olej/płótno, 24 x 30 cm sygnowany i datowany na odwrociu: 'WILHELM SASNAL 2002'
POCHODZENIE: - kolekcja prywatna, Niemcy - kolekcja prywatna, Wielka Brytania - kolekcja prywatna, Polska
W 2001 roku artysta zamknął okres swojej twórczości określany „popbanalistycznym”, odszedł z Grupy Ładnie i zaczął tworzyć obrazy bardziej stonowane, wypełnione już innymi treściami. Malarstwo Sasnala cechuje różnorodność stylistyczna i tematyczna. Artysta interpretuje wydarzenia historyczne i własne wspomnienia, a tematy powracają w obrazach po latach. Malowanie obrazów związane jest z równolegle uprawianą przez Sasnala twórczością filmową, której odzwierciedlenie znaleźć można w scenach uchwyconych kadrowo niczym stop-klatki czy licznych portretach malowanych na podstawie zdjęć. W 2006renomowany magazyn sztuki „Flash Art” opublikował ranking 100najważniejszych młodych artystów z całego świata. Zarówno krytycy, jak i marszandzi sztuki umieścili na pierwszym miejscu listy Wilhelma Sasnala. Artysta, który dopiero od niedawna posiada swoją profesjonalną pracownię, zwykł tworzyć w mieszkaniach lub garażach i rzadko używał sztalug. Nie zalicza się też do twórców malujących z natury. Woli korzystać ze źródeł obrazujących rzeczywistość już przetworzoną, często powiązaną z kulturą popularną, takich jak komiksy, zdjęcia z czasopism, filmów, plików znalezionych w otchłani Internetu. Sasnal jednak nie stroni od przywoływania swoich prywatnych doświadczeń. Przyznaje, że w twórczości nie wzbrania się przed sentymentalizmem. Artysta sięga po wspomnienia krajobrazu z rodzinnych stron, portretuje rodzinę i znajomych. Tym samym sugeruje, że źródła inspiracji tkwią nawet w najbardziej banalnych historiach czy najprostszych obiektach. Malarz, rysownik, autor filmów i komiksów. Studiował architekturę na Politechnice Krakowskiej. Absolwent ASP w Krakowie. W latach 1996-2001 działał w "Grupie Ładnie". Jego malarstwo z tego okresu określano terminem "pop-banalizmu". Były to przedstawienia pojedynczych motywów czerpanych z najbliższej ikonosfery: przedmiotów codziennego użytku, reklam, gazet, ulotek, tematów z telewizji. Sceny z życia osobistego stały się tematem komiksu Życie codzienne w Polsce w latach 1999-2001. Po roku 2001, w swoim malarstwie odchodzi od fascynacji codziennością i sięga do tematów odnoszących się do zbiorowej pamięci historycznej (m. in. do czasu Zagłady, przez dialog ze słynnym komiksem Maus Arta Spiegelmana). Zmienił również sposób malowania kładąc grubą warstwę gęstej farby, motywy stają się nieostre i zamglone. Poza malowaniem Sasnal kręci filmy na kamerze 8 mm, niektóre w poetyce teledysków, inne inscenizowane z użyciem zabawkowych figurek i własnych "efektów specjalnych". W ostatnich latach z powodzeniem sięgnął do formy kina fabularnego. PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%. - Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
SASNAL Wilhelm
Studiował na Wydziale Architektury Politechniki w Krakowie (1992-1994), a następnie na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (1994-1999), gdzie uzyskał dyplom w pracowni malarstwa prof. Leszka Misiaka. Członek artystycznej grupy "Ładnie".
Ważniejsze wystawy indywidualne:
1999 - Sto kawałków, Galeria Zderzak, Kraków
1999 - Centrum Sztuki Współczesnej, Warszawa
Ważniejsze wystawy zbiorowe:
1999 - XXXIV Ogólnopolska wystawa malarstwa "Bielska Jesień", Bielska Galeria BWA, Bielsko-Biała (Grand Prix)
2000 - What you see in what you get, Galeria Medium, Bratysława (Słowacja).
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Ceny wywoławcze.
Dom Aukcyjny Desa Unicum nie publikuje w katalogu cen wywoławczych.
W takim przypadku licytacja rozpoczyna się od podawanej przez aukcjonera w trakcie aukcji ceny wywoławczej, która zwyczajowo zawarta jest między połową a trzy czwarte dolnej granicy estymacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl