serigrafia/sklejka, blaszka, 48,5 x 47,5 cm sygnowany i datowany farbą p.d.: 'Vasarely '73', opisany farbą l.d.: '2/17'
sygnowany i opisany na odwrociu na naklejce: '2/17 Vasarely -'' na odwrociu naklejka z Galerie Paris „Nieodmiennie mówimy o 'naturze', która rozwija się przepięknie w stronę zarówno porządku, jak i wielkości. Najważniejsi artyści do dnia dzisiejszego dostosowują rzeczy do skali człowieka, formując je na własne podobieństwo. W przyszłości, jedyny porządek wyznaczać będzie abstrakcja, na wzór relacji między gwiazdami i atomami…”. VICTOR VASARELY, 1955 r. Victor Vasarely był artystą węgierskiego pochodzenia tworzącym w nurcie op-artu, którego był jednym z czołowych przedstawicieli. Twórcę fascynowały teorie percepcji, co widoczne jest w jego twórczości. Artysta ukończył prywatną szkołę w Budapeszcie, która była wzorowana na zasadach oraz praktykach Bauhausu. Zaraz po studiach twórca przeniósł się do Paryża, gdzie w pierwszych latach pracował oraz zdobywał doświadczenie m.in. w agencjach reklamowych czy projektując plakaty dla firm oraz korporacji. Był to okres poszukiwań oraz eksperymentów, które pomogły Vasarely'emu wypracować indywidualny styl. Artysta, co widoczne jest już w jego początkowych pracach z okresu figuratywnego, był zafascynowany sposobami oraz problematyką rejestracji ruchu w nieruchomym dziele sztuki, a także głębią płaszczyzny obrazu. W poszczególnych okresach swojej twórczości dążył do wypracowania indywidualnego alfabetu plastycznego. W centrum zainteresowań stawiał poszczególne zagadnienia, np. decydował się na ograniczenia palety barwnej do dwóch kolorów, czy skupiał się na wybranej figurze geometrycznej. Przedstawiona kompozycja z 1973 roku została utrzymana w kolorach białym i czarnym. Artysta posłużył się prostymi białymi kołami, które zestawił w kształty kwadratów. W efekcie powierzchnia serigrafii sprawia wrażenie pulsującej płaszczyzny. Z pochodzenia był Węgrem. Dorastał w Budapeszcie. Od 1930 roku działał w Paryżu. Jeden z czołowych przedstawicieli abstrakcji geometrycznej, prekursor op-artu czyli sztuki operującej złudzeniami optycznymi. Od lat 50. starał się określić ją formułując szereg manifestów. Swoją twórczość abstrakcyjną określał mianem plastyki kinetycznej, starając się poprzez stosowane w niej efekty stwarzać wrażenie ruchu. Od roku 1960 artysta w manifestach teoretycznych rozwija koncepcję alfabetu plastycznego zatytułowanego "Folklor planetarny". Swoje pomysły plastyczne chciał wykorzystać do dekoracji budynków. - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%. - Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
Z pochodzenia był Węgrem. Dorastał w Budapeszcie. Od 1930 roku działał w Paryżu. Jeden z czołowych przedstawicieli abstrakcji geometrycznej, prekursor op-artu czyli sztuki operującej złudzeniami optycznymi. Od lat 50. starał się określić ją formułując szereg manifestów. Swoją twórczość abstrakcyjną określał mianem plastyki kinetycznej, starając się poprzez stosowane w niej efekty stwarzać wrażenie ruchu. Od roku 1960 artysta w manifestach teoretycznych rozwija koncepcję alfabetu plastycznego zatytułowanego "Folklor planetarny". Swoje pomysły plastyczne chciał wykorzystać do dekoracji budynków.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl