akryl/płótno, 212 x 212 cm sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: 'P. 1204 VASARELY | "ZIG-ZAG" | 210 x 210 | 1986 | Vasarely' na odwrociu nalepka wystawowa z Galerii Pablo Goebel Fine Arts w Polanco, nalepka transportowa oraz informacja o wypożyczeniu dzieła
OPINIE: - do pracy dołączony jest certyfikat autentyczności wydany przez Pierre'a Vasarely'ego. Praca włączona zostanie do przygotowywanego przez Fundację Vasarely'ego catalogue raisonne artysty. POCHODZENIE: - Circle Gallery, USA - kolekcja prywatna, USA - Sotheby's, Nowy Jork, 2006 - kolekcja prywatna, Europa - Sotheby's, Nowy Jork - kolekcja prywatna, USA WYSTAWIANY: - Victor Vasarely,Tirennale Bovisa, Mediolan, 2.10.2007 - 26.01.2008 - Victor Vasarely: Op Star, S|2 Sotheby's Contemporary Art Gallery, Nowy Jork, 3.05 - 13.09.2014 - Momentum: Cinétiko-Óptiko-Geométriko, Galeria Pablo Goebel Fine Arts, Polanco, 23.04 - 14.05.2015 LITERATURA: - Victor Vasarely, katalog wystawy indywidualnej, Triennale Bovisa, red. Andrea Busto, Cristiano Isnardis, Milano, s.254 (il. barwna) - Victor Vasarely: Op Star, katalog wystawy indywidualnej, Sotheby's S|2, kat. nr 25, New York, s. 66 (il. barwna) - Momentum: Cinétiko-Óptiko-Geométriko, katalog wystawowy, Pablo Goebel Fine Arts, s. 4, 78 (il. barwne)
Prezentowana praca powstała w 1986 roku, kiedy Victor Vasarely był artystą uznanym na całym świecie. Malarz zastosował jedną ze swoich ulubionych form - powiększoną hemisferę, typową dla "galaktycznego" okresu jego twórczości, rozpoczętego w 1968 roku. Od tego czasu, Vasarely namalował ponad 110 prac z tej serii, czasem łącząc hemisferę z sześcianem Koffa (jak w "Cheit-Pyr"z 1970/71 roku) i sześciokątem. Początkowo tworzone czarnobiałe kompozycje Vasarely’ego zastępują barwne struktury, najczęściej z wykorzystaniem barw dopełniających się, lub kompozycje oparte na przechodzeniu ze światła do cienia i vice versa, wprowadzając w ten sposób do twórczości Vasalery’ego element przestrzenny. "Zig-zag" to nie tylko matematyczna precyzja. Tym, co charakterystyczne dla iluzjonistycznego malarstwa Vasarelego jest anty-symetria. Nie jest to jednak przełamanie symetrii kompozycyjnej, lecz tak zwana symetria przeciwieństw: "pozytywny-negatywny", "wypukły-wklęsły", "jasny-ciemny", "ciepłyzimny" w odniesieniu do barw dopełniających". Z punktu widzenia filozoficzno-logicznego, oraz biorąc pod uwagę teorię percepcji, w ten właśnie sposób wyrażana jest dwoistość oparta na systemie binarnym 0-1.
Z pochodzenia był Węgrem. Dorastał w Budapeszcie. Od 1930 roku działał w Paryżu. Jeden z czołowych przedstawicieli abstrakcji geometrycznej, prekursor op-artu czyli sztuki operującej złudzeniami optycznymi. Od lat 50. starał się określić ją formułując szereg manifestów. Swoją twórczość abstrakcyjną określał mianem plastyki kinetycznej, starając się poprzez stosowane w niej efekty stwarzać wrażenie ruchu. Od roku 1960 artysta w manifestach teoretycznych rozwija koncepcję alfabetu plastycznego zatytułowanego "Folklor planetarny". Swoje pomysły plastyczne chciał wykorzystać do dekoracji budynków.
PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%. - Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Z pochodzenia był Węgrem. Dorastał w Budapeszcie. Od 1930 roku działał w Paryżu. Jeden z czołowych przedstawicieli abstrakcji geometrycznej, prekursor op-artu czyli sztuki operującej złudzeniami optycznymi. Od lat 50. starał się określić ją formułując szereg manifestów. Swoją twórczość abstrakcyjną określał mianem plastyki kinetycznej, starając się poprzez stosowane w niej efekty stwarzać wrażenie ruchu. Od roku 1960 artysta w manifestach teoretycznych rozwija koncepcję alfabetu plastycznego zatytułowanego "Folklor planetarny". Swoje pomysły plastyczne chciał wykorzystać do dekoracji budynków.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl