2008/2013 pigment print, Hahnemühle Photo Rag Baryta 315 g, 100 x 125 cm, signed, dated, described and hologram on the reverse, autenticity certifcate attached, edition: 1/4 + 2 a.p. (this size)
The author about the series: "Concrete is like a reproach in the fairy-tale scenery of the Black Sea. It reminds us that changes proceed at a slow pace. Concrete resembles Ukraine, which strives to change, but keeps stagnant. It is as if concrete succeeded in filling not only the external but also the internal space. Only a few years after the Orange Revolution, the people have already lost hope that it will ever be better. The entire Soviet Union used to spend their holidays at Black Sea resorts, leaving behind nothing but Soviet architecture, mentality and sentiment". The series won many prestigious prizes in 2009, including the Grand Prize for the dummy of The Black Sea of Concrete book, Photography Book Now, New York, USA; 2nd Prize for a picture story in the category Science/Natural History, Pictures of the Year International; 1st prize for a photo story in the Nature category, Grand Press Photo. Exhibitions: Yours Gallery, Warsaw, (2010); V8 Gallery, Cologne, (2011); Baltic Sea Culture Centre, Gdańsk, (2012); Punctum Gallery, Łódź, (2013). Publication: Black Sea of Concrete album (2013).
MILACH Rafał
Jeden z czołowych polskich fotografów. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach (2002) oraz Instytutu Twórczej Fotografii na Uniwersytecie Śląskim w Opawie (2003). Członek Anzenberger Agency. Współzałożyciel kolektywu Sputnik Photos. W swojej pracy stara się zachować balans między działalnością komercyjną, a realizacją własnych projektów, z których najważniejsze to: Motel, 7pokoi, Znikający cyrk, Czarne Morze Betonu, Szare.
Publikacje m.in.: Newsweek, Time, Die Zeit, Przekrój, Polityka, Pani, Elle, Viva!
Laureat wielu nagród, w tym: Pictures of the Year International (2009), World Press Photo (2008), Grand Press Photo (2009, 2008, 2006), BZ WBK Press Photo (2010-2005).
Prezentował swe fotografie na licznych wystawach w Polsce i za granicą, a jego prace znajdują się w kolekcji Kiyosato Museum of Photographic Arts w Japonii, Muzeum w Gliwicach oraz wielu kolekcjach prywatnych.
Informacje dla kupujących:
Bidders who cannot participate in the auction in person can place their bids (specifying their maximum bid) on the days directly preceding the auction. The organiser’s staff will bid on their behalf (the maximum declared bid being confidential). Bids can be submitted at the following phone numbers: +48 693-108-148, +48 22 818-94-68.
Bidders can bid for individual lots by phone, provided they contact the organiser prior to the auction.
An extra commission fee of 15% is charged by the organiser on the hammer price. The fee is also charged on any post-auction sale.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl