glinka barwiona, patynowana, wysokość 47,5 cm, sygnowana z tyłu podstawy "ST.JAGMIN".
Rzadkość na rynku antykwarycznym.
W roku 1898 rozpoczął studia w Akademii Krakowskiej. Studiował rzeźbę i ceramikę w pracowni Konstantego Laszczki. W latach 1904-1905 przebywał w Paryżu w Académie Julian i praktykował w SÝvres u braci Mougin oraz wytwórniach ceramicznych w Miśni i Wiedniu.
Jagmin odegrał wybitną rolę jako twórca kwestionujący podział na sztukę czystą i stosowaną oraz niestrudzony eksperymentator w dziedzinie technologii ceramicznych i ich zastosowania w architekturze. Do najwybitniejszych jego prac rzeźbiarskich należą dzieła inspirowane duchem Młodej Polski, symbolizmu i secesji, takie jak na przykład Kobieta na ślimaku, po 1900; Głowa mężczyzny, ok. 1903; Szatan, ok. 1910. Ważną dziedziną twórczości artysty były dekoracje ceramiczne zastosowane do architektury, zdobiące wiele gmachów warszawskich. Zajmował się ponadto teorią filmu.
JAGMIN Stanisław
Rzeźbiarz polski. krótko pracował w Warszawie w fabryce platerów Frageta. W roku 1898 rozpoczął studia w krakowskiej ASP. Studiował rzeźbę i ceramikę w pracowni Konstantego Laszczki. W latach 1904-1905 przebywał w Paryżu w Académie Julian i praktykował w Sèvres u u braci Mougin oraz wytwórniach ceramicznych w Miśni i Wiedniu. W latach 1903-1906 wznowił działalność radziwiłłowskiej manufaktury w Nieborowie. Tworzył w niej nieszkliwioną ceramikę nawiązującą do pochodzących z wykopalisk form słowiańskich i celtyckich oraz secesyjne wyroby szkliwione wielobarwnie. W 1906 roku w warszawskiej Zachęcie odbyła się wystawa dzieł Stanisława Jagmina. Po raz pierwszy wystawiono tu ceramikę. W roku 1909 uruchomił w Warszawie, pierwszą w Polsce, całkowicie zmechanizowaną kaflarnię. W latach 1918-1919 wykładał estetykę filmową w pierwszej w Polsce szkole filmowej Modzelewskiego w Warszawie. W roku 1920 został kierownikiem Wydziału Rzeźby i Ceramiki w Szkole Sztuk Zdobniczych w Poznaniu. W latach 1925-1936 prowadził Wydział Ceramiki. Współorganizował fabryki ceramiki w Chodzieży i Ostrzeszowie. Po okresie fascynacji secesją, późniejsza twórczość Jagmina bliższa jest klasycyzmowi. W latach 1944-1952 był konserwatorem w Zarządzie Miasta Stołecznego Warszawy i zajmował się odbudową pomników oraz rzeźb parkowych.
Jagmin był niestrudzonym eksperymentatorem w dziedzinie technologii ceramicznych i ich zastosowania w architekturze. Zawsze sprzeciwiał się podziałowi na sztukę czystą i stosowaną.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji. Organizator aukcji dolicza 15% opłatę do ceny sprzedaży.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl