fotrografia czarno-biała, brom/papier, fotogram składjący się z 2 fotografii, 40 x 100 cm (w świetle passe-partout)
Fotograf-samouk, związany ze środowiskiem łódzkiej galerii "FF" i Galerii Wschodniej. Debiutował w 1990 na ekspozycji Fotografie w Galerii Szkoły Filmowej przy ul. Piotrkowskiej, ale już w końcu lat 70. wykonał interesujące zdjęcia o poetyckim charakterze, przedstawiające embrionalne postaci w pozycji leżącej. W 1991 brał udział w ekspozycjach: Najnowsza generacja fotografii polskiej (BWA Gorzów Wielkopolski w ramach Konfrontacji Fotograficznych) i Zmiana warty. Młoda fotografia polska w Galerii "FF". Wystawa indywidualna Róża i ogień określiła wąski krąg zainteresowań wokół techniki fotogramu, realizowanego w bardzo dużych formatach, odwołujący się do zainteresowań skoncentrowanych wokół ontologii obrazu fotograficznego i badania materii fotograficznej jako substancji pierwotnej i podstawowej dla procesu fotograficznego. Artysta świadomie nadawał swym realizacjom formy monumentalne. W kolejnych ekspozycjach: Fotografie z 1992 roku (Mała Galeria ZPAF-CSW), Afirmacja z 1993 roku (Galeria "FF"), czy późniejszych Kółko z 1999 roku (Mała Galeria ZPAF-CSW) minimalizował używane środki, choć w dalszym ciągu pozostawał w kręgu fotografii odwołującej się do funkcji symbolicznej, a nawet magicznej. W 1997 brał udział w wystawach Krytycy łódzcy proponują (Galeria Manhattan, Łódź) i Fotografia `97 w Krakowie (zorganizowana przez Fundację Turleja). W końcu lat 90. artysta zainteresował się formami znanych z zakresu abstrakcji geometrycznej, zbliżając się do środowiska artystycznego łódzkiej Galerii Wschodniej, wystawiając na dużej ekspozycji Żywa galeria. Łódzki progresywny ruch artystyczny (1969-1997) w warszawskiej Zachęcie w 1997 roku. W 2001 na wystawie w Galerii Wschodniej Jasna praca / Ciemna praca w twórczy sposób nawiązał do prehistorii fotografii z kręgu pierwszych dagerotypistów i kalotypii Williama Foxa Talbota, analizując proces zapisu i złudzenia perspektywicznego.
BARSZCZAK Wiesław
Zainteresowania artysty koncentrują się wokół techniki fotogramu, realizowanego dużych formatach. W kręgu jego dociekań znajdują się archetypowe w sensie filozoficznym substancje (żywioły), odwołujące się także do postaci mitologicznych. Pod koniec lat 90. zaczął minimalizować używane środki i zainteresował się formami znanymi z abstrakcji geometrycznej. Świadomie archaizuje formę wypowiedzi. Ważniejsze wystawy: „Preis für junge europäische Fotografen” Frankfurter Kunstverein, Galerie Gabriel, Wiedeń (1987); „Fotografie” Galeria Szkoły Filmowej, Łódź (1990); „Nowa generacja fotografii polskiej” BWA, Gorzów (1991); „Żywa Galeria - łódzki progresywny ruch artystyczny /1969-1997/” Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa (1997); „Wokół dekady. Fotografia polska lat 90.” Muzeum Sztuki, Łódź; MN, Wrocław (2002); „Łagiewniki” Galeria FF, Łódź (2005); „Venice Now” Salander-O’Reilly Galleries, New York (2005); „Znak wodny” Galeria 86, Łódź (2008); „Zdjęcia” Galeria Olimpus, Łódź (2012). Prace w zbiorach: Muzeum Sztuki w Łodzi, Galerii 86, Galerii Olimpus w Łodzi i kolekcjach prywatnych.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl