Życie według Jana Pawła II - Piękno to Prawda technika własna, mixed media; wymiary: 102,5 x 135 x 71,5 cm
praca wystawiana: 1991 - Galeria Labirynt, Lublin; 1992 - Galeria Zachęta - Mały Salon, Warszawa; 1999 - "Poczucie sakrum" Centrum Sztuki, Toruń; 2001-2002 - "Transkulturowe wizje" - wystawa polsko-amerykańska, Szczecin, Chicago - Dwuletnia ekspozycja rze¼by w kościele pokamedulskim na Bielanach w Warszawie - Taras, ul. Orla 8 22.06.-15.07.2007 - "Tym którzy kochają wiatr. Życie według Jana Pawła II", Galeria Miejska BWA, Bydgoszcz Tytuł "Dla tych którzy kochają wiatr" pochodzi z homilii Jana Pawła II wygłoszonej w Koszalinie w czerwcu 1991 r. Obiekt zamknięty, zatytułowany "Tym, którzy kochają wiatr", zadedykowany został pamięci Jana Pawła II i nawiązuje do słów z Ewangelii św. Jana: "Wiatr wieje, kędy chce; szum jego słyszysz, ale nie wiesz, skąd przychodzi i dokąd zdąża; tak samo bywa z każdym, kto się z Ducha narodził" (Jana 3,8). Bryła węgla, którą położyła artystka na wialni podczas ekspozycji w bydgoskim BWA, to wspomnienie tragicznych wydarzeń w kopalni Halemba w 2006. Stara wialnia oddzielająca ziarno od plew jest jak moc Ducha Prawdy, której poznanie wyzwala człowieka.
W latach 1970 studiowała malarstwo u Jana Tarasina na warszawskiej ASP. Wiosną 1972 roku wyhodowała swoje pierwsze dzieło sztuki - Pierwszy zasiew. Inspirując się powstającymi wówczas performance, interwencjami, akcjami i instalacjami, tworzyła sztukę opartą na współuczestnictwie w naturze, posługując się tworzywami, które można określić jako naturalne: rosnącymi roślinami, zaczynem chlebowym, ziemią i ręcznie wykonanym papierem. Jednak szczególne miejsce w jej twórczości zajęła rzeżucha, zarówno w formie siewek, jak i całych dywanowych upraw, choć wykorzystuje także: koniczynę, gorczycę, bluszcz, rozmaryn czy rutę. Jej patronką stała się Demeter. Rytuały płodności, wykorzystywanie przez artystkę jej ciała (płaszcz z rzeżuchy prezentowany w formie Procesji, 1974) lub ciał innych kobiet (13 fragmentów zasiewu rzeżuchy rozłożone na kobiecym ciele jako symbole cyklów płodności w pracy Kalendarz kobiety, 1976). W jej twórczości pojawiają się także fragmenty codzienności jak zniszczone ścierki (Ścierki Wizytek, 1988), czy wymieciony ze starego domu kurz, z którego powstaje rzeźba (Czas kontaktu, 1985). Sztuka Murak przepełniona jest mistycyzmem i sacrum pierwotnych rytuałów, które artystka łączy z wiejską obrzędowością katolicką (Dywan Wielkanocny, 1974).
Informacje dla kupujących:
Artinfo.pl przyjmuje zlecenia kupna obiektów niesprzedanych.
Formy zgłoszenia: Polecamy skorzystanie z funkcji "ZGŁOSZENIE KUPNA" znajdującej się przy każdym obiekcie.
Przyjmujemy także zgłoszenia przez telefon i mail: 022 818 94 68
0693 108 148
mail: aukcje@artinfo.pl
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl