Olszczyński w swoich pracach bardzo często kreuje niedopowiedziane sytuacje, budowane ze stałego, charakterystycznego dla siebie repertuaru form. W jego twórczości dominują motywy takie jak drewno, siatka, włosy, elementy garderoby czy przedmioty użytkowe, których zestawienia dają surrealistyczny, niepokojący efekt. Do tego typu prac należy prezentowany obraz. „Martwa natura” to praca o swoistej dwuznaczności już na poziomie tytułu. Jest to bowiem tyleż tradycyjna martwa natura, czyli kompozycja z różnego typu przedmiotów, co martwy pejzaż. Widok, być może post katastroficzny, na którym wszystko, co naturalne, jest już wymarłe. W bliskim kadrze, zza pogiętej, zniszczonej siatki widzimy szare, zdrewniałe kształty. W abstrakcyjnych na pierwszy rzut oka formach rozpoznać możemy jednak figurę ptaka, karpy drzew, kikuty przerastających niegdyś przez ogrodzenie konarów. Wszystko w bezruchu, zszarzałe i zastygłe, jakby ze spalonego drewna. Całość oblana jest jaskrawym żółtym światłem, które wręcz promieniuje z tła i przeżera zdrewniałe struktury. To właśnie kolor jest głównym wyróżnikiem tej pracy. Olszczyński w swoich, częściej rysunkowych i graficznych niż malarskich, „pejzażach rzeczy” rzadko posługuje się tak zdecydowaną barwą. W zwykle monochromatycznych kompozycjach utrzymanych w czerniach i szarościach, przedmioty pozostają zakamuflowane, z tła wydobywa np. inny deseń lub dyskretnie rzucony cień. W „Martwej naturze” podobnie jak innych pracach, przygotowanych i prezentowanych po raz pierwszy na wystawie „Psycho-the-Rapist ”w warszawskiej Galerii Piktogram w 2015 roku, artysta używa intensywnej żółci, odwołując się do negatywnych konotacji tego koloru, zarówno tych utartych w tradycji, jak i tych ze współczesnej kultury wizualnej – żółty jako główny kolor w reklamie, kolor informacji i identyfikacji znaków ostrzegawczych. Pracę odczytywać można zatem jako swego rodzaju przestrogę. Widz nie do końca dostaje informację przed czym, widzimy bowiem pozostałości sytuacji, której nie możemy już odgadnąć. Być może pracę należy czytać w kontekście innych obrazów Olszczyńskiego i jest to np. ostrzeżenie przed różnego typu fetyszami, którym artysta oddaje tak wiele miejsca. Grafik, rysownik, ilustrator. Absolwent wydziału grafiki na Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie (2005-10) oraz Hochshule fur Gestaltung, Offenbach am Main. Laureat Stypendium Kulturalnego Prezydenta Miasta Krakowa (2011). Publikował prace m.in.: w takich magazynach jak Fukt Magazine czy Gili-Gili, ilustracje w magazynach takich jak m.in.: Exklusive, Kikimora, Aktivist, KTW, Brief etc. Współtwórca oprawy plastycznej wystawy "Miasto na sprzedaż", w ramach festiwalu Warszawa w Budowie4 - Muzeum Sztuki Nowoczesnej, Warszawa. Wybrane wystawy oraz udział w projektach: "H.N.F." - wystawa zbiorowa, New Roman, Kraków; "Fantome Noir" - Żak/Branicka, Berlin, wystawa indywidualna; "Fukt In Warsaw" - CSW Laboratorium Warszawa; "Orbis Pictus Literatura", Kraków. Obszar zainteresowań poruszany w pracach to status i rola obrazu, wizerunku, rozdźwięk i sposób funkcjonowania oryginału, reprodukcji i dokumentacji. Próba odpowiedzi na pytanie jaką wartość ma reprodukcja, wiąże się to ścisłe z praca nad materiałem fotograficznym, który jest głównym źródłem inspiracji. Główne media to rysunek oraz malarstwo. PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
OLSZCZYŃSKI Paweł
Urodzony w Krakowie, absolwent wydziału grafiki na Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie (2005-2010), 2009 - Hochshule fur Gestaltung, Offenbach am Main (stypendium Erazmus).
Współtwórca krakowskiej galerii New Roman (współpraca z festiwalem Miesiąc Fotografii); Laureat Stypendium Kulturalnego Prezydenta Miasta Krakowa (2011).
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i wynosi 18%.
W przypadku wybranych obiektów do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Ceny wywoławcze.
Dom Aukcyjny Desa Unicum nie publikuje w katalogu cen wywoławczych.
W takim przypadku licytacja rozpoczyna się od podawanej przez aukcjonera w trakcie aukcji ceny wywoławczej, która zwyczajowo zawarta jest między połową a trzy czwarte dolnej granicy estymacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl