem, ze sztuką prymitywną Afryki. Współzależności te można analizować oddzielnie, ale niewiele z tego wyniknie. Dopiero ich suma definiuje twórczość Hasiora. Przybliża ją natomiast świadomość faktu, że artysta ten wychowany w otoczeniu naturalnym, w trwającej jeszcze tradycji odpustów, jarmarków, zanikającej, ale pamiętnej wierze w gusła i czary, w przedziwnej symbiozie stereotypów mieszczańskich z sakralną plastyką góralską odkrył samodzielnie to, co stanowiło podstawę narodzin sztuki - odkrył magię. Od tego momentu postępuje tak, jak czyniono kiedyś w Europie, w Afryce, jak czynią twórcy kultury popularnej, dla których podobizna aktorki filmowej, idola piosenki, reklama coca-coli jest tym, czym dla innych była maska murzyńskiego bożka. Z końcem lat siedemdziesiątych, na początku lat osiemdziesiątych jego sztuka staje się coraz bardziej wysublimowana, estetyzująca, kolorowa. Wchłania i przetwarza kicz religijny i kicz świecki, adaptuje to, co zalewa nas za pośrednictwem masmediów, kształtuje zbiorową wyobraźnię (...).” Lit.: M. Hermansdorfer, Kolekcja Polskiej Sztuki Współczesnej Muzeum Narodowego we Wrocławiu, Wrocław 2010, s. 43.
HASIOR Władysław
Urodził się w Nowym Sączu, zmarł w 1999 roku w Zakopanem. Studiował na Wydziale Rżeźby warszawskiej ASP. W latach 1957-68 pracował jako nauczyciel w Szkole Kenara w Zakopanem, a w latach 1970-71 jako scenograf w Teatrze Polskim we Wrocławiu i pedagog tamtejszej PWSSP. Znany jest przede wszystkim jako twórca monumentalnych rzeźb i łączonych wraz z ich realizacją akcji efemerycznych - Słoneczny rydwan, Płomienne ptaki, Ogniste ptaki, Płonące sztandary. Równolegle ze Sztandarami i realizacjami monumentalnymi tworzył kameralne rzeźby. W latach 80. i 90. XX wieku tworzył Portrety w technice asamblażu i kolażu. Asamblaże tworzył od 1957 roku. Reprezentował Polskę na Biennale w Sao Paulo w 1965 i 1971 roku, Biennale w Wenecji (1970) i wielu innych prestiżowych międzynarodowych wystawach.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji dolicza 18% opłatę do ceny sprzedaży.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl