Wpisany w koło-tondo, 1895(?), ołówek, akwarela, karton, średnica 17,9 cm, sygn. ołówkiem(?) monogramem wiązanym SW wzdłuż dolnej krawędzi kompozycji, na ramieniu portretowanej, blisko linii ołówkowego obrysu. Poprzedzony najprawdopodobniej datą.
"Kompozycja choć niewielka rysowana jest bezbłędnie, proporcje kompozycji są harmonijne. Nie wykluczone, że kształt obrysu - tondo było wynikiem wyboru, wykadrowania części z całości kompozycji, za czym przemawia detal na piersi. Ujęcie portretowanej jest niejako z dołu, artysta siedzi niżej, modelka nieco wyżej stąd zapewne ujęcie jej popiersia nieco monumentalne. Malarz doskonale uchwycił charakterystyczne cechy modelki dystans, zamknięcie, wyniosłość być może podyktowane skrępowaniem... Taki pogłębiony psychologicznie, dojrzały portret pojawia się w twórczości artysty po raz pierwszy w okresie paryskim ok. 1893. Odtąd w jego sztuce portret pojawi się już na stałe i niezmiennie będzie on rysowany lub malowany z modela..." z opinii Marty Romanowskiej, luty 2017 r.
Stanisław WYSPIAŃSKI (1869-1907) Uczył się u Jana Matejki w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych. Początkowo malował olejno, później niemal wyłącznie pastelami, tworząc głównie portrety i pejzaże. Zajmował się też projektowaniem witraży, grafiką, rzeźbą, rzemiosłem artystycznym, wykonywał polichromię ścienną, ilustrował i zdobił książki. Inscenizował własne dramaty oraz sztuki innych autorów, projektował kostiumy i dekoracje teatralne. Prowadził katedrę malarstwa dekoracyjnego w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Był czołową postacią Młodej Polski, uznawanym za autorytet i duchowego wodza swego pokolenia.
WYSPIAŃSKI Stanisław
Uczył się u Jana Matejki w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych. Początkowo malował olejno, później niemal wyłącznie pastelami, tworząc głównie portrety i pejzaże. Zajmował się też projektowaniem witraży, grafiką, rzeźbą, rzemiosłem artystycznym, wykonywał polichromię ścienną, ilustrował i zdobił książki. Inscenizował własne dramaty oraz sztuki innych autorów, projektował kostiumy i dekoracje teatralne. Prowadził katedrę malarstwa dekoracyjnego w krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. Był czołową postacią Młodej Polski, uznawanym za autorytet i duchowego wodza swego pokolenia.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji dolicza do wylicytowanej ceny opłatę organizacyjną w wysokości 15% oraz opłatę do 5% z tytułu droit de suite.
Droit de suite zostanie doliczona do poz.: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 12, 18, 19, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 29, 33, 35, 36, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 50, 51,57, 58, 61, 62, 63, 64, 65, 66,67,68, 69, 70, 71.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl