Tomasz Milanowski - urodził się w 1972 roku. Ukończył studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w 1998 roku (dyplom z wyróżnieniem w pracowni prof. Krzysztofa Wachowiaka, poszerzony o aneks z malarstwa ściennego w pracowni adi. Edwarda Tarkowskiego). Po studiach związał się z rodzimym wydziałem, obecnie sam jest profesorem. Otrzymał stypendium Pollock-Krasner Foundation w Nowym Jorku w 2013 roku. Aktualnie jest także ambasadorem firmy Talens w Polsce. Uprawia malarstwo gestu - ekspresyjne, ocierające się o abstrakcję organiczną. Posługuje skrótem formalnym i znakiem. ... Przeobrażenia malarstwa Milanowskiego oscylowały dotąd konsekwentnie wokół tematu, który można rozumieć jako artystyczny pretekst. Był to kwiat - pozwalający rozegrać inne, nadrzędne wobec niego kwestie. Raz - pewnej wspólnoty znaczeń, podzielania systemu podstawowych znaków i symboli w obrębie kultury, schematów komunikacji. Dwa - by zbudować wrażenia z gatunku egzystencjalnych, dramatycznych. Trzy - by zarazem ćwiczyć się z możliwościami samego malarstwa, stawiać pytania o malarstwo. Malarz dowodził zbanalizowania tego, co uchodzi za estetyczne. Balansował między estetyczną i aestetyczną aspiracją. Poddał obróbce twórczość malarską z najściślejszego kanonu historycznego - cykl "Nenufarów" Claude’a Moneta. Nieodzownie, od początku natura - z jej strukturami, tkanką - stanowiła środek umocowania pozostałych treści. Nadal najczęściej oglądamy umowne kwiaty - rozczłonkowane do form sugestywnych, samych trajektorii pędzla mocno nasączonego barwnikiem, lub zbudowane z przemacerowanych tkanek. Ale także - rozlania niby lawy, plam niemal kleksowych, rozsmarowania z palety malarskiej, coś co wygląda jak płomienie. Ciekłe powierzchnie, lejące kształty, lśnienie, soczystość, witalność - to wszystko w tym malarstwie jest na wskroś sensualne.
Tomasz Milanowski w latach 1993-98 studiował na Wydziale Malarstwa warszawskiej ASP, między innymi w pracowni prof. Stefana Gierowskiego, oraz Jarosława Modzelewskiego. Dyplom wyróżniony Nagrodą Rektorską otrzymał w pracowni K. Wachowiaka, a aneks z malarstwa ściennego przygotował w pracowni prof. E. Tarkowskiego.
Jest autorem wystaw indywidualnych oraz zbiorowych w kraju i za granicą. Współtworzył scenografię malarską w Muzeum Ikon w Supraślu. Pracuje na stanowisku adiunkta na Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie. W 2012 roku uzyskał tytuł doktora habilitowanego. W 2013 roku otrzymał stypendium Pollock - Krasner Foundation w Nowym Jorku. W 2015 roku objął pracownię na ASP na stanowisku profesora nadzwyczajnego.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji. Organizator aukcji dolicza 15% opłatę do ceny sprzedaży.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl