collage, olej, tusz/płótno, 90 x 100 cm
sygnowany okrągłą pieczęcią p.d.: 'T. Kantor' oraz odręcznie 'T. Kantor'
POCHODZENIE:
- Muzeum Sztuki, Łódź (depozyt artysty)
- Galerie de France, Paryż (zakup bezpośrednio od artysty)
- kolekcja prywatna, Niemcy (od 2001)
- kolekcja prywatna, Polska (od 2006)
WYSTAWIANY:
- Muzeum Śląskie, Katowice, Polska, 2015
- Narodowa Galeria Sztuki Zachęta, Warszawa, Polska, 2006
- Kunsthalle Wien, Wiedeń, Austria, 2005
- Antonio Saura's Foundation, Cuenca, Hiszpania, 2003
- Museum of Saragossa, Saragossa, Hiszpania, 2002
- Collegiale Saint-Pierre-Le-Puellier, Orlean, Francja, 2000
- Muzeum Narodowe, Kraków, Polska, 1999
- Fundacion Arte y Technologia, Barcelona, Hiszpania, 1997
- Kunsthalle Nürnberg, Norymberga, Niemcy, 1996
- Arti Grafiche Motta, Mediolan, Włochy, 1991
- Centre d'Arts Contemporains, Orlean, Francja, 1990
- Kulturhuset, Sztokholm, Szwecja, 1975
- Whitechapel Gallery, London, Anglia, 1974
- Henie Onstad Artcenter, Oslo, Norwegia, 1973
LITERATURA:
- The Impossible Theatre/Teatr niemożliwy, Kunsthalle, Wiedeń; Zachęta, Warszawa 2006, s. 105 (il.)
- Lech Stangret, Tadeusz Kantor. Malarski ambalaż totalnego dzieła, Kraków 2006, s. 110 (porównaj)
- Tadeusz Kantor. Interior imaginacji, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa-Kraków 2005, s. 165 (porównaj)
- "Plenne Marge", tom 33, Paryż 2001, s. 21 (il.)
- Kantor. Motywy hiszpańskie w twórczości Tadeusza Kantora, katalog wystawy w Muzeum Narodowym w Krakowie 1999, s. 55, poz. 12 (il.)
- Krzysztof Pleśniarowicz, Kantor - a to Polska właśnie, Wrocław 1997 r., s. 184 (il.)
- La escena de la memoria, Ed. Fundacion Arte y Technologia, Madryt 1997, s. 99, poz. 21 (il.)
- katalog wystawy w Kunsthalle Nürnberg, Norymberga 1996, poz. 38 (il.)
- Tadeusz Kantor, My Creation, My Journey, ed. Sezon Museum of Art, Tokio 1994, s. 211, poz. 159 (porównaj)
- Tadeusz Kantor - les voies cle la creation theatrale, CNRS Editions, Paris 1993, s. 33, poz. 15 (il.)
- Kantor - Ma creation, Mon voyage, Scarrpetta Guy, Ed. Plume, Paryż 1991, s. 134, poz. 154 (il.)
- Borowski Wiesław, Tadeusz Kantor, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1982, s. 73 (porównaj)
- Tadeusz Kantor, emballages 1960-76, katalog wystawy w Whitechapel Gallery, Londyn 1974, s. nlb.
cena wywoławcza: Informacja dostępna po wykupieniu abonamentu
Studiował w krakowskiej ASP w latach 1934-1939 pod kierunkiem K. Frycza. W czasie okupacji założył konspiracyjny teatr, wokół którego koncentrowało się życie artystyczne Krakowa. Teatr ten po wojnie, pod nazwą Cricot 2, kontynuował tradycje teatru plastyków Cricot założonego przez Józefa Jaremę. Współtworzył Grupę Młodych Plastyków - 1945, a następnie drugą Grupę Krakowską - 1957. Współorganizator I Wystawy Sztuki Nowoczesnej - Kraków 1948. Uprawiał malarstwo, był reżyserem teatralnym, scenografem, autorem i organizatorem pierwszych w Polsce happeningów, autorem manifestów artystycznych, otwarty na poszukiwania światowej awangardy artystycznej, pierwszy do twórczej adaptacji i asymilacji jej osiągnięć. Twórczość malarska początkowo utrzymana w tonie figuratywnym, później metaforyczna o oszczędnej kolorystyce, w drugiej połowie lat 50. w nurcie informelu. W latach następnych zaprezentował w krakowskiej galerii Krzysztofory Wystawę Popularną - zbiór setek przedmiotów, dokumentów, rysunków jako środków environment i po części własnego dorobku. Z przedmiotów tworzył asamblaże i ambalaże. W latach 70. i 80. kompozycje malarskie /cykle/ mają ścisły związek z teatralną twórczością artysty - seria kompozycji Umarła klasa pod tytułem tożsamym z nazwą spektaklu teatralnego. Do malarstwa powrócił pod koniec życia, kompozycje z samotną, wyeksponowaną jednostką uchwyconą w pozie gestu. Artysta wybitny, zaliczany przez krytykę światową do współtwórców sztuki XX wieku.
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji "LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium.
Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.