tusz pigmentowy/papier bawełniany, 30 x 15 cm (wymiar każdej z trzech odbitek w świetle passe-partout)
W cyklu fotografii pod przewrotną nazwą "Gimnastyka profana" Dawicki dokonuje spektakularnego zawłaszczenia i dewaluacji jednej z najważniejszych figur nowoczesnej sztuki polskiej - postaci ofiar z "Rozstrzelania" Andrzeja Wróblewskiego. Praca Dawickiego jest grą na skrajnych emocjach. Tak jak na obrazach Wróblewskiego ciało Dawickiego rozpada się i nierealnie obraca. Trudno jednoznacznie osądzić, czy ten śmiały gest jest profanacją twórczości Wróblewskiego, czy wręcz przeżyciem jej na nowo. Dawicki znany jest ze swoich kontrowersyjnych działań, w których niejednokrotnie balansuje na granicy życia i śmierci. Od 1995 roku w swoich performanceach zawsze występuje w niebieskiej brokatowej marynarce, która stała się już znakiem rozpoznawczym artysty. Niedoścignionym mistrzem Dawickiego był Zbigniew Warpechowski i jego twórczość. Artyści spotkali się w 1994 roku i to spotkanie odbiło się na całej późniejszej twórczości Dawickiego. Jedno z bardziej znanych działań artystycznych Dawickiego to jego "przepraszanie", wynajęcie prywatnego detektywa do śledzenia siebie czy ankieta z pytaniem: "Czy Oskar Dawicki istnieje?". Dawicki stał się inspiracją dla twórców filmu "Performer", który został doceniony podczas Berlinale w 2015 roku. W 2015 roku miała również miejsce indywidualna wystawa artysty "Lacrimosa" w galerii Labirynt.
Jest z wykształcenia malarzem, ale już w trakcie studiów zainteresował się sztuką performance, której pozostał wierny przez kolejne lata, by po roku 2000 rozszerzyć pole swego działania o prace wideo, fotografie, dokumentacje, a w końcu również obiekty i instalacje. Wszystkie prace mają postkonceptualny charakterze i utrzymane są w lekko groteskowej, ironicznej, a nawet absurdalnej aurze. Dawicki łączy w swojej sztuce romantyczno-tragiczny komponent, silnie nasycony własnymi rozterkami egzystencjalnymi z poetyką i krytycznym wymiarem sztuki konceptualnej. Autorefleksja nad własnym statusem instytucjonalnym jako artysty współczesnego przeplata się ściśle z refleksją nad własną tożsamością, a raczej nad jej ulotnością, umownością, eterycznością, słabością. Dyskomfort, nieporozumienie, komplikacja - to pojęcia, na których wspiera się wyobraźnia artysty, bezproduktywność sztuki wydaje się być zaś dla Dawickiego jej najbardziej obiecującym wymiarem.
PODATKI I OPŁATY: - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%. - Do kwoty wylicytowanej doliczona zostanie opłata z tytułu "droit de suite". Dla ceny wylicytowanej o równowartości do 50 000 EUR stawka opłaty wynosi 5%. Opłata ustalana jest przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłoszonego przez NBP w dniu poprzedzającym dzień aukcji.
DAWICKI Oskar
Od 1994r. do chwili obecnej ponad 40 performances w kraju i za granicą m.in.: 1994 - Galeria S w Toruniu, 1995 - Zakłady Norblina, Warszawa; 1995 - Fort Sztuki, Kraków; 1996 - Muzeum Artystów, Łódź; 1996 - WRO`96, Wrocław; 1996 - Galeria Kont, Lublin; 1996 - "Polish Video", Bunkier Sztuki, Kraków, 1996 - Galeria Dziekanka, Warszawa; 1996 - Galeria Mózg, Bydgoszcz; 1996 - Galeria Działań, Warszawa; 1997 - Królikarnia, Warszawa; 1997 - Galeria QQ, Kraków; 1997 - Galeria Gazownia, Sopot; 1998 - Galeria Entropia, Wrocław; 1998 - Fort sztuki, Kraków; 1999 - "dasein-off", Galeria Zderzak, Kraków; 1999 - Bergen, Norwegia; 1999 - "Wo ist Kunst", Labolatory`99, Frauenfeld, Szwajcaria; 1999 - "The most important things", Festival de performance, Timiszoara, Rumunia. Mieszka i pracuje w Krakowie.
Informacje dla kupujących:
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl