olej na płótnie, 60,5 x 80,5 cm, sygnowany p.d. "M. G. Wywiórski / 1906"
Studiował m.in. w akademii monachijskiej (1883-87) u K. Rauppa i N. Gysisa oraz w monachijskiej pracowni J. Brandta. W 1896 r. przeniósł się z Monachium do Berlina. Malował początkowo głównie sceny orientalne, od końca XIX w. pejzaże i sceny z polowań oraz obrazy marynistyczne. Współautor kilku panoram (pejzaże), m.in. "Bitwy pod piramidami". Wystawiał w TPSP w Krakowie (od 1884), Lwowie i Poznaniu, w TZSP w Warszawie i za granicą. Od 1895 r. aktywnie uczestniczył w życiu artystycznym Wielkopolski, od 1909 r. działał w poznańskim TPSP i Stowarzyszeniu Artystów. Gościło go i chętnie kupowało jego prace tamtejsze ziemiaństwo i arystokracja, m.in. Zdzisław ks. Czartoryski i Edward hr. Raczyński. Jego obrazy były bardzo popularne, kupowali je wybitni kolekcjonerzy, obok wymienionych także Edward Rejchan czy Ignacy Korwin-Milewski.
Był mistrzem pejzażu. Malował go głównie bez sztafażu opierając się na obserwacji natury. Przykładał dużą wagę do precyzyjnego i realistycznego oddania natury, jej kształtów i barw. W naszym obrazie zwraca uwagę znakomite oddanie śniegu oraz pory dnia.
W posiadaniu muzeów są m.in. zimowe pejzaże: "Przed burzą" (Muzeum Narodowe w Gdańsku), "Krajobraz zimowy z dzikami" (Muzeum Narodowe w Poznaniu), "Ruiny zamku w Czorsztynie" (Lwowska Galeria Sztuki).
W latach 1883-1887 studiował w ASP w Monachium u K. Rauppa i W. Gysisa oraz w pracowniach J. Brandta, A. Wierusza-Kowalskiego. Mieszkał początkowo w Monachium, potem w Berlinie. Od 1904 roku działał aktywnie w Poznaniu, gdzie był członkiem TPSP i Stowarzyszenia Artystów. Poza Poznaniem wystawiał w Krakowie, Warszawie i Lwowie, a także w Berlinie, Petersburgu, Monachium i Kijowie. Wielkim wyróżnieniem dla niego była współpraca z J. Fałatem, W. Kossakiem, A. Piotrowskim i J. Stanisławskim przy realizacji Berezyny (malował w niej śnieg); z J. Styką - przy malowaniu Bema w Siedmiogrodzie; z W. Kossakiem, J. Ryszkiewiczem i K. Rozwadowskim - przy komponowaniu Napoleona pod Piramidami. Brał udział w wielu wystawach krajowych i zagranicznych. Dominującym tematem w twórczości artysty był realistycznie traktowany pejzaż a także sceny z polowań. Do epizodów polowań, odbywających się najczęściej w zimowej scenerii, czerpał kompozycyjne wzory i formalne inspiracje z obrazów J. Fałata.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl