akryl/płótno, 196 x 135 cm
na odwrociu sygnowany i opisany: `Opalka 1965/1-∞, Detail 2890944-2910059`
POCHODZENIE:
- John Weber Gallery, Nowy Jork
- Peter Stuyvesant Collection
- kolekcja prywatna, UE
WYSTAWIANY:
- Hasselt, Provincaal Museum, A Choice within a Choice, 1981-1982
- Zevenaar, Turmac, Kunstwerk Elf Bedrijven te Gast bij de jubilerende Peter Stuyvesant Stichting, 1985
- Zevenaar, Turmac, 30 Jaar Peter Stuyvesant Collectie: Hommage a Spinoza, 1990
- Amsterdam, Stedelijk Museum, Art Works: International Modern Art in the Industrial Working-Environment, an Experiment over more than Thirty Years: Peter Stuyvesant Foundation, 1991-1992
Barcelona, Fondación Miró, El Arte Funciona, 1992
- Saragossa, Palacio de la Lonja and Valencia, Museo de la Ciudad, 1992
- Paryż, École Nationale Supérieure des Beaux-Arts, l`Art Actif, 1992
cena wywoławcza: Informacja dostępna po wykupieniu abonamentu
Wojnę spędził w Niemczech, w 1945 roku powrócił do Francji, rok później do Polski. W 1950 roku ukończył studia na łódzkiej PWSSP, a w latach 1950-1956 studiował na warszawskiej ASP. Jest grafikiem i malarzem, od 1965 działający we Francji, przedstawiciel konceptualizmu; początkowo tworzył kwasoryty (m.in. seria Opisanie świata); później kompozycje przestrzenne z płótna, zwane "poduszkowcami"; od 1965 zaczął pokrywać płótna, nazywane przez siebie "detalami" rzędami kolejnych cyfr, zaczynając od jedynki (pierwszy został zapisany liczbami od 1 do 35327), co ma oddawać upływ czasu; płótnom towarzyszy fotografia twarzy artysty ukazująca oznaki starzenia się i nagranie jego głosu. Jest laureatem wielu nagród, między innymi: Nagrody Krytyki Artystycznej im. C.K. Norwida; brał udział w Biennale w Sao Paulo (1969 i 1977), Documenta w Kassel (1977), Biennale w Wenecji (1995).