Strona korzysta z plików cookies. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na ich zapisywanie na Twoim komputerze. Dowiedz się więcej. Zamknij
Artinfo.pl Portal Rynku Sztuki
ul. Dzielna 3, 00-162 Warszawa
tel. 022 818 94 68 | biuro@artinfo.pl
KARTA OBIEKTU
KOWALSKI Piotr C. | Pocztówka z Nienawiszcza albo..., 2013

Piotr C. KOWALSKI (ur. 1951, Mieszków)

Pocztówka z Nienawiszcza albo..., 2013

palisander/heban/patyna czasu/tusz/znaczki pocztowe/zdjęcia/flamaster/tekst na taśmie samoprzylepnej/deska, 24x36x2 cm


Estymacja: 500 - 700 zł

W 2011 roku Joanna (żona) poprosiła mnie, abym pomalował naszą stodołę w Nienawiszczu. Kupiła farby: palisander i heban, które po zmieszaniu dały czerń, ale nie czystą tylko złamaną (ja nazwałem ją czernią Joanny). W trakcie malowania (z 4 stron), a właściwie pod koniec malowania stodoły, pomyślałem, że to może być mój obraz, największy zresztą czyli 3,90x20,10 m. Poprosiłem Joannę o zrobienie zdjęcia w trakcie malowania. I na tym by się wszystko zakończyło, gdyby nie 28 lipca 2012 roku, kiedy to pojawiła się nagle wielka trąba i zniszczyła mój obraz. Przejazdem w Nienawiszczu był mój asystent Bartek Otocki i poprosiłem go o zrobienie zdjęcia "jak maluję stodołę w tym samym miejscu". Wcześniej rozsyłałem pocztą moje obrazki-pocztówki, postanowiłem tym razem porozsyłać fragmenty tego najwiekszego obrazu. PS. Teraz obraz-stodoła znajduje się w różnych miejscach Polski i świata m.in.: w Australii, Nowej Zelandii, Rumunii, Niemczech, Urugwaju, USA. Piotr C. Kowalski


Urodzony w 1951 roku w Mieszkowie. W latach 1973-78 studiował w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych (obecnie Uniwersytet Artystyczny) w Poznaniu. Prowadzi pracownie malarstwa na Wydziale Malarstwa w Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu oraz na Akademii Sztuki w Szczecinie w Katedrze Nowych Mediów. Przez swojego przyjaciela Leona Tarasewicza został okrzyknięty mianem "malarza agroturystycznego". Tworzone przez siebie obrazy dzieli na cykle, nadając im osobliwe nazwy, wywodzące się od sposobu ich powstawania. Wystawia blejtramy na permanentne działanie deszczu, słońca czy wiatru, przyrodę czyniąc współautorem obrazu. Rezygnując z farb, wypracował własną metodę malarską, tworząc obrazy za pomocą owoców, kurzu, dymu, bezpośrednio w naturze. I tak na przykłąd cykl Obrazy przechodnie powstał przez umyślne położenie płótna bezpośrednio na ziemi (chodniku, bruku ulicznym czy innym szlaku komunikacyjnym) i stworzenie na nim śladów na zasadzie frottage`u wykonanego przez przechodniów (najsłynniejsza realizacja z mostu w Avinionie); Obrazy jagodowe w wyniku wcierania w płótno dojrzałych owoców, obrazy mroźne - pod wpływem niskich temperatur.

cena wywoławcza: Informacja dostępna po wykupieniu abonamentu

Szczegółowe informacje o aukcji, na której licytowany był ten obiekt dostępne są po wykupieniu abonemantu.
 
Dodatkowy opis
Nota biograficzna:
KOWALSKI Piotr C.

Urodził się w 1951 w Mieszkowie. W 1978 ukończył Wydział Malarstwa, Grafiki i Rzeźby poznańskiej PWSSP. Otrzymał dyplom w pracowni S. Teisseyre`a. Jest profesorem na Wydziale Malarstwa PWSSP w Poznaniu oraz na Wydziale Wzornictwa Politechniki Koszalińskiej.

Szybko stworzył własny styl, malując oryginalne instalacje, w których pokrywał otaczające przedmioty farbą wyciskaną wprost z tubki. W swoich obrazach przenosił również motywy z dzieł mistrzów (O. Kokoshki, P. Picassa, E. Noldego) i dodawał do nich przedmioty, które wmonotowywał w swe prace. Czasami wystawia blejtramy ze swoimi obrazami na działanie deszczu, słońca i wiatru, z których powstają później abstrakcyjne kompozycje.

Jego twórczość – idąc za często przytaczanym przez artystę stwierdzeniem Maxa Ernsta, iż: obraz można malować wszystkim nawet farbami – jest przewrotnym dialogiem z tradycją rzemiosła oraz mimetyczną funkcją sztuki. Prace Kowalskiego, będąc jak najbardziej malarskie, powstają bez udziału farby. Artysta maluje, a raczej zostawia ślady materii w przestrzeni obrazu, pozwalając im przekształcać się w naturalny sposób. I tak w cyklu Obrazy smaczne i niesmaczne jagody maluje jagodami, błoto błotem, etc. W Obrazie zgniłym pozwala dyni rozłożyć się na naciągniętych płótnem ramach tworząc ślad rozpadu materii organicznej. Czy wreszcie w cyklu Obrazy przejściowe, przejezdne i przelotne umieszcza ramy w przypadkowych miejscach w przestrzeni miejskiej wystawiając ją na działanie czynników takich, jak: brud, koła samochodów, stopy przechodniów czy wandalizm, a tym samym tworzy materialny wizerunek miasta.

Informacje dla kupujących:

Artinfo.pl przyjmuje zlecenia kupna obiektów niesprzedanych na aukcji.

Formy zgłoszenia:
Polecamy skorzystanie z funkcji "ZGŁOSZENIE KUPNA" znajdującej się przy każdym obiekcie.
Przyjmujemy także zgłoszenia przez telefon i mail:

tel.: 22 818 94 68
tel. kom.: 506 122 445
e-mail:
aukcje@artinfo.pl
biuro@artinfo.pl  |  www.artinfo.pl
Zgłoszenie chęci kupna obiektu
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem:
22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00)
email: aukcje@artinfo.pl