olej, płótno, 100 x 70 na rewersie napis: S. Gierowski / 06 DLXXVII/ 87oraz nalepki: "Muzeum Sztuki w Łodzi/ kat. 95 / Painting ... Central Beheer Gallery"
Studia artystyczne odbył w krakowskiej ASP pod kierunkiem J. Fedkowicza i Z. Pronaszki. W 1955 r. prezentował swe prace na przełomowej dla polskiej sztuki powojennej Ogólnopolskiej Wystawie Młodej Plastyki "Przeciw wojnie, przeciw faszyzmowi" zorganizowanej w warszawskim Arsenale. Po okresie malarstwa figuratywnego, Gierowski konsekwentnie uprawia od 1957 r. sztukę abstrakcyjną wciąż zmieniając jej formułę i wciąż poszukując nowych środków wyrazu. Artysta nie stosuje literackich bądź opisowych tytułów, nazywa swe prace "obrazami" i nadaje im numerację rzymską. Malarstwo Gierowskiego przekracza klarowne podziały i ustalone kategorie historii sztuki łącząc w sobie ekspresyjność i spontaniczność gestu znamienną dla abstrakcji typu informel ze spekulatywnością i intelektualizmem sztuki postkonstruktywistycznej. W latach 60. w jego kompozycjach dominować zaczęły walorowe kontrasty i gradacje. Natomiast w latach 70. artysta podjął analizę wzajemnego oddziaływania pól barwnych kontrastowo zderzonych lub rozbitych na plamy czystego pigmentu. Do tego cyklu prac należy prezentowany a kompozycja oparta na zestawieniu płaszczyzny czerwieni i zieleni.
Studiował Historię Sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz malarstwo na krakowskiej ASP w pracowniach J. Fedkowicza i Z. Pronaszki. W latach 50. XX wieku związał się z warszawską Galerią Krzywe Koło, miał tu wystawy indywidualne w 1957 i 1959 roku. W 1955 roku wziął udział w wystawie w Arsenale. Od 1961 roku wykładał na Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie, a w 1983 Senat Akademii wybrał go na Rektora, lecz ówczesne władze nie zatwierdziły tego wyboru. W roku 1996 odszedł na emeryturę. Maluje obrazy abstrakcyjne, w których w różnych relacjach wiąże problemy materii, światła i przestrzeni. Posługuje się głównie płaszczyzną, linią, kolorem, fakturą. Kolejne okresy twórczości są dążeniem ku maksymalnej redukcji form i uniwersalnej metafory. W latach 80. artysta podjął poszukiwania form i układów kompozycyjnych, które mogłyby stać się plastycznym ekwiwalentem pojęć werbalnych - cykl Malowanie Dziesięciorga Przykazań (1986).
Uważany jest za wybitnego reprezentanta awangardy malarskiej.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl