laleczka, technika własna, tkanina; wys. ok. 32 cm; sygn. i dat. na plecach stemplem: ALTHAMER 96.
"- To co? Artystów już nie ma? Nie ma już ich ekstrawagancji? - Jeśli o mnie chodzi, mam swoją ekstrawagancję. Robię lalki. Jak powiedziałem o tym krytykom we Frankfurcie, pochylili się z zaciekawieniem, mówiąc: "Jak to, jakie lalki? Myśleliśmy, że robisz wystawy, a nie lalki". - Jakie lalki? - Normalne lalki. Bawię się lalkami. Robię je z różnych materiałów, ubieram je. Daję im krzesełka, stoliki, pokoje. A one siedzą sobie przy tych stolikach. Generalnie są ładne, ale niektórym się nie podobają. Mówią, że są smutne albo mają melancholijne rysy, albo, że mają zniszczone meble czy złamaną rękę... - Bawisz się nimi... - Bawię się, robiąc je. - A później? - Żyją własnym życiem, bo ustawiam je w oknie sklepowym albo daję komuś w prezencie, sprzedaję. - Pokażesz kiedyś swoje lalki na wystawie? - Była kiedyś propozycja z Muzeum Lalek i Zabawek w Karpaczu. - E, to za proste: lalki w Muzeum Lalek. - No właśnie. Dlatego się ociągałem. Muzeum to przecież śmierć dla lalek. Lalkami albo trzeba się bawić, albo je oglądać w witrynie sklepu. Wystawy sklepowe są bardzo atrakcyjne. Bardzo. Nie można ich ignorować. Czasami wystarczy tylko zobaczyć jakąś witrynę o właściwej porze, przy właściwym świetle, a przemówi z niebywałą siłą. Zaraz przypominają mi się bajki Andersena o świecie żywych przedmiotów, które ze sobą rozmawiają." (Fragment wywiadu Sebastiana Cichockiego z Pawłem Althamerem, Magazyn Sztuki, nr 27, 2001.)
ALTHAMER Paweł
Mieszka w Warszawie. Rzeźbiarz, performer, akcjoner, twórca instalacji, filmów wideo. W latach 1988-93 studiował w ASP w Warszawie. W roku 1994 uczestniczył w wystawie Germination 8 w Zachęcie. Od połowy lat 90. w jego dokonaniach bierze górę zainteresowanie sprawami społecznymi, szczególnie refleksje nad rolą i miejscem sztuki w wielkich skupiskach miejskich. W 1997 r. odbyła się jego wystawa indywidualna w Kunsthalle w Bazylei. W 1998 r. jako jedyny Polak brał udział w wystawie Documenta X w Kassel, gdzie zaprezentował projekt Kosmonauta. W tym samym roku został zaproszony do udziału w wystawie głównej weneckiego Biennale. Do najbardziej znanych jego realizacji należy akcja Bródno 2000, podczas której zjednoczyło się ponad 200 mieszkańców jednego bloku, jednocześnie zapalając światła w oknach tak, aby tworzyły liczbę 2000. W 2001 r. uczestniczył w Pierwszym Biennale w Tiranie oraz wystawie zbiorowej Disilusion w budynku Secesji w Wiedniu. Wziął udział w prezentacji sztuki polskiej w Muzeum Sztuki Współczesnej w Chicago i Europaliach w Belgii. W 2002r. zrealizował Wielki Bal Kostiumowy dla Dzieci zadedykowany Januszowi Korczakowi, zorganizowany przez Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.
Informacje dla kupujących:
Prezentujemy Państwu kolejną wakacyjną ofertę Domu Aukcyjnego Rempex – wystawę wybitnych dzieł sztuki i antyków „Silent Selling”.
Wystawa tych prac trwać będzie w dniach: 12 lipca – 24 sierpnia 2019 r. w siedzibie DA Rempex, przy ul. Karowej 31 w Warszawie.
W katalogu wystawy wartość przedstawionych obiektów prezentujemy w formie estymacji.
W trakcie ekspozycji zbierane będą oferty na zakup poszczególnych prac.
Oferty będą przedstawiane właścicielom obiektów, a ich sprzedaż nastąpi po ewentualnej akceptacji proponowanych cen przez właścicieli.
Istnieje możliwość – po uzyskaniu zgody właściciela – wcześniejszej sprzedaży obiektu (podczas trwania wystawy).
Przypominamy, że zgodnie z generalnie obowiązującą w Domu Aukcyjnym Rempex zasadą, do zaoferowanych cen będzie doliczana opłata organizacyjna w wysokości 18%.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl