Wybitna przedstawicielka Ecole de Paris. Początkowo kształciła się w Szkole Rysunku i Malarstwa dla Kobiet M. Kotarbińskiego w Warszawie. W 1901 wyjechała do Paryża, gdzie zamieszkała na stałe. Uczęszczała krótko do Academie de la Grande Chaumiere i Academie Colarossi, lecz uważała się za samouka. Od 1902 czynnie uczestniczyła w życiu artystycznym Paryża, regularnie wystawiała na Salonach i w galeriach. Przyjaźniła się z wieloma wybitnymi postaciami paryskiego świata sztuki i kultury, utrzymywała żywe kontakty z polonią, brała udział w wystawach krajowych. Należała do Polskiego Związku Artystów Plastyków w Paryżu. Podróżowała do Hiszpanii i Szwajcarii. Podczas II wojny światowej ukrywała się na południu Francji, m.in. w Awinionie. Po 1945 wróciła do Paryża. Ok. 1900 malowała symbolistyczne, nastrojowe pejzaże, portrety, sceny figuralne, po 1902 pejzaże morskie i wiejskie z Bretanii pod wpływem syntetyzmu Szkoły z Pont-Avent. W pracach sprzed I wojny światowej widoczne są inspiracje kubizmem Cezanne`a. Jej własny postimpresjonistyczny styl odznaczał się skłonnością do monumentalizacji, wyrazistym konturem, bogatą, ciepłą gamą barw i różnorodną fakturą. Wzięta portrecistka wybitnych osobistości z kręgów artystycznych i intelektualnych sięgała często po motywy nędzy, chorób, starości, ale również macierzyństwa. Cechy oferowanego portretu - rysunek, kolorystyka i sposób malowania - pozwalają datować go na lata dwudziestych XX wieku. W portretach Muter, jej żywiołowe i ekspresyjne malarstwo, podlegało złagodzeniu, a wysmakowane zestawienia nasyconych barw podkreślały dekoracyjność kompozycji. Malarskość i umiejętność oddania charakteru modela złożyły się na sławę artystki, a przykładem jej talentu jest prezentowany wizerunek.
MUTER Mela (Mutermilch Maria Melania)
Muter Mela (Maria Melania Mutermilch) - urodziła się w 1876 r w Warszawie, zmarła w 1967 r w Paryżu. Uczyła się w Szkole Rysunku i Malarstwa dla Kobiet M. Kotarbińskiego w Warszawie. Po wyjeździe w 1901 r na stałe do Paryża chodziła na zajęcia do Academie Colarossi i Academie de la Grand Chaumiere. Wystawiała w Salonach paryskich i w Polsce. Na ukształtowanie się indywidualnej, dojrzałej twórczości artystki miały duży wpływ prace takich artystów jak: P. Cezanne`a pejzaże i martwe natury, V. van Gogha pejzaże, E. Vuillarda portrety. Na przełomie 1994/95 miała miejsce w Muzeum Narodowym w Warszawie wystawa monograficzna artystki.
Zgłoszenia chęci kupna przyjmowane są od osób zalogowanych w Artinfo.pl
W przypadku braku konta prosimy o rejestrację.
Uwaga - osoby nie pamiętające nazwy użytkownika i hasla mogą otrzymać przypomnienie na adres mailowy, użyty przy pierwszej rejestracji konta.
Prosimy wybrać poniższy link „przypomnij hasło” i wypełnić tylko pole adres e-mail.
W przypadku pytań, prosimy o kontakt z naszym biurem: 22 818 94 68 (poniedziałek - piątek: 10:00 - 17:00) email: aukcje@artinfo.pl