Pijany Sylen (wg Antoona van Dycka), XVII/XVIII w.
olej/płótno dublowane, 118 x 102 cm
Prezentowany obraz jest kopią według dzieła Antoona van Dycka "Pijany Sylen", pochodzącego z kolekcji Augusta II Sasa. Najprawdopodobniej powstała ona na dworze drezdeńskim, gdzie od połowy XVIII wieku znajduje się oryginał (obecnie jest to część zbiorów Gemäldegalerie w Dreźnie). Obraz przedstawia upojonego, bezwładnego Sylena, który wspiera się na swoich towarzyszach. Znajdujące się w tle postaci satyrów nie ustają w oddawaniu się przyjemnościom. Na tle pijanego orszaku Dionizosa, wyróżnia się postać kobiety oraz mężczyzny w czerwonej szacie. Ich młodzieńcza uroda kontrastuje z brzydotą upojonych sylenów. Motyw pijanego Sylena ma swoje źródło ikonograficzne w kulturze starożytnej. Mitologiczny Sylen, nieodłączny towarzysz Dionizosa, to postać pół-ludzka i pół-końska ukazywana jako uosobienie upojenia alkoholowego, nieokiełznania i zwierzęcego pierwiastka natury ludzkiej. Ikonografia obrazu nawiązuje do legendy o królu Midasie. Pasterze, przyłapawszy śpiącego Sylena w winnicy królewskiej, schwytali go i przyprowadzili przed oblicze władcy. W dowód wdzięczności za wypuszczenie Sylena, Dionizos, zobowiązał się spełnić każde życzenie króla. Zilustrowana scena wywodzi się z tradycji flamandzkich mistrzów, takich jak Jacob Jordaens czy Peter Paul Rubens. Warto również wspomnieć, że model do szkiców Rubensa stanowiła, prawdopodobnie, antyczna rzeźba "Pijany Sylen", znajdująca się obecnie w kolekcji drezdeńskiej. Malarstwo flamandzkie charakteryzuje afirmacja przyjemności i namacalna wręcz zmysłowość. Zamaszysty gest malarski i nasycone barwy podkreślają charakter zabawy i poddania się rozpuście. Przedstawienia jarmarków czy świąt lokalnych nie pozbawione były satyry czy krytyki moralistycznej. Sztuka flamandzka XVIII wieku ceniona była nie tylko wśród kolekcjonerów ówczesnych. Stanowiła obiekt pożądania najważniejszych kolekcjonerów w całej Europie. Fascynacja nią jest widoczna w wielokrotnie powielanych grafikach i dziełach sztuki, powstających na podstawie reprodukowanych motywów.
Podatki i opłaty - Do kwoty wylicytowanej doliczana jest opłata aukcyjna. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) - w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych - w wysokości 15%
Do każdego obiektu można zgłosić chęć kupna.
Polecamy skorzystanie z opcji"LICYTUJ TELEFONICZNIE lub Z LIMITEM CENY".
Udział w licytacji odbywa się za pośrednictwem telefonu lub reprezentujemy Państwa zgłoszenia do wskazanego limitu ceny (informacja poufna).
Udzielamy informacji na temat obiektów i sposobu licytacji:
tel.: 22 818 94 68, tel. kom.: 506 122 445
e-mail: aukcje@artinfo.pl
Artinfo.pl obsługuje zlecenia telefoniczne tylko przy zgłoszeniach powyżej 1000 zł. Zlecenia poniżej, należy składać w postaci maksymalnego limitu ceny.
Termin płatności za zakupione obiekty wynosi 7 dni od daty aukcji.
Organizator aukcji do kwoty wylicytowanej dolicza opłatę aukcyjną. Stanowi ona część końcowej ceny obiektu i naliczana jest degresywnie w zależności od kwoty wylicytowanej: do 100 000 złotych (włącznie) – w wysokości 18%, a powyżej 100 000 złotych – w wysokości 15%.
Artinfo.pl nie pobiera żadnych dodatkowych kosztów pośrednictwa. Nie wymagamy wpłaty wadium. Informujemy, że zakup na aukcji jest prawnie zawartą umową kupna-sprzedaży i nie podlega rezygnacji.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl