pastel na tekturze, 63 x 47,5 cm, sygnowany l.d. "T. Axentowicz", na plecach odręcznie "No 32"
Był mistrzem pastelowego portretu kobiecego. Interesowała go uroda nie tylko wytwornych dam z towarzystwa, ale też np. młodych chłopek. Przykłady pastelowych portretów rudowłosych kobiet to np. Ruda z 1899 r. (Muzeum Narodowe w Krakowie, reprodukowana w: Teodor Axentowicz 1859-1938. Katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Krakowie 1998, nr kat. III. 8), Rudowłosa z ok. 1899 r. (Muzeum Narodowe w Poznaniu, reprodukcja w: Teodor Axentowicz, j.w., nr kat. III. 12). Amorek towarzyszy kobiecie na pastelu z ok. 1910 r. - Dama z amorkiem, reprodukowanym w: Teodor Axentowicz, j.w., nr kat. III. 57).
AXENTOWICZ Teodor
W latach 1878-1882 uczęszczał do monachijskiej ASP, gdzie pobierał nauki u Gabriela Hackla, Alexandra Waguera i Gyuli Benczura. W 1882r. wyjechał do Wenecji oraz do Paryża, gdzie uczył się w E.A.Carolusa - Durana. W Paryżu był do 1895r., zajmował się tam ilustrowaniem i kopiowaniem dziel dawnych mistrzów. Od 1895-1934r. był profesorem w SSP W Krakowie, na to stanowisko powołał go Julian Fałat. Był też współzałożycielem Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka". Wiele podróżował był m.in. w Londynie, Włoszech, Stanach Zjednoczonych. W 1897r. założył szkole malarstwa dla kobiet. Otrzymał członkostwo Societe Nationale dex Beaux-Arts za portret Wiktora Osławskiego (1890r.) Malował przede wszystkim olejem, ale od 1890r. zaczął używać pasteli. W jego twórczości można zauważyć wpływ secesji oraz symbolizmu. Był współtwórcą Panoramy Racławickiej.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl