Brąz, marmur wys. całkowita: 36 cm Sygnowany: T. Kalide | KOP
Niemiecki rze¼biarz, związany ze Śląskiem. Początkowo uczył się w modelarni odlewów artystycznych Królewskiej Odlewni Żeliwa w Gliwicach, w modelarni Berlińskiej Odlewni Żeliwa, a następnie w Berlińskiej Akademii w pracowni Gottfrieda von Schadowa. Od 1821 studiował u Christiana Daniela Raucha - i odtąd też w jego twórczości pojawiają się motywy animalistyczne, w tym inspiracja Śpiącym Lwem z nagrobka Scharnhorsta na berlińskim cmentarzu Inwalidów (jest on również uważany za dzieło samego Kalide). Wykonywał także kopie z rze¼b antycznych oraz prace według rysunków Karla von Schinkla. Akademię ukończył w roku 1831, a następnie otworzył własną pracownię w berlińskiej dzielnicy Kölln. Brał udział w wystawach organizowanych przez Akademię od 1826 roku. W roku 1848 odbył podróż do Włoch. Wśród jego rze¼b najbardziej znane są figury śpiącego i czuwającego lwa (np. na bramę parkową w Strzelcach Opolskich, czy w Pokoju koło Opola), chłopca z łabędziem (na Pawiej Wyspie w Berlinie oraz pó¼niejsze kopie), bachantka z panterą czy chłopiec z kozłem. Projektował także pomniki, często niezrealizowane, m.in. Winckelmanna, członków dynastii Hohenzollernów (w tym do Wrocławia), Fryderyka Wielkiego czy Fryderyka II Wilhelma. Zajmował się także rze¼bą portretową. Poza figurami odlewanymi w żeliwie i brązie zachowały się także jego figury marmurowe: Bachantka na panterze (Berlin, prezentowana na Wystawie Światowej w roku 1851), czy Madonna z Dzieciątkiem w kościele w Bytomiu-Miechowicach). Od roku 1825 współpracował z Królewską Odlewnią Żeliwa w Gliwicach, której dyrektorem był również brat artysty Wilhelm.
KALIDE Theodor
Niemiecki rzeźbiarz, związany ze Śląskiem. Początkowo uczył się w modelarni odlewów artystycznych Królewskiej Odlewni Żeliwa w Gliwicach, w modelarni Berlińskiej Odlewni Żeliwa, a następnie w Berlińskiej Akademii w pracowni Gottfrieda von Schadowa. Od 1821 studiował u Christiana Daniela Raucha - i odtąd też w jego twórczości pojawiają się motywy animalistyczne, w tym inspiracja Śpiącym Lwem z nagrobka Scharnhorsta na berlińskim cmentarzu Inwalidów (jest on również uważany za dzieło samego Kalide). Wykonywał także kopie z rzeźb antycznych oraz prace według rysunków Karla von Schinkla. Akademię ukończył w roku 1831, a następnie otworzył własną pracownię w berlińskiej dzielnicy Kölln. Brał udział w wystawach organizowanych przez Akademię od 1826 roku. W roku 1848 odbył podróż do Włoch. Wśród jego rzeźb najbardziej znane są figury śpiącego i czuwającego lwa (np. na bramę parkową w Strzelcach Opolskich, czy w Pokoju koło Opola), chłopca z łabędziem (na Pawiej Wyspie w Berlinie oraz późniejsze kopie), bachantka z panterą czy chłopiec z kozłem. Projektował także pomniki, często niezrealizowane, m.in. Winckelmanna, członków dynastii Hohenzollernów (w tym do Wrocławia), Fryderyka Wielkiego czy Fryderyka II Wilhelma. Zajmował się także rzeźbą portretową. Poza figurami odlewanymi w żeliwie i brązie zachowały się także jego figury marmurowe: Bachantka na panterze (Berlin, prezentowana na Wystawie Światowej w roku 1851), czy Madonna z Dzieciątkiem w kościele w Bytomiu-Miechowicach). Od roku 1825 współpracował z Królewską Odlewnią Żeliwa w Gliwicach, której dyrektorem był również brat artysty Wilhelm.
Informacje dla kupujących:
Artinfo.pl przyjmuje zlecenia kupna obiektów niesprzedanych na aukcji. Formy zgłoszenia:
Polecamy skorzystanie z funkcji "ZGŁOSZENIE KUPNA" znajdującej się przy każdym obiekcie.
Przyjmujemy także zgłoszenia przez telefon i mail:
tel.: 022 818 94 68 tel. kom.: 0 601 808 148 e-mail:aukcje@artinfo.pl
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl